




Proč koupit |
---|
Atraktivní design Líbivý a praktický interiér Široký výběr verzí Skvělý automat Bezpečnost |

O vozidle
Kompaktní SUV Peugeot 3008 získalo titul Auto roku 2017 zcela po právu. Vyvážená kombinace elegantního vzhledu, atraktivního interiéru, praktičnosti a každodenní použitelnosti je opravdu lákavá. Peugeot ji v roce 2020 ještě vylepšil dílčí modernizací, v rámci které se malinko proměnil vzhled a především došlo k občerstvení techniky. Ta se pak měnila docela průběžně, nicméně základní výběr zůstává v podstatě stejný: uživatel si může zvolit ze zážehových a vznětových motorů a také z plug-in hybridních kombinací, kde mají zájemci jednu vzácnou šanci získat pohon všech kol.
Ano, Peugeot 3008 se dodává téměř výhradně s pohonem přední nápravy, což jasně ukazuje, že to není kdovíjaké SUV do drsného terénu, ale spíš stylový a praktický každodenní společník. Paleta pohonných jednotek začíná u známého tříválce 1.2 PureTech, který dává výkon 96 kW a po faceliftu může být kombinován se šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Totéž platí pro diesel 1.5 BlueHDi rovněž s výkonem 96 kW, který je po modernizaci jedinou dieselovou variantou. Ostatní motorizace už mají výhradně vynikající osmistupňový automat, který řadí chytře a hladce a přispívá k celkově pohodové atmosféře tohoto SUV. Benzínové agregáty jsou ještě zastoupeny čtyřválcem 1.6 PureTech s výkonem 133 kW, pak už jsou tu hybridní verze spalující benzín. Tou nejméně výkonnou je hybrid s tříválcem, který má systémový výkon rovných 100 kW. Silnější je pak plug-in hybrid se šestnáctistovkou, tady je kombinovaný výkon 132 kW. Ovšem než začal Peugeot před rokem 2023, kdy začalo odhalení další generace 3008, trochu omezovat nabídku, byly v nabídce ještě silnější plug-in hybridy. Základem je vždy opět přeplňovaná šestnáctistovka, ta může ve spojení s elektrickou trakcí dávat 165 nebo dokonce 220 kW. Právě poslední jmenované provedení označované jako Hybrid4 má přitom díky elektromotoru na zadní nápravě i pohon všech kol. Jiná verz s pohonem všech kol v případě 3008 neexistuje.
Interiér Peugeotu 3008 působí útulným dojmem a je podobně stylový, jako exteriér, nezapomíná přitom na praktičnost. Zadní sedadla možná nepatří k nejprostornějším ve třídě kompaktních SUV, ale posádka tu strádat nebude. Pro zavazadla je tu 520 litrů místa, plug-in hybridní verze nabídnou o něco skromnějších 395 litrů.
Výbava
Peugeot 3008 je moderní kompaktní SUV, které může mít opravdu bohatou výbavu. Pro provedení po modernizaci z roku 2020 to platí dvojnásob, tady dostaly Peugeoty 3008 třeba vylepšený palubní infotainment s větším displejem a nějakou tu novou inteligentní techniku navíc. Autu tedy nemusí chybět vychytávky jako 360° kamera, špičkový audio systém, komfortní sedadla s příjemným čalouněním nebo spousta jízdních asistentů. Výbava jednotlivých kusů na trhu se ale může výrazně lišit.
Design
Vzhled je jednou z největších předností Peugeotu 3008. Při faceliftu v roce 2020 se měnil jen mírně tak, aby reflektoval soudobý designový jazyk francouzské značky. Maska chladiče se stala trochu výraznější, měnilo se i provedení zadních světlometů a ještě stylovější je po modernizaci i interiér.
Spotřeba
I když umí být některé motorizace Peugeotu 3008 i hodně výkonné, kladou ve skutečnosti důraz na nízkou spotřebu paliva. Běžné zážehové agregáty i diesel 1.5 HDi jsou v tomto prověřené stálice, tam, kde pomáhá hybridní konfigurace pak spotřeba ještě klesá. Plug-in hybridy s možností ujet několik desítek kilometrů čistě na elektřinu pak mohou v určitých režimech jezdit až neuvěřitelně úsporně.
Jízdní vlastnosti
3008 je z hlediska jízdních vlastností spíše typickým zástupcem klasické francouzské školy. Naladění je tedy spíše komfortní, do sportovních výkonů se 3008 nežene. Řidiči to auto dává najevo i trochu odtažitým řízením bez výraznější zpětné vazby, nicméně podvozek toho samozřejmě snese až překvapivě hodně.
Bezpečnost
Testy organizace EuroNCAP prošel Peugeot 3008 v roce 2016 a získal plný počet pěti hvězdiček. Skelet auta je ukázkově tuhý a patří i po letech ke špičce, velmi dobrá je i bezpečnostní výbava, kterou Peugeot průběžně s modernizacemi vylepšoval.
Praktičnost
I když existují v kategorii kompaktních SUV i praktičtější modely, nevede si Peugeot 3008 vůbec špatně. Místa pro posádku je tu dostatek, nechybí potřebné odkládací prostory a i pro zavazadla je místa vcelku dost. Tedy hlavně u běžných provedení, ty nabídnou 520 litrů prostoru pro náklad, plug-in hybridy poskytnou 395 litrů.
Komfort
Jestliže se Peugeot 3008 nežene za sportovními výkony, je poměrně jasné, že mu jde především o jízdní komfort. Na ten je podvozek skutečně naladěn a i na rozbitých českých cestách si při filtrování vede velmi dobře. K tomu jsou tu celkově dobré odhlučnění a příjemné provedení interiéru, ve kterém je prostě radost i jen tak sedět.
Provozní náklady
Peugeot 3008 je moderní kompaktní SUV, které dbá na nízkou spotřebu paliva, na druhou stranu už často disponuje množstvím poměrně komplikované techniky. Provozní náklady se drží v běžných mezích, nicméně auto rozhodně vyžaduje poctivou péči, jakékoli zanedbání se může prodražit.