OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Peugeot 307 (2001–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Prostorný a komfortní interiér

Velký zavazadlový prostor

Nízká spotřeba vznětových motorů

Široká nabídka verzí

Bohatě vybavená rodinná verze SW

O vozidle

Peugeot 307 přinesl v roce 2001 do nižší střední třídy nový designový směr francouzské automobilky s výraznou maskou chladiče. Auto si zákazníky získalo právě díky atraktivnímu designu a také velmi bohaté nabídce verzí a velkému vnitřnímu prostoru, za což si vysloužilo titul evropského auta roku 2002. K až nebývalé prostornosti auta přispěla vcelku velká výška karoserie, interiér je tak na danou třídu nezvykle vzdušný. Zákazníci na 307 oceňují také hodnotně vypadající prostorný interiér a velmi komfortní podvozek. Jízdní vlastnosti jsou spíše průměrné. Technickým základem 307 je platforma, kterou už v roce 1991 používal Citroën ZX. U 307 byla jen přepracována a celkově zvětšena. Kromě klasického tří- (ten se u nás neprodával) a pětidveřového hatchbacku se 307 prodávala také ve dvou verzích combi. Obyčejnější byla verze Break, varianta s názvem SW zastávala funkci luxusnější verze s přesahem do kategorie MPV. Tato verze měla totiž prosklenou panoramatickou střechu a vzadu třetí řadu sedadel, takže celkem pojala až sedm cestujících. Na našem trhu však patří k vzácnějším provedením. Totéž platí pro kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Právě tato verze spolu s kombíkem vydržela ve výrobě nejdéle, nástupce v podobě modelu 308 totiž klasické hatchbacky nahradil už v roce 2007.

Paleta pohonných jednotek čítá vesměs osvědčené kousky. Základem byla benzinová čtrnáctistovka ve verzích s výkonem 55 nebo 65 kW. Především slabší provedení je na mohutnější Peugeot nedostatečné a v důsledku i neúsporné. Ideálem z benzinových motorů se jeví být spolehlivá šestnáctistovka s výkonem 80 kW, která dovede být i solidně úsporná. Dvoulitr se 100 kW už má spotřebu vyšší a jeho dynamika zas tak oslnivá není. Pro kupé-kabrio byla specialitou verze tohoto motoru vyladěná na 132 kW (bez přeplňování), v praxi je však nehospodárná a kýženou dynamiku moc nepředvádí, výkon je totiž dostupný jen ve vysokých otáčkách. Peugeot 307 se může pochlubit i velmi lákavou paletou vznětových motorů HDI. Základem je opět čtrnáctistovka, tentokrát s 50 kW. Není to mnoho, ale spořivým a klidným řidičům stačit může. Výkonnější a stále velmi úspornou volbou jsou dvoulitry se 66, 80 nebo 100 kW, především silnější verze mají dostatečnou výkonovou rezervu a jejich spotřeba je stále velmi nízká. V průběhu života modelu se do 307 dostala také nová šestnáctistovka HDI s výkonem 66 nebo 80 kW. Všechny motory jsou považovány za mechanicky spolehlivé. Servisní náklady rozhodně nejsou tím, čeho by se zájemce o Peugeot 307 měl děsit. Model 307 prošel během let řadou úprav a servisních akcí, takže u poctivě servisovaného auta (nebo u vozů z posledních let výroby) se není moc čeho obávat.

Výbava

Na trhu ojetých vozů je k dispozici velmi široké spektrum ojetých Peugeotů 307. Řada vozů má i velmi dobrou výbavu, ta základní především u benzinové čtrnáctistovky ovšem příliš bohatá nebyla. Dražší provedení však mohou směle konkurovat i modernějším vozům, řada turbodieseů má dobrou výbavu.

Design

Peugeot 307 byl v době svého vzniku vzhledově velmi atraktivní vůz a jeho designový styl vlastně ctí i mnohé současné modely značky, včetně nástupce. Auto stále vypadá docela moderně, ovšem je otázkou, na jak dlouho mu to vydrží. Proporce vozu s vyšší stavbou totiž dnes neodpovídají celkově dynamičtějšímu ladění klasických hatchbacků.

Spotřeba

S motory HDI nelze z hlediska spotřeby u Peugeotu 307 šlápnout vedle. Prakticky všechny verze se vyznačují velmi nízkou spotřebou a jsou i překvapivě kultivované. Dobrou spotřebu dovede vykázat i atmosférická zážehová šestnáctistovka, která je ideální volbou mezi benzinovými motory. Naopak zážehovému dvoulitru je lepší se vyhnout, obavy z vyšší spotřeby jsou u něj oprávněné.

Jízdní vlastnosti

Podvozek Peugeotu 307 byl v době vzniku modelu konstrukčně zhruba 10 let starý a ani výrazné omlazení platformy z hlediska jízdních vlastností nepřineslo dramatické zlepšení jízdních vlastností. Na precizní chování na limitu se ovšem Peugeot ani nesoustředil, u 307 byl hlavní komfort. To znamená, že se vůz k samotné hranici svých možností tak často v praxi nepřibližuje a podvozek je dostačující.

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP si připsal Peugeot 307 zisk čtyř hvězdiček z pěti možných. Někteří doboví soupeři dovedli dosáhnout i na maximum, ale z dnešního hlediska budou rozdíly mezi auty menší, než uvádí hodnocení. Důležitá je robustní konstrukce vozu.

Praktičnost

Praktičnost je jednou z velmi silných disciplín Peugeotu 307. Prostor a pohodlí pro posádku byly totiž při návrhu auta jasnými prioritami. Vůz tak dostal na danou třídu nezvykle vysokou stavbu, která dodává interiéru na vzdušnosti. Posádka může sedět trochu vzpřímeněji než v jiných vozech této třídy, což celkově znamená, že má ve všech směrech dostatek místa. Zavazadlový prostor auta nabízí také velmi nadprůměrný objem 420 litrů a verze combi pobere až ohromujících 676 litrů zavazadel.

Komfort

Podvozek Peugeotu 307 je naladěn opravdu hodně komfortně, a jak již bylo napsáno, nedostatkem místa tu rozhodně posádka také trpět nebude, ba naopak. Interiér působí i po letech hodnotně a velmi pohodlné jsou sedačky, které však postrádají výraznější boční vedení. Dobré je i odhlučnění vozu.

Provozní náklady

Většina „Třistasedmiček“ je vybavena dieselovými motory, které jsou příjemně úsporné a patří i k trvanlivým agregátům. Model 307 občas trápily potíže s elektrickou výbavou, ty často odstranily různé svolávací akce. Proto je z hlediska spolehlivosti vhodné vybírat mezi vozy s doloženou servisní historií anebo vozy z pozdějších let výroby.

Názor odborníka

Peugeot 307 je dnes jedním z nejprodávanějších modelů nižší střední třídy. Velmi oblíbená je zejména rodinná verze SW s atraktivní prosklenou střechou a bohatou výbavou. Oblibě modelu 307 nahrává především současný zvýšený zájem zákazníků o úsporné naftové ojetiny. Dvě třetiny aut nabízených na trhu mají totiž pod kapotou oblíbené diesely HDI. Nabídka je široká a ceny jsou ve srovnání s konkurenčními modely příznivé. Prudký pokles cen však měl svůj důvod – záhy po uvedení na trh se rozšířily zvěsti o mnoha technických problémech, se kterými se servisy musely v záruční době potýkat. Vůz prošel mnoha svolávacími akcemi, ale s některými vrtochy bojují jeho majitelé dodnes. Proto jsou nadprůměrně ceněny vozy s doloženou a důvěryhodnou servisní historií. Při prohlídce je potřeba věnovat dostatek času a pozornosti veškeré elektronické výbavě vozu. Mnoho ojetých exemplářů nabízených k prodeji na českém trhu pochází z dovozu. Kupující by se proto měl mít na pozoru před „stočenými“ kusy od různých dovozců a překupníků. Vybírejte u důvěryhodného prodejce, který garantuje udávaný počet najetých kilometrů.

Peugeot 307

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů