![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Proč koupit |
---|
Atraktivní design Velmi dobré jízdní vlastnosti Výborné zpracování Vysoký jízdní komfort Dobrý vnitřní prostor Skvělá ergonomie |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12411_430x0x75.jpg)
O vozidle
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
U výbavy přijal Land Rover podobnou taktiku jako němečtí konkurenti. Základ tak sice není vůbec špatný, ovšem za většinu opravdu zajímavých a lákavých prvků se připlácí. Proto je dobré u ojetého modelu konkrétní výbavu auta důkladněji prozkoumat.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Už jen design je obrovskou předností Range Roveru Evoque. Auto působí mohutným, ale přesto sportovním dojmem. Zajímavostí je, že Evoque lze volit v pětidveřovém nebo třídveřovém provedení, přičemž proti logice běžných ceníků se tu připlácí za třídveřovou verzi. Ta je totiž ještě stylovější a vzhledově atraktivnější a u Evoque se platí právě hlavně za styl. Skvělý estetický zážitek pokračuje i v interiéru auta, kde vládnou špičkové materiály a perfektní zpracování.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Většinu nabídky motorů pro Evoque tvoří moderní turbodiesel 2,2 litru ve dvou výkonových verzích. Agregát má velmi přiměřený apetit, v základním modelu eD4 s pohonem jen předních kol dovede překvapit občasnými výlety i pod 5 litrů na 100 kilometrů, což je na relativně těžké SUV opravdu výborný výkon. Na druhém konci nabídky stojí benzinový přeplňovaný dvoulitr, který je přece jenom na palivo náročnější.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Evoque se také pyšní skvělými jízdními vlastnostmi, přitom nijak netrpí jízdní komfort. Auto je v zatáčkách až nečekaně jisté a perfektně drží stopu, velmi dobrá je i ovladatelnost. Většina modelů má pohon všech kol, jen základní eD4 má poháněnou pouze přední nápravu. Předokolka působí agilněji, ovšem i modely s pohonem všech kol mají jedno z nejlepších chování ve třídě.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Z nárazových testů organizace Euro NCAP si Range Rover Evoque odvezl v roce 2011 maximální pětihvězdičkové hodnocení. To potvrzuje mohutnou stavbu karoserie, ale také dobrou a účelnou bezpečnostní výbavu.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Aby toho nebylo mezi kladnými stránkami Evoque málo, může se auto pochlubit i na danou třídu výbornou praktičností. Vnitřní prostor je velmi solidní třeba i díky nadstandardní šířce, zavazadlový prostor pak pojme až nečekaných 550 či 575 litrů nákladu – menší hodnota platí pro dynamičtější třídveřovou variantu. V obou případech jde o skvělý výkon.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
I jízdním komfortem se Evoque řadí na samotnou špičku třídy kompaktních SUV. Filtrování nerovností je téměř příkladné a posádka cestuje v maximálním pohodlí. Velmi podařené je taktéž odhlučnění.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Poměrně úsporné turbodiesely přispívají k relativně solidním provozním nákladům Range Roveru Evoque. Na druhou stranu, vzhledem ke značce auta je potřeba počítat s vyššími náklady na pravidelný servis i případné náhradní díly. Situace však bude samozřejmě lepší než u větších SUV.