![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Proč koupit |
---|
Výkonné motory Skvělé jízdní vlastnosti Velký vnitřní prostor Perfektní zpracování Jízdní komfort |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12108_430x0x75.jpg)
O vozidle
Krom jízdních vlastností jsou pro celkovou dynamiku Cayenne samozřejmě důležité i motory. Základem je opět šestiválec v modelu Cayenne, tentokrát s objemem 3,6 litru a výkonem 220 kW. I přes snížení hmotnosti a mezigenerační nárůst výkonu je dynamika spíš jen solidní. Od počátku se jako druhá základní verze dodává i provedení Cayenne Diesel. To má třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 176 kW (později 180 kW). I přes výrazně nižší výkon je jeho dynamika poměrně blízká benzinovému provedení, dieselu pomáhá vysoký točivý moment. Dalším stupněm je provedení Cayenne S Hybrid, které kombinuje třílitrový šestiválec s kompresorem a elektromotor. Celkový výkon soustavy je 297 kW. Další novinkou je i silnější vznětové provedení. Model Cayenne S Diesel má osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 281 kW. Tento diesel zrychluje na stovku za 5,7 sekundy. Pak už následují osmiválcová provedení – benzinové Cayenne S má motor 4,8 litru o výkonu 294 kW, Cayenne Turbo má 368 kW. Nejsilnější je opět Cayenne Turbo s výkonem 405 kW. Existuje i silný model s atmosférickým motorem, provedení GTS má výkon 309 kW.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Výbava Porsche Cayenne druhé generace také oproti první velmi pokročila. Základ vychází z bohaté nabídky spřízněného Touaregu, je podstatně velkorysejší než dříve. Možnosti příplatků jsou pak mnohem širší než u první generace, Cayenne může mít veškeré myslitelné moderní systémy a funkce.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Vnější design Porsche Cayenne je trochu uhlazenější a elegantnější než u předchozího provedení, interiér prošel změnou směrem k ještě lepšímu luxusu. Jsou tu použity špičkové materiály a výbava je o dost bohatší než u předchozí generace. Celkově působí druhá generace Cayenne mnohem hodnotnějším a vyváženějším dojmem.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
I když má druhá generace Porsche Cayenne modernější motory a mnohem větší prostor tu dostaly vznětové agregáty a úsporné hybridní provedení, je spotřeba paliva napříč modelovou řadou stále vysoká. Osmiválce, které nejvíce vyhovují charakteru velkého dynamického SUV, jsou sice úspornější než v předchozí generaci, ale stále mají vysokou spotřebu.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
I druhá generace Porsche Cayenne se pochopitelně chlubí špičkovými jízdními vlastnostmi – mezi SUV vůbec asi těmi nejlepšími. Ovladatelnost auta i jeho stabilita v zatáčkách jsou až nezvykle dobré, jdou daleko za očekávatelnou hranici.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Bohatá bezpečnostní výbava, moderní konstrukce vozu a celkově jeho mohutné pojetí znamenají pro Cayenne výtečnou bezpečnost. Tu sice auto neprokazovalo v nárazových testech Euro NCAP (tentokrát jimi neprošel ani příbuzný Touareg), ovšem u takto technicky vyspělého vozu asi nelze očekávat nic jiného.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Opravdu špičkovou praktičnost by od vozu značky Porsche očekával málokdo. U modelu Cayenne je to však realita. Interiér je ještě prostornější než v předchozí generaci, prakticky dělená zadní sedadla (40 : 20 : 40) umožní i variabilní využití. Zavazadlový prostor má ohromující objem 670 litrů, u hybridního provedení je to stále skvělých 580 litrů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
I cestovní komfort Cayenne se ve druhé generaci vylepšil. Přispívá k tomu například i příplatkové vzduchové odpružení, které umí přinést opravdu perfektní filtraci nerovností – a to i navzdory obřím nízkoprofilovým pneumatikám. Vylepšeno bylo také odhlučnění.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ačkoli se Cayenne trochu umírnilo ve spotřebě paliva, provozní náklady vozu jsou nadále velmi vysoké. Je to dáno už samotnou značkou auta, která znamená vysoké sazby servisu, pojistek a samozřejmě i vysoké ceny náhradních dílů. Vzhledem k výkonu je také potřeba věnovat péči o auto více pozornosti.