Proč koupit |
---|
Výkonné motory Skvělé jízdní vlastnosti Velký vnitřní prostor Perfektní zpracování Jízdní komfort |
O vozidle
Krom jízdních vlastností jsou pro celkovou dynamiku Cayenne samozřejmě důležité i motory. Základem je opět šestiválec v modelu Cayenne, tentokrát s objemem 3,6 litru a výkonem 220 kW. I přes snížení hmotnosti a mezigenerační nárůst výkonu je dynamika spíš jen solidní. Od počátku se jako druhá základní verze dodává i provedení Cayenne Diesel. To má třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 176 kW (později 180 kW). I přes výrazně nižší výkon je jeho dynamika poměrně blízká benzinovému provedení, dieselu pomáhá vysoký točivý moment. Dalším stupněm je provedení Cayenne S Hybrid, které kombinuje třílitrový šestiválec s kompresorem a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 297 kW. Další novinkou je i silnější vznětové provedení. Model Cayenne S Diesel má osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 281 kW. Tento diesel zrychluje na stovku za 5,7 sekundy. Pak už následují osmiválcová provedení – benzinové Cayenne S má motor 4,8 litru o výkonu 294 kW, Cayenne Turbo má 368 kW. Nejsilnější je opět Cayenne Turbo s výkonem 405 kW. Existuje i silný model s atmosférickým motorem, provedení GTS má výkon 309 kW.
Výbava
Výbava Porsche Cayenne druhé generace také oproti první velmi pokročila. Základ vychází z bohaté nabídky spřízněného Touaregu, je podstatně velkorysejší než dříve. Možnosti příplatků jsou pak mnohem širší než u první generace, Cayenne může mít veškeré myslitelné moderní systémy a funkce.
Design
Vnější design Porsche Cayenne je trochu uhlazenější a elegantnější než u předchozího provedení, interiér prošel změnou směrem k ještě lepšímu luxusu. Jsou tu použity špičkové materiály a výbava je o dost bohatší než u předchozí generace. Celkově působí druhá generace Cayenne mnohem hodnotnějším a vyváženějším dojmem.
Spotřeba
I když má druhá generace Porsche Cayenne modernější motory a mnohem větší prostor tu dostaly vznětové agregáty a úsporné hybridní provedení, je spotřeba paliva napříč modelovou řadou stále vysoká. Osmiválce, které nejvíce vyhovují charakteru velkého dynamického SUV, jsou sice úspornější než v předchozí generaci, ale stále mají vysokou spotřebu.
Jízdní vlastnosti
I druhá generace Porsche Cayenne se pochopitelně chlubí špičkovými jízdními vlastnostmi – mezi SUV vůbec asi těmi nejlepšími. Ovladatelnost auta i jeho stabilita v zatáčkách jsou až nezvykle dobré, jdou daleko za očekávatelnou hranici.
Bezpečnost
Bohatá bezpečnostní výbava, moderní konstrukce vozu a celkově jeho mohutné pojetí znamenají pro Cayenne výtečnou bezpečnost. Tu sice auto neprokazovalo v nárazových testech Euro NCAP (tentokrát jimi neprošel ani příbuzný Touareg), ovšem u takto technicky vyspělého vozu asi nelze očekávat nic jiného.
Praktičnost
Opravdu špičkovou praktičnost by od vozu značky Porsche očekával málokdo. U modelu Cayenne je to však realita. Interiér je ještě prostornější než v předchozí generaci, prakticky dělená zadní sedadla (40 : 20 : 40) umožní i variabilní využití. Zavazadlový prostor má ohromující objem 670 litrů, u hybridního provedení je to stále skvělých 580 litrů.
Komfort
I cestovní komfort Cayenne se ve druhé generaci vylepšil. Přispívá k tomu například i příplatkové vzduchové odpružení, které umí přinést opravdu perfektní filtraci nerovností – a to i navzdory obřím nízkoprofilovým pneumatikám. Vylepšeno bylo také odhlučnění.
Provozní náklady
Ačkoli se Cayenne trochu umírnilo ve spotřebě paliva, provozní náklady vozu jsou nadále velmi vysoké. Je to dáno už samotnou značkou auta, která znamená vysoké sazby servisu, pojistek a samozřejmě i vysoké ceny náhradních dílů. Vzhledem k výkonu je také potřeba věnovat péči o auto více pozornosti.