




Proč koupit |
---|
Prostorný a komfortní interiér Velký zavazadlový prostor Nízká spotřeba vznětových motorů Široká nabídka verzí Bohatě vybavená rodinná verze SW |

O vozidle
Peugeot 307 přinesl v roce 2001 do nižší střední třídy nový designový směr francouzské automobilky s výraznou maskou chladiče. Auto si zákazníky získalo právě díky atraktivnímu designu a také velmi bohaté nabídce verzí a velkému vnitřnímu prostoru, za což si vysloužilo titul evropského auta roku 2002. K až nebývalé prostornosti auta přispěla vcelku velká výška karoserie, interiér je tak na danou třídu nezvykle vzdušný. Zákazníci na 307 oceňují také hodnotně vypadající prostorný interiér a velmi komfortní podvozek. Jízdní vlastnosti jsou spíše průměrné. Technickým základem 307 je platforma, kterou už v roce 1991 používal Citroën ZX. U 307 byla jen přepracována a celkově zvětšena. Kromě klasického tří- (ten se u nás neprodával) a pětidveřového hatchbacku se 307 prodávala také ve dvou verzích combi. Obyčejnější byla verze Break, varianta s názvem SW zastávala funkci luxusnější verze s přesahem do kategorie MPV. Tato verze měla totiž prosklenou panoramatickou střechu a vzadu třetí řadu sedadel, takže celkem pojala až sedm cestujících. Na našem trhu však patří k vzácnějším provedením. Totéž platí pro kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Právě tato verze spolu s kombíkem vydržela ve výrobě nejdéle, nástupce v podobě modelu 308 totiž klasické hatchbacky nahradil už v roce 2007.
Paleta pohonných jednotek čítá vesměs osvědčené kousky. Základem byla benzinová čtrnáctistovka ve verzích s výkonem 55 nebo 65 kW. Především slabší provedení je na mohutnější Peugeot nedostatečné a v důsledku i neúsporné. Ideálem z benzinových motorů se jeví být spolehlivá šestnáctistovka s výkonem 80 kW, která dovede být i solidně úsporná. Dvoulitr se 100 kW už má spotřebu vyšší a jeho dynamika zas tak oslnivá není. Pro kupé-kabrio byla specialitou verze tohoto motoru vyladěná na 132 kW (bez přeplňování), v praxi je však nehospodárná a kýženou dynamiku moc nepředvádí, výkon je totiž dostupný jen ve vysokých otáčkách. Peugeot 307 se může pochlubit i velmi lákavou paletou vznětových motorů HDI. Základem je opět čtrnáctistovka, tentokrát s 50 kW. Není to mnoho, ale spořivým a klidným řidičům stačit může. Výkonnější a stále velmi úspornou volbou jsou dvoulitry se 66, 80 nebo 100 kW, především silnější verze mají dostatečnou výkonovou rezervu a jejich spotřeba je stále velmi nízká. V průběhu života modelu se do 307 dostala také nová šestnáctistovka HDI s výkonem 66 nebo 80 kW. Všechny motory jsou považovány za mechanicky spolehlivé. Servisní náklady rozhodně nejsou tím, čeho by se zájemce o Peugeot 307 měl děsit. Model 307 prošel během let řadou úprav a servisních akcí, takže u poctivě servisovaného auta (nebo u vozů z posledních let výroby) se není moc čeho obávat.
Výbava




Na trhu ojetých vozů je k dispozici velmi široké spektrum ojetých Peugeotů 307. Řada vozů má i velmi dobrou výbavu, ta základní především u benzinové čtrnáctistovky ovšem příliš bohatá nebyla. Dražší provedení však mohou směle konkurovat i modernějším vozům, řada turbodieseů má dobrou výbavu.
Design




Peugeot 307 byl v době svého vzniku vzhledově velmi atraktivní vůz a jeho designový styl vlastně ctí i mnohé současné modely značky, včetně nástupce. Auto stále vypadá docela moderně, ovšem je otázkou, na jak dlouho mu to vydrží. Proporce vozu s vyšší stavbou totiž dnes neodpovídají celkově dynamičtějšímu ladění klasických hatchbacků.
Spotřeba




S motory HDI nelze z hlediska spotřeby u Peugeotu 307 šlápnout vedle. Prakticky všechny verze se vyznačují velmi nízkou spotřebou a jsou i překvapivě kultivované. Dobrou spotřebu dovede vykázat i atmosférická zážehová šestnáctistovka, která je ideální volbou mezi benzinovými motory. Naopak zážehovému dvoulitru je lepší se vyhnout, obavy z vyšší spotřeby jsou u něj oprávněné.
Jízdní vlastnosti




Podvozek Peugeotu 307 byl v době vzniku modelu konstrukčně zhruba 10 let starý a ani výrazné omlazení platformy z hlediska jízdních vlastností nepřineslo dramatické zlepšení jízdních vlastností. Na precizní chování na limitu se ovšem Peugeot ani nesoustředil, u 307 byl hlavní komfort. To znamená, že se vůz k samotné hranici svých možností tak často v praxi nepřibližuje a podvozek je dostačující.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP si připsal Peugeot 307 zisk čtyř hvězdiček z pěti možných. Někteří doboví soupeři dovedli dosáhnout i na maximum, ale z dnešního hlediska budou rozdíly mezi auty menší, než uvádí hodnocení. Důležitá je robustní konstrukce vozu.
Praktičnost




Praktičnost je jednou z velmi silných disciplín Peugeotu 307. Prostor a pohodlí pro posádku byly totiž při návrhu auta jasnými prioritami. Vůz tak dostal na danou třídu nezvykle vysokou stavbu, která dodává interiéru na vzdušnosti. Posádka může sedět trochu vzpřímeněji než v jiných vozech této třídy, což celkově znamená, že má ve všech směrech dostatek místa. Zavazadlový prostor auta nabízí také velmi nadprůměrný objem 420 litrů a verze combi pobere až ohromujících 676 litrů zavazadel.
Komfort




Podvozek Peugeotu 307 je naladěn opravdu hodně komfortně, a jak již bylo napsáno, nedostatkem místa tu rozhodně posádka také trpět nebude, ba naopak. Interiér působí i po letech hodnotně a velmi pohodlné jsou sedačky, které však postrádají výraznější boční vedení. Dobré je i odhlučnění vozu.
Provozní náklady




Většina „Třistasedmiček“ je vybavena dieselovými motory, které jsou příjemně úsporné a patří i k trvanlivým agregátům. Model 307 občas trápily potíže s elektrickou výbavou, ty často odstranily různé svolávací akce. Proto je z hlediska spolehlivosti vhodné vybírat mezi vozy s doloženou servisní historií anebo vozy z pozdějších let výroby.
Názor odborníka
Peugeot 307 je dnes jedním z nejprodávanějších modelů nižší střední třídy. Velmi oblíbená je zejména rodinná verze SW s atraktivní prosklenou střechou a bohatou výbavou. Oblibě modelu 307 nahrává především současný zvýšený zájem zákazníků o úsporné naftové ojetiny. Dvě třetiny aut nabízených na trhu mají totiž pod kapotou oblíbené diesely HDI. Nabídka je široká a ceny jsou ve srovnání s konkurenčními modely příznivé. Prudký pokles cen však měl svůj důvod – záhy po uvedení na trh se rozšířily zvěsti o mnoha technických problémech, se kterými se servisy musely v záruční době potýkat. Vůz prošel mnoha svolávacími akcemi, ale s některými vrtochy bojují jeho majitelé dodnes. Proto jsou nadprůměrně ceněny vozy s doloženou a důvěryhodnou servisní historií. Při prohlídce je potřeba věnovat dostatek času a pozornosti veškeré elektronické výbavě vozu. Mnoho ojetých exemplářů nabízených k prodeji na českém trhu pochází z dovozu. Kupující by se proto měl mít na pozoru před „stočenými“ kusy od různých dovozců a překupníků. Vybírejte u důvěryhodného prodejce, který garantuje udávaný počet najetých kilometrů.