Proč koupit |
---|
Zpracování interiéru a použité materiály Komfortní sedadla Prostorný interiér Jízdní komfort Výkonné a úsporné motory |
O vozidle
Francouzská automobilka v roce 2013 představila druhou generaci Peugeotu 308. Tento vůz za krátkou dobu působení na trhu získal vysokou prestiž, a dokonce zvítězil v anketě Auto roku. I z tohoto důvodu má francouzský výrobce důvod ke spokojenosti a se svým Peugeotem 308 jistě bude atakovat nejvyšší příčky v prodejnosti mezi vozy nižší střední třídy. Novinka od Peugeotu má jednu zajímavou novinku. Většina výrobců při nástupu nových generací své vozy zvětšuje. Peugeot šel ale opačnou cestou a svůj vůz zmenšil o 23 milimetrů. I co se týká šířky, ztratil nějaké ty milimetry. Naopak díky nové modulární platformě EMP2 došlo k prodloužení rozvoru náprav, což jen vylepší již tak výborné jízdní vlastnosti a v neposlední řadě také dojde ke zvětšení prostoru v interiéru. Dvanáct milimetrů navíc sice není mnoho, ale ve finále právě toto zvětšení může hrát veledůležitou roli. Další výhodou je snížení hmotnosti. Nová Tři sta osmička je o celých 140 kilogramů lehčí. Odlehčení doznaly nejen díly karoserie, ale také interiéru a technologických prvků. To bude mít důležitý vliv nejen na jízdní vlastnosti, ale především na snížení spotřeby paliva. A jaké motory najdete pod kapotou vozu? Výkon budou udávat benzinová 1,2 nebo 1,6 THP (92 a 115 kW). Pro uživatele budou výhodné i vznětové verze 1,6 HDI s výkony 68 a 84 kW nebo nejsilnější 2,0 HDI.
Výbava
Ve výbavě najdete šestici airbagů, paket Viditelnost, přední světlomety Full LED, elektronickou parkovací brzdu, paket Komfort, dvouzónovou automatickou klimatizaci, ISOFIX, 16" litá kola, přední a zadní parkovací čidla, sportovní látková sedadla, dotykový 9,7" displej, autorádio s USB připojením, kožený multifunkční volant, metalický lak, kontrolu mrtvého úhlu, navigační systém, paket Driver Assistance, zatmavená zadní okna, vyhřívaná přední sedadla s masážní funkcí, bezklíčkový přístup nebo sportovní sedadla s polokoženým čalouněním. Samozřejmě záleží na volbě výbavy.
Design
Nová Tři sta osmička patří díky novému designu k elegantním vozům. Přední části dominují zbrusu nové full diodové světlomety. Líbí se nám také zadní světlomety, které hluboko zasahují do blatníků, čímž odkazují na menší Dvě stě osmičku. Zajímavý design je také v interiéru vozu. Již Dvě stě osmička představila atraktivní interiér a 308 u toho zůstává. Nekruhový malý volant připomíná spíše herní volant od konzole nebo počítače, vysoká kaplička s přístroji a velkým dotykovým displejem toto herní kouzlo jen podtrhují. Řízení má být zábava a 308 to potvrzuje do sebemenšího kousku.
Spotřeba
Jak benzinové, tak i naftové motory nového Peugeotu 308 lze zařadit mezi vysoce úsporné. K tomu přispívá také nižší hmotnost vozu. Ve výsledku se tak budete pohybovat v rozmezí od čtyř do sedmi litrů benzinu a nafty, což patří ke standardům současných malých rodinných vozů.
Jízdní vlastnosti
Peugeot 308 disponuje maximálně vyváženými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách tak zaznamenáte minimální náklony. Vůz díky výbornému rozložení hmotnosti nemá náznaky k nedotáčivosti, což je vzhledem k předokolce s motorem vpředu velmi příjemná vlastnost. Pochválit musíme také řízení. Díky elektrickému posilovači je řízení velmi lehké a poskytuje řidiči velmi dobrou zpětnou vazbu od kol. Pozitivum zaslouží rovněž účinné brzdy. Stejně jako Peugeot 208, tak i 308 má podle mého názoru až moc malý volant. V počítačové hře by se jistě uplatnil, ale v osobním voze to není nejideálnější volba. I tak lze tento Peugeot z hlediska jízdních vlastností bez nadsázky považovat za jeden z nejlepších, který byl kdy vyroben.
Bezpečnost
Aktuální druhá generace prošla nárazovými zkouškami Euro NCAP v roce 2013. Není překvapením, že vůz dokázal získat maximální počet pěti hvězdiček. Nejvyšší hodnocení obdržel v ochraně dospělých, kde získal přes 90 %. Výborné hodnocení obdržel také v oblasti ochrany dětí a chodců, stejně tak v podobě asistenčních prvků.
Praktičnost
Peugeot 308 se pyšní velikostí vnitřního prostoru. Vpředu mají cestující dostatek místa jak v oblasti kolen, tak i loktů. Díky panoramatickému oknu poskytuje 308 dostatek místa i v oblasti hlavy. Připočteme-li k tomu i velké množství odkládacích ploch, máme tady skvělé rodinné auto. Uživatele překvapí také velikost zavazadlového prostoru. Tento kompaktní hatchback disponuje v základu objemem o velikosti 420 litrů. Pokud sklopíte zadní sedadla, prostor se zvětší na plných 1309 litrů.
Komfort
Kromě jízdní stability v zatáčkách si nová 308 dokáže poradit také s příčnými nerovnostmi. Při běžné městské jízdě jsme nezaznamenali větší rázy v kabině ani při překonávání vyšších příčných prahů. Druhá generace se také vyznačuje šoupavějším charakterem. Při delších jízdách se tak cítíte velmi pohodlně. K tomu přispívají pohodlná sedadla, a tak i dlouhé cesty vytvoří úsměv na tváři. To se vskutku francouzskému výrobci podařilo.
Provozní náklady
Jedná se o zcela nový vůz, který navíc získal prestižní ocenění Auto roku. Nelze tak vzhledem k novince a tovární záruce počítat s vysokými náklady za opravu vozu. Česká republika disponuje navíc kvalitním servisním zázemím, což je nespornou výhodou. Potěší také nízká spotřeba. Mezi ojetými vozy hledejme především předváděcí modely s nízkým nájezdem kilometrů, bohatou výbavou a tovární zárukou výrobce.