Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Praktičnost Komfortní odpružení Povedený design Příznivé ceny |
O vozidle
Druhá generace Peugeotu Partner se na trhu objevila po dlouhých dvanácti letech prodeje té první. Tou dobou už zákazníkům užitková podstata původního vozu přestávala stačit, nároky se celkově posunuly. Nový Partner, který je nadále dvojčetem Citroënu Berlingo, tak zachovává základní proporce karoserie i vnitřní prostorové uspořádání, celkově se ovšem kvalitativně a vzhledově posunul podstatně výše. Exteriér má dobrodružný design, který bude přesně vyhovovat cílové skupině – aktivním lidem s většími nároky na přepravní kapacitu a robustnost auta. Ne každému totiž musí vyhovovat pečlivě čalouněné moderní MPV a nemusí vždy jít jen o cenu, i když ta je samozřejmě ve vztahu k množství prostoru příjemně nízká. A platí to i pro ojeté exempláře, u nichž cenu snižuje i trochu pošramocená image po předchozím nepříliš spolehlivém modelu. K vnitřní prostornosti se u nového Partneru a jeho sourozence Berlinga přidalo podstatně lepší zpracování než u první generace. Hodnotněji působí i materiály.
Celkově se rozšířila i nabídka verzí Partneru. Podobně jako u Citroënu Berlingo je k dispozici několik provedení karoserie. Osobní verze jsou nazývány Partner Teepee a kromě běžného provedení je toto k dispozici i se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol. Podobnou výbavu může mít i užitková varianta, u které se navíc může zákazník rozhodnout pro prodlouženou verzi s větším prostorem pro náklad. Osobní verze (na rozdíl od Berlinga) prodlouženou verzi nemá. Celkově se rozšířily i možnosti výbavy. Naopak nabídka motorů zůstala celkově spíše chudá a jde o slabší agregáty, které nebudou příliš zkoušet limity komfortního podvozku. Mají výkony od 55 do 88 kW, silnější benzinové i naftové agregáty přitom přišly až v průběhu života modelu. Základem je tak motor 1,6 VTi se 72 kW, verze s 88 kW je jen v mladších vozech. Paleta turbodieselů je trochu širší, opět jde ovšem jen o motory o objemu 1,6 litru. Základ má slabých 55 kW, asi nejrozšířenějším standardem je verze se 66 kW (po modernizaci s 68 kW) a v poslední době se dá získat i varianta s 84 kW. Všechny motory dovedou být úsporné a platí to především pro vznětové jednotky. Ovšem Partner nemá z hlediska spotřeby rád vysokou cestovní rychlost, projevuje se tu totiž celkově vyšší stavba vozu a jeho aerodynamický odpor. Při svižném cestování po dálnici je tak nutné počítat s vyšší spotřebou, pokles rychlosti na okreskové tempo výrazně spotřebu sníží.
Výbava
Oproti první generaci se možnosti výbavy Peugeotu Partner výrazně vylepšily, a ačkoli jde celkově o spíše užitkověji zaměřené auto, lze tu mít v podstatě podobné prvky jako třeba u kompaktních MPV shodného data původu.
Design
Design druhé generace Peugeotu Partner se posunul blíže k osobním vozům a to platí především pro interiér, který je postaven z daleko hodnotnějších materiálů než u první generace. Auto může v různých provedeních mít docela dobrodružný vzhled, což je u vozů pro volný čas vyhledávaná vlastnost.
Spotřeba
V Partneru jsou k dispozici většinou spíše docela slabší pohonné jednotky, které jsou však hodně úsporné. To ovšem platí pouze při klidném jízdním stylu a nižších cestovních rychlostech. Dálniční tempo znamená kvůli větší čelní ploše vozu spotřebu zvýšenou, i tak patří Partner vzhledem k přepravní kapacitě k úsporným autům.
Jízdní vlastnosti
Jízdní projev Partneru se s novou generací výrazně vylepšil, ovšem stále platí, že na limitu se auto nechová příliš dobře. V rámci třídy ale patří podvozek dvojice z koncernu PSA k tomu lepšímu a přijatelné jízdní vlastnosti kombinuje s vysokou mírou pohodlí.
Bezpečnost
I druhý Partner získal v nárazových testech Euro NCAP čtyři hvězdy, ovšem tento výsledek je vzhledem k daleko přísnější metodice podstatně lepší než u generace předchozí. Výrazně vylepšena byla také bezpečnostní výbava auta a k bezpečí přispívá i solidní přehled o dění okolo vozu, který řidič má.
Praktičnost
Na vysoké míře praktičnosti se u Partneru nic nezměnilo. Naopak, ještě se zvýšila, zavazadlový prostor povyrostl na obřích 675 litrů. V autě navíc na spoustě míst najdeme řadu praktických úložných schránek, z nichž některé jsou velmi dobře skryty před zraky nenechavců.
Komfort
Obrovská nabídka vnitřního prostoru a pohodlné odpružení znamenají vysokou míru cestovního komfortu. Ten může ve vyšších rychlostech trochu rušit aerodynamický hluk nebo zvýšená citlivost na boční vítr, která je pro takové vozy charakteristická.
Provozní náklady
Druhá generace Partneru si polepšila v oblasti zpracování a celkově také spolehlivosti. To spolu s úspornými motory (především diesely HDI) příznivě ovlivňuje provozní náklady. Vzhledem k přepravní kapacitě je Partner provozně opravdu nenáročný vůz.