Proč koupit |
---|
Špičkové jízdní vlastnosti Výkonné motory Perfektní zpracování Špičková sedadla |
O vozidle
Panamera se dodává s překvapivě širokou nabídkou motorů. Základem je šestiválec 3,6 litru s výkonem 220 a později 228 kW. Už i toto provedení může mít pohon všech kol. Druhým základem je vznětové provedení Panamera Diesel s třílitrem o výkonu 184 kW. Model Panamera S dostal nejprve osmiválec s výkonem 294 kW, po modernizaci je tu ovšem přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 309 kW. Hybridní provedení Panamera S E-Hybrid má opět šestiválec, tentokrát kombinovaný s elektromotorem, a celkový výkon 306 kW. Panamera GTS se pak už definitivně vydává mezi osmiválce. Motor o objemu 4,8 litru má výkon 324 kW. Provedení Turbo pak dostalo tentýž motor vybavený turbodmychadlem. Jeho výkon byl z počátku 368 kW, později stoupl na 382 kW. Špičkou je pak provedení Turbo S s výkonem 419 kW. Obě nejsilnější verze zvládnou maximální rychlost přes 300 km/h.
Výbava
Pro výbavu Porsche Panamera platí, že je vcelku bohatá, ovšem za spoustu zajímavých prvků je potřeba připlácet. Standardem je dvouzónová klimatizace, kompletní elektrická výbava, osm airbagů, tempomat, palubní počítač, kvalitní audio a mnoho dalšího. Příplatky však mohly výbavu posunout o notný kus dál.
Design
Design Porsche Panamera je pro mnohé docela kontroverzní. Tentokrát za to nemůže samotná povaha auta, ale stylisticky trochu nevyvážené řešení zádě vozu, která působí až příliš mohutným dojmem. Jinak je Panamera vůz, který na první pohled budí respekt.
Spotřeba
Silné motory ve velkém dvoutunovém čtyřdveřovém voze znamenají pochopitelně i vysokou spotřebu paliva. I když jedna výjimka tu je, je jí provedení Panamera Diesel se vznětovým tříválcem. Ten dovede jezdit s příznivou spotřebou. Spotřeba benzinových verzí je vysoká, ovšem vzhledem k ceně a zaměření vozu to nejspíš nebude zájemce trápit.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Porche Panamera jsou výborné. Auto je především perfektně stabilní, v zatáčkách se ovšem fyzika ošálit nenechá. Při přehnaně rychlém průjezdu se překvapivě výrazně dostavuje nedotáčivost. Trakce a výjezd ze zatáčky jsou ovšem opět impozantní, Panamera vystřelí vpřed jako střela.
Bezpečnost
Zvenku je Panamera poměrně velké auto, uvnitř už tak nepůsobí. Je to dáno i tím, že mezi vnějšími panely a vnitřkem je masivní vrstva různých výztuh, které mají zajistit co možná nejlepší bezpečí posádky. Porsche se to nepokoušelo ověřit v nárazových testech Euro NCAP, ovšem Panamera by měla nabízet opravdu špičkovou úroveň bezpečnosti posádky.
Praktičnost
Čtyřdveřová kupé rozhodně nehrají na praktickou notu a Porsche Panamera není z tohoto hlediska výjimkou. Dokazuje to čtyřmístné provedení nebo objem zavazadlového prostoru 445 litrů (432 u modelů Turbo). Posádka sice nebude strádat nedostatkem místa a i na delší cestu zavazadelník stačí, ovšem i samo Porsche má v nabídce praktičtější modely.
Komfort
Panamera je v podstatě vcelku komfortní a velmi rychlý dálniční křižník. Pravda, na špatném povrchu je filtrace nerovností trochu horší, ovšem na kvalitní dálnici poskytne Panamera maximální pohodlí.
Provozní náklady
Velká, těžká a výkonná, taková je Panamera. To samozřejmě znamená už samo o sobě vysoké provozní náklady. Když se k tomu navíc připočte příslušnost ke značce Porsche, je jasné, že výdaje na provozování Panamery budou dost vysoké. A to například kvůli sazbám servisu, ceně náhradních dílů i sazbám pojistek.