




Proč koupit |
---|
Líbivý a mladistvý design Útulný interiér Příznivé ceny Bohatá nabídka verzí i motorů |

O vozidle
V roce 1998 představil Peugeot už dlouho očekávaného nástupce legendárního modelu 205. Nový malý typ 206 se okamžitě stal prodejním hitem, vděčí za to především líbivému designu, který dodnes patří k tomu nejhezčímu ve třídě malých vozů. Nechybí mu notná dávka pověstného francouzského šarmu, přitom se tu nesetkáme s žádnými tvarovými výstřelky. To samé platí v podstatě i pro interiér vozu. Díky své oblíbenosti a právě líbivému designu zůstala „Dvěstěšestka“ v prodeji ještě dlouho poté, co byl představen její oficiální nástupce, typ 207. Stalo se tak v roce 2006 a model 206 se vyráběl až do roku 2009. Tehdy přišel na řadu výrazný facelift a auto se jako inovovaný Peugeot 206+ prodávalo v již podstatně omezeném množství verzí ještě další dva roky.
Kromě líbivého zevnějšku zaujme 206 právě bohatou nabídkou verzí. Tří- a pětidveřový hatchback doplnilo v průběhu života praktičtější combi nazvané SW a mezi malými auty je docela raritou verze 206 CC se skládací pevnou střechou. Velmi bohatá byla také paleta motorů, které se daly do 206 objednat. Základní jednotka s objemem 1,1 litru a výkonem 40 kW sice není žádný sprinter a na delší cesty se určitě nehodí, ve městě však relativně lehkému vozu poslouží dobře. Dále můžeme ve 206 potkat čtrnáctistovky a šestnáctistovky různého data výroby s výkony od 55 do 80 kW. Tyto motory uspokojí i řidiče s většími nároky na dynamiku jízdy. Silnější pohonné jednotky nemají pro 206 příliš smysl, auto už v době svého vzniku neexcelovalo jízdními vlastnostmi. Dvoulitr s výkonem 99 kW nebo jeho vylepšenou verzi se 130 kW ve verzi RC tak nemá smysl vyhledávat. Totéž platí pro dvoulitrový turbodiesel HDI, který hodně zatěžuje přední nápravu a ta pak výrazně trpí. Lepší jsou menší jednotky 1,4 a 1,6 HDI, které potěší podstatně příznivější spotřebou.
Výbava




V době vzniku 206 se komfortní prvky ve výbavě malých vozů příliš nenosily, a pro Peugeot 206 to platí obzvlášť. Většina modelů tak bude mít jen základní výbavu a třeba provedení s klimatizací je potřeba vybírat.
Design




Vzhled udělal okamžitě po uvedení z modelu 206 doslova miláčka davů. Líbivý design byl hlavním prodejním tahákem vozu a musíme uznat, že dodnes to 206 velmi sluší. Je to klasická ukázka šarmantního francouzského designu. Dobře přitom vypadá i combi a v rámci možností také malinkatý kabriolet s pevnou skládací střechou.
Spotřeba




Pod kapotou 206 najdeme docela širokou paletu motorů, z nichž většina je i slušně úsporná. Neplatí to pouze pro dvoulitrové jednotky, a to jak ty zážehové, tak vznětový HDI. Naopak menší motory HDI jsou svou úsporností proslulé, ovšem budete je jako ojetinu hůře hledat. Za vcelku nízkou spotřebou 206 je i docela nízká celková hmotnost auta.
Jízdní vlastnosti




Už v době jejího vzniku patřily jízdní vlastnosti 206 spíše k podprůměru, z dnešního hlediska určitě nejde o auto, které by do rukou měli dostat řidiči toužící po sportovním svezení. Měkký podvozek je laděn především na komfortní a klidnou jízdu, v zatáčkách se mu nechce příliš držet stopu a ani řízení není příliš přesné.
Bezpečnost




Podobně jako první Škoda Fabia se může Peugeot 206 pochlubit čtyřmi hvězdičkami z dobových nárazových testů Euro NCAP. V našem hodnocení ovšem nehrají roli jen hvězdičky, s věkem totiž konstrukce auta zastarává a nevyhoví dnešním přísným nárokům. Oproti soudobým konkurentům ubíráme ještě hvězdičku za jízdní vlastnosti, které mohou nezkušeného řidiče nepříjemně zaskočit.
Praktičnost




Peugeot 206 pochopitelně nepatří ke kdovíjak prostorným automobilům, na druhou stranu posádka vpředu strádat nebude. Vzadu je méně místa jak na kolena, tak pro hlavu (verze SW je na tom lépe). Zavazadlový prostor standardního provedení pojme lehce podprůměrných 245 litrů, verze combi naloží jen 313 litrů nákladu. Není tak nejpraktičtější, avšak mezi malými automobily podobně koncipovaných vozů mnoho nenajdeme.
Komfort




Podvozek Peugeotu 206 je naladěn především na komfortní notu. Chování auta je plavné, což posádka ocení především na nevybíravě rozbité české dlažbě i celkově děravých silnicích. Nutné je ovšem počítat s tím, že sedadla neposkytují zrovna skvělou oporu, ať už kvůli malému bočnímu vedení, nebo kratším sedákům.
Provozní náklady




Motory 206 jsou příjemně úsporné, platí to především pro čtrnáctistovku HDI, která může být snem řidičů bažících po co nejnižší spotřebě. Navíc je tento motor i velmi spolehlivý. Celkově ovšem není spolehlivost nejsilnější stránkou malého Peugeotu (zejména u nejstarších kusů), vyvažují to alespoň příznivé ceny náhradních dílů a vcelku jednoduché opravy.