Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor
Velmi pohodlná sedadla
Jízdní komfort
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Peugeot 3008 je dalším vozem, který se snaží vyplňovat doposud prázdné mezery v nabídce automobilek. Stojí totiž na pomezí segmentu kompaktních MPV a SUV. Pokud bychom si měli vybrat, zařadíme jej spíše mezi SUV, ovšem ta, která kladou podstatně menší důraz na jízdu mimo zpevněné cesty a větší na prostor pro posádku. Soupeřit tak tento kompaktní Peugeot může třeba s populárním Nissanem Qashqai nebo i naší Škodou Yeti.
U automobilů prozatím okrajových tříd v poslední době zvolil Peugeot vcelku netradiční stylistická řešení a nejinak je tomu u 3008. Mohutná maska chladiče s výrazným mřížkováním i bachratá a trochu netradičně tvarovaná záď nemusejí z estetického hlediska vyhovovat každému, 3008 je ovšem rozhodně originální vůz a to se pro změnu dnes nosí. Jde o originální počin i v rámci samotné značky. V interiéru je situace podstatně běžnější, palubní deska, použité materiály a celkové zpracování ovšem patří na vrchol produkce značky a v mnohém i této automobilové třídy. Za volantem zaujme řidič trochu netradiční, ale velmi návykovou pozici. Sedí se tu sice výš nad vozovkou, takže má řidič dobrý přehled, zároveň však pozice sedadla vůči volantu i zbytku palubní desky připomíná mnohá podstatně luxusnější cestovní kupé kategorie GT. Kdo by čekal přehnanou výšku interiéru, mýlí se, ovšem místa je tu samozřejmě ve všech směrech dostatek a ani vzadu nebudou mít vyšší cestující potíže se pohodlně usadit. Skvělá jsou sedadla, která jsou rozměrná, pohodlná a přitom poskytují tělu odpovídající oporu. Zavazadlový prostor je především netypický svým dvojitým víkem. Spodní část se vyklápí směrem dolů a s podlahou vytvoří rovnou plochu. Otevřenou část lze zatížit až 200 kilogramy nákladu, takže není nutné se obávat o její trvanlivost při manipulaci s nákladem. Jenže při potřebě rychle jen něco „hodit“ do kufru je dvojité otevírání trochu na obtíž. Podlaha zavazadlového prostoru má celkem tři polohy, spodní je pro maximální využitelnost, střední je právě v rovině s víkem a vyšší rozdělí zavazadelník na dvě menší části.
Technika 3008 vychází z modelu 308, podvozek je ovšem svým naladěním na Peugeot až nezvykle tuhý. Přitom tlumení nerovností zvládá 3008 lépe než většina jeho technicky spřízněných stájových sourozenců, je to dáno i novým systémem tlumení náklonů Dynamic Rolling Controll, díky kterému mohou tlumiče dělat svou práci při běžné jízdě a o náklony v zatáčkách se nestarat.
Pod kapotou 3008 najdeme výhradně silnější motory z nabídky 308. Základem je tak agregát 1,6 VTi s výkonem 88 kW, který se ovšem přece jenom pro hmotnější SUV tolik nehodí. Však je také v současnosti jedinou nabízenou zážehovou jednotkou, agregát 1,6 THP s výkonem 115 kW byl z nabídky na našem trhu vyřazen. I v ojetých vozech pak zcela jasně převládají turbodiesely. Základní 1,6 HDI (nebo mikrohybridní e-HDI) má 84 kW a příjemně nízkou spotřebu paliva. Dvoulitrové HDI se dodává v provedení s výkonem 110 kW v kombinaci s manuální převodovkou a 120 kW v případě instalace automatu. Specialitou je pak hybridní provedení Hybrid 4, které jako jediné přináší pohon všech kol. Kombinuje dvoulitrový HDI se 120 kW a elektromotor na zadní nápravě.
Výbava




Netradiční crossover od Peugeotu se zákazníky snaží zaujmout také již vcelku bohatou standardní výbavou. V té tak nechybí klimatizace s klimatizovanou přihrádkou u spolujezdce, centrální zamykání, palubní počítač a další běžné praktické prvky. Vyšší verze výbav pak mohou mít i hodně zajímavé komfortní a bezpečnostní prvky výbavy.
Design




U automobilů prozatím okrajových tříd v poslední době zvolil Peugeot vcelku netradiční stylistická řešení a nejinak je tomu u 3008. Mohutná maska chladiče s výrazným mřížkováním i bachratá a trochu netradičně tvarovaná záď nemusejí z estetického hlediska vyhovovat každému, 3008 je ovšem rozhodně originální vůz a to se pro změnu dnes nosí. Jde o originální počin i v rámci samotné značky.
Spotřeba




Peugeot 3008 je vybaven moderními agregáty, které přinášejí více než přijatelnou spotřebu paliva. Benzinové motory (především přeplňovaný THP) mají slušnou dynamiku a spotřeba je přitom stále přiměřená, vznětová provedení dovedou být pak opravdu vyloženě spořivá. A ještě více může ušetřit hybridní provedení Hybrid4.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti jsou příjemným překvapením Peugeotu 3008. Výrobce si totiž díky novému řízení podvozku mohl dovolit jej naladit na trochu tvrdší notu, takže v zatáčkách je auto stabilní a naklání se jen minimálně. Překvapivě slušnou zpětnou vazbu přináší také řízení. Navzdory mohutnému vzhledu SUV má 3008 poháněnu pouze přední nápravu, pohon všech kol nabízí jen hybridní verze.
Bezpečnost




Peugeot 3008 je svým vzhledem robustnější automobil, který působí z hlediska ochrany posádky solidním dojmem. A praktické výsledky předpoklady potvrzují, v nárazových testech Euro NCAP získal Peugeot 3008 plný počet hvězdiček. Stalo se tak v roce 2009. V základní výbavě je standardem šestice airbagů.
Praktičnost




Na poměry SUV je Peugeot 3008 praktický vůz. Jeho zavazadlový prostor má objem 432 litry, po sklopení zadních sedadel pojme 1241 litrů nákladu. Zajímavostí je nejen dvojité víko zavazadlového prostoru, jehož spodní část se vyklápí do roviny s podlahou (když je ve střední poloze). To může usnadňovat manipulaci s nákladem, nosnost víka je 200 kg. Na druhou stranu, při potřebě rychle něco naložit může být dvojité víko trochu překážkou. Zavazadlový prostor lze podlahou rozčlenit také na dva menší celky.
Komfort




Ačkoli je podvozek 3008 trochu tužší, jízdní komfort u 3008 nijak netrpí. Filtrování nerovností zvládá vůz velmi dobře a elegantně. Pochvalu zaslouží také provedení interiéru, výborné odhlučnění, a především velmi komfortní sedadla.
Provozní náklady




Peugeot 3008 používá zcela standardní techniku koncernu PSA, a tak jsou i díky vcelku nízké spotřebě paliva provozní náklady velmi podobné těm u běžných kompaktních hatchbacků. Jen některé drobné speciality mohou celkové náklady zvednout mírně nad jejich úroveň.
Peugeot 3008
Další vozy