Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor
Jízdní komfort
Široká paleta úsporných motorů
Elegantní design
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Peugeot 508 nahradil v roce 2010 v nabídce francouzské automobilky hned dvojici modelů – předchůdce 407 a také větší a reprezentativnější sedan 607. Je to tedy aktuální vrchol nabídky Peugeotu, ovšem jde o typického zástupce střední třídy. Značka s ním zavelela k dalšímu obratu. Možná až trochu radikální, ale rozhodně nepřehlédnutelný design předchozího zástupce třídy se tu změnil směrem ke konzervativnějšímu pojetí bez velkých výstřelků. Peugeot 508 tak rozhodně nepůsobí originálně, ovšem celkově je velmi elegantní, což jej přibližuje podstatně širšímu publiku zájemců. Vnější design se promítá i do interiéru, který se vyšvihl k výborné ergonomii a pro někoho možná až překvapivě dobré kvalitě zpracování. Francouzská automobilka tu trochu opustila některé pro ni doposud typické prvky, jako například možná až příliš měkká sedadla, a inspirovala se hodně u německé konkurence. S ní má 508 společný pocit solidnosti. Interiér 508 je navíc nebývale prostorný, sedadla jsou nadále velkorysá, avšak poskytují tělu lepší oporu než u 407. Místa je ve všech směrech dostatek, vzadu rozhodně cestujícím nehrozí kontakt kolenou s opěradlem před nimi. Velkorysý je i zavazadlový prostor, což platí především pro provedení combi.
Inspirace německou konkurencí se projevuje i v jízdních vlastnostech. Peugeot 508 je nadále velmi komfortní vůz, který dovede dobře žehlit nerovnosti, ovšem jistota jízdních vlastností je podstatně větší než u předchůdce. Auto se sice v zatáčkách trochu naklání, ovšem stopu drží velmi dobře a typická nedotáčivost se dostavuje postupně a čitelně. Ve třídě najdeme samozřejmě jízdně zábavnější vozy, ale 508 si zaslouží pochvalu za univerzální mix vlastností, které jej předurčují ke snadnému polykání vysokých porcí kilometrů.
Peugeot 508 je moderní vůz střední třídy, který musel přijít i s novými downsizovanými pohonnými jednotkami. O to překvapivější je fakt, že u nás se 508 nabízel jen s jediným moderním přeplňovaným benzinovým motorem. Agregát 1,6 THP s výkonem 115 kW, který pochází ze společné vývojové větve s BMW a Mini, se může chlubit kultivovaností a vysokým točivým momentem. Díky tomu nemá s autem vůbec žádnou práci. Navíc patří mezi přeplňovanými motory k čestné výjimce, není totiž tolik náchylný na jízdní styl, jako je tomu u řady soupeřů. To z tohoto agregátu dělá téměř ideální pohonnou jednotku, která se vyznačuje kultivovaností, výbornou dynamikou a příznivou spotřebou paliva. Jenže turbodiesely jsou ve střední třídě nadále převažujícími jednotkami, což mimo jiné dokazuje i fakt, že Peugeot benziny z české nabídky 508 úplně vyřadil. Jistě, motory jsou úspornější, ovšem také méně kultivované, hlučnější a pochopitelně dražší a náročnější na servis. Pravdou ovšem je, že jednotky HDI patří na vrchol své kategorie. Základem je motor 1,6 HDI s výkonem 82 nebo 85 kW. Ten je především pro klidnou a úspornou jízdu, dynamiku od něj očekávat nelze. Silnější 2,0 HDI je k dispozici s výkonem 103 nebo 120 kW a z hlediska dynamiky je už zajímavější. Nejvýkonnějším běžným modelem je pak provedení s agregátem 2,2 HDI o výkonu 150 kW. Specialitou je pak hybridní provedení 508 RXH s oplastováním a zvýšenou světlou výškou. To kombinuje dvoulitrový motor HDI, který pohání přední kola a elektromotor na zadní nápravě. Takto si vůz zajišťuje pohon všech kol.
Výbava




Už základní výbava 508 je vcelku dostatečná, auto nabízí běžnou elektrickou výbavu, klimatizaci i další obvyklé prvky. S druhým stupněm výbavy pak ještě komfort stoupne, standardem je tu tempomat nebo automatická klimatizace. Takto vybavená auta přitom nejsou neobvyklá.
Design




Peugeot s modelem 508 ustoupil od až extravagantních linek svých dosavadních modelů a vsadil na trochu konzervativnější notu. Auto tak sice nepůsobí kdovíjak originálně, je ovšem elegantní a přístupné daleko širšímu spektru zákazníků.
Spotřeba




Spotřeba paliva je jednou z velkých předností Peugeotu 508. Je to dáno vlastně i tím, že se v posledních letech nabízí na našem trhu výhradně s úspornými vznětovými motory HDI. Přitom ani výborný benzinový motor 1,6 THP nemá vysokou spotřebu paliva.
Jízdní vlastnosti




Jízdními vlastnostmi sice Peugeot 508 nepatří na špičku třídy, ovšem celkově je lze hodnotit více než kladně. Auto se chová předvídatelně, v zatáčkách jen vykazuje trochu větší náklony a řízení, které je sice docela komunikativní, chybí patřičná přesnost. Typická nedotáčivost je dobře čitelná.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP si Peugeot 508 vysloužil maximální pětihvězdičkové hodnocení, stalo se tak v roce 2011. Je to i díky velmi dobré bezpečnostní výbavě, která už od základních verzí obsahuje standardně šestici airbagů.
Praktičnost




Peugeot 508 oproti předchozímu modelu 407 výrazně povyrostl, a tak nabízí doslova královské množství místa pro posádku. Auto se prodává jako sedan nebo combi. Sedan pojme solidních 503 litrů nákladu, kombík se pak může chlubit výborným objemem 618 litrů. Hybridní provedení RXH má objem snížený na 423 litry.
Komfort




Jízdní komfort 508 je na velmi dobré úrovni. Ačkoli se u Peugeotu soustředili hodně na vylepšení jízdních vlastností, vysoká úroveň komfortu zůstala zachována. Posádka navíc ocení komfortní interiér s velkorysými a pohodlnými sedadly, která poskytují dobrou oporu i na dlouhých cestách.
Provozní náklady




Peugeot 508 je moderní automobil, který nebude od majitele vyžadovat příliš časté návštěvy servisů. Ani u čerpacích stanic s ním nebudete díky úsporným motorům častým návštěvníkem, což ve spojení s rozumnými servisními náklady znamená celkově příznivé náklady na provoz.
Peugeot 508
Další vozy