Proč koupit |
---|
Atraktivní design
Agilní jízdní chování
Úsporné motory
Komfortní sedadla s dobrou oporou |
O vozidle
V roce 2011 zavelel Peugeot k výraznému obratu ve třídě malých vozů. Zatímco auta zde doposud neustále narůstala, typ 208 je menší než předchůdce 207 a vrací se k hodnotám dnes již téměř legendárního typu 206. Menší rozměry znamenají také nižší hmotnost, což má v praxi řadu pozitivních důsledků. Především se oproti předchůdci podařilo dosáhnout podstatně obratnějšího chování, které přijde v městském provozu, kam je 208 určen především, jistě velmi vhod. Jen je trochu škoda, že velmi atraktivně tvarovaná karoserie je z pozice řidiče trochu hůře přehledná, a to i přes bohaté prosklení a celkově dobrý rozhled z vozu. Horší přehled o tom, kde auto končí a začíná, je dán především hodně zakulacenými rohy, které opticky vůz ještě odlehčují a zmenšují. Po stránce vzhledu tak působí 208 nejen atraktivně, ale také velmi sympaticky. Je to jednoduše líbivý vůz, podobně jako právě především něžnější částí populace obdivovaný model 206.
Zmenšení vozu se v interiéru prakticky neprojevilo na nabídce místa pro posádku, tady jednoduše auto lépe obestavěný prostor využívá. Pravdou ovšem je, že vzadu nad hlavou rozhodně není místa nadbytek, vyšší cestující se tu budou trochu tísnit. Interiér jinak příjemně překvapí kvalitním zpracováním a opět lákavým designem, přehlednost ovládacích prvků ovšem za konkurencí mírně zaostává. Co se nemusí líbit všem řidičům, je trochu netradičně umístěný přístrojový štít. Ten totiž není umístěn pod volantem, ale výše na palubní desce, blíže k čelnímu oknu. Pro řidiče průměrného vzrůstu to bohužel může znamenat, že volant s trochu omezeným rozsahem nastavení bude spodní část přístrojového štítu zakrývat. Co se naopak líbit bude velice, jsou sedadla. Ta jsou velkoryse tvarovaná a na francouzský vůz trochu tužší. Mají dobré boční vedení a tělu poskytnou skvělou oporu i na dlouhých cestách.
Nižší hmotnost 208 přináší také sníženou spotřebu paliva motorů. Malý Peugeot je nabízen se vcelku širokou paletou maloobjemových jednotek. Výrobce nezapomíná ani na vznětová provedení, ta jsou ovšem z praktického hlediska možná trochu zbytečná, i benzinové verze jsou úsporné a navíc technicky jednodušší a jízdně zábavnější. Základem je nový litrový tříválec s výkonem solidních 50 kW, který pro městské jezdění bohatě postačí, mimo město se trochu zadýchá až na dálnici – příznivě se tu projevuje nízká hmotnost. Druhým krokem je rovněž tříválcový motor, tentokrát s objemem 1,2 litru a výkonem 60 kW. Dalším stupněm je čtrnáctistovka se 70 kW, která už dovede s malým Peugeotem velmi slušně cvičit. Tento motor byl ovšem trochu překvapivě z české nabídky pro rok 2013 vyřazen, a tak bude vzácnější. Známá šestnáctistovka VTi má výkon 88 kW. Špičkovou benzinovou verzí je pak provedení 208 GTi s přeplňovaným motorem 1,6 THP s výkonem 147 kW. Nabídka vznětových agregátů začíná ústrojím 1,4 HDI s výkonem 50 kW. Tuto verzi lze mít i v mikrohybridním provedení e-HDI – to je vybaveno robotizovanou převodovkou 2-Tronic. Následují dva výkonové stupně vznětové šestnáctistovky e-HDI, slabší se 68 kW, silnější pak s 84 kW.
Výbava




Výbava 208 je na malý automobil solidní, důraz je tu (ve vyšších stupních) kladen především na multimediální možnosti auta a jeho schopnost takto zaujmout mladší generaci řidičů. Jinak je ovšem seznam prvků vcelku běžný a ničím nevybočuje ze zavedených kolejí.
Design




Svým vzhledem se Peugeot 208 vrátil k líbivým a příjemným tvarům, které doslova vyvolávají dobrou náladu. Lákavý design přitom není pouze znakem exteriéru, ale také interiéru. Peugeot 208 je tak jedním ze vzhledově nejpovedenějších vozů své kategorie.
Spotřeba




Oproti předchozímu modelu 207 typ 208 výrazně ubral na hmotnosti. To se ve spojení s moderními pohonnými jednotkami projevuje i v příznivé spotřebě paliva. Žádný z motorů nemá přehnaný apetit, základní tříválce dovedou spotřebou opravdu příjemně překvapit. Až se zdá, že vznětová provedení možná nemají příliš velký význam.
Jízdní vlastnosti




Snížená hmotnost znamená, že Peugeot 208 je z hlediska jízdního projevu podstatně agilnějším automobilem než předchůdce i řada konkurentů. Co se samotných jízdních vlastností týče, najdeme ovšem v dané třídě jistější vozy, 208 přece jenom na nerovnostech trochu znervózní. Ovládání auta příjemně malým volantem je ale přesné a vůz řidiče dobře poslouchá i varuje před přicházejícími limity.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP si Peugeot 208 v roce 2012 vysloužil plné pětihvězdičkové hodnocení a to by mu zůstalo i podle přísnějších pravidel pro rok 2013. I přes menší hmotnost se podařilo konstruktérům zlepšit ochranu posádky, a to nejen díky bohatší bezpečnostní výbavě, ale také díky pokročilejší konstrukci.
Praktičnost




Z hlediska nabídky vnitřního prostoru na tom není 208 prakticky o nic hůře než jeho předchůdce. Jen cestující vzadu musejí počítat s trochu menší nabídkou místa nad hlavou. Přepravní kapacita pro zavazadla asi není tím hlavním, čím by měl malý Peugeot zaujmout, avšak objem zavazadlového prostoru 311 litrů je solidní.
Komfort




Jízdní komfort 208 je na solidní úrovni, podvozek je naladěn trochu měkčeji než třeba u německé a české konkurence. Ovšem i přes špičková sedadla má komfort i své stinné stránky. Podvozek totiž nedovede ideálně odfiltrovat rázy od nerovností ve vozovce a i odhlučnění za některými soupeři mírně zaostává.
Provozní náklady




Na dnešní poměry stále vcelku jednoduchá konstrukce (s nižší mírou uplatnění přeplňovaných jednotek) a nižší hmotnost auta mají pozitivní důsledky v oblasti provozních nákladů. Spotřeba paliva je nízká a rovněž namáhání komponent auta menší, což společně s celkově rozumnými cenami servisu i náhradních dílů přispívá k nízkým provozním nákladům.
Peugeot 208
Další vozy