Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor
Prověřená technika
Skvělá variabilita interiéru
Komfortní sedadla
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Druhá generace Opelu Zafira přišla na trh v roce 2005 a navázala na úspěchy předchozího provedení. Opět si zákazníky získala svým velmi prostorným a variabilním interiérem, tentokrát s podstatně kvalitnějším a hodnotnějším provedením. Zafira také dostala nový, atraktivní design, který působí dynamicky a elegantně zároveň. I proto je Zafira i na trhu ojetých automobilů velmi populárním kompaktním MPV. I po příchodu nové generace v roce 2011 tak zůstala druhá generace v prodeji jako levnější alternativa.
Oproti předchozí generaci zůstaly zachovány prakticky všechny kladné vlastnosti a v řadě oblastí došlo k výrazným zlepšením. Drobným ústupkem jsou jen větší rozměry a hmotnost auta, se kterými se hůře vyrovnávají základní pohonné jednotky. Menší je také trvanlivost některých podvozkových komponent. Zafira opět těží především z prostorného interiéru s variabilním uspořádáním. Je tu nová generace systému Flex 7, která dovoluje ještě snazší manipulaci se zadní řadou sedadel. Opět platí, že složená do podlahy nezabírají sedadla vůbec cenné místo v zavazadlovém prostoru, jeho objem dokonce mezigeneračně narostl a druhá Zafira spolkne neuvěřitelných 645 litrů. To po rozložení zadní řady sedadel zbývá pro zavazadla jen symbolických 140 litrů, na druhou stranu nedostatkem místa tu tentokrát nebudou strádat ani dospělí cestující. Druhým extrémem je možnost sklopení všech sedadel a odklopení přední řady vpřed (vyjímat sedadla nejdou), pak Zafira převeze velmi slušných 1820 litrů nákladu. Celkově je interiér velmi vzdušný, pochvalu si opět zaslouží pohodlná sedadla a dostatek místa ve všech směrech.
I druhá generace Zafiry se chlubí velmi jistými jízdními vlastnostmi, opět patří ke špičce ve třídě. Příkladné je držení stopy i v prudce projížděných zatáčkách, jen je nutné počítat s mírnějším náklonem daným vyšší stavbou auta. Ještě lepší svezení nabídnou modely vybavené příplatkovým nastavitelným adaptivním podvozkem IDS Plus. Opět platí, že výborné jízdní vlastnosti nejsou vykoupeny nepohodlím, naopak, Zafira je nadále velmi komfortní auto.
Paleta motorů zůstala v principu podobná té z první generace, celkově je však výrazně širší a modernější. Upřímně, základní agregáty jsou ovšem na větší a výrazně těžší Zafiru přece jenom slabší. Motor 1,6 nejprve dostal výkon 77 kW, teprve novější provedení s 85 kW lze považovat za dostatečné. Existuje i varianta s pohonem na CNG, ta však disponuje jen 69 kW. Dalším stupněm je osmnáctistovka s výkonem slušných 103 kW. Pak následuje přeplňovaná šestnáctistovka s pohonem na CNG a výkonem 110 kW. Shodný výkon nabízí i motor 2,2 litru, který je ovšem už docela žíznivý. To platí i pro další agregáty – dvojici přeplňovaných dvoulitrů. Slabší má 147 kW, silnější, montovaný do provedení OPC, pak 177 kW. U něj lze vyšší spotřebu omluvit. Turbodiesely zastupují především jednotky 1,7 CTDi o výkonu 81 nebo 92 kW. Silnější provedení je určitě vhodnější volbou. Agregát 1,9 CDTi můžeme dle věku potkat v Zafiře hned ve třech výkonových stupních. Základní se 74 kW je na relativně velké auto slabší, verze s 88 kW zase nijak nevynikne nad modernějším 1,7 a jen nejsilnější provedení se 110 kW přináší něco navíc. Menší 1,7 CDTi je však spolehlivější.
Výbava




Opel Zafira opět dostal už od základu zajímavou výbavu, navíc není obtížné narazit na automobily s řadou nadstandardních prvků. Klimatizace byla standardní součástí až druhého stupně výbavy, avšak většina vozů ji má. V příplatkových prvcích se nacházely speciality jako třeba panoramatická střecha nebo bi-xenonové světlomety.
Design




Druhá generace Opelu Zafira dostala atraktivnější, sportovněji střižený kabát. Opět však platí, že autu nechybí ani velká dávka elegance a tvary jsou velmi nadčasové. Zafira tak vypadá stále velmi dobře. Podobné to je v interiéru, který se tentokrát dočkal kvalitních materiálů a odpovídajícího zpracování.
Spotřeba




Spotřeba motorů Zafiry může být vcelku příznivá, ovšem chce to vybrat si správný agregát. Úsporné budou především vznětové motory, o tom není pochyb. U zážehových paradoxně moc neuspoří nejslabší verze, které mají s autem dost práce a vyšší spotřebu mají také přeplňované dvoulitry a agregát 2,2 litru. Naopak zajímavou úspornou variantou mohou být modely s pohonem na CNG.
Jízdní vlastnosti




I druhá generace Opelu Zafira se může chlubit velmi dobrými jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se sice MPV trochu naklání, ale to je vzhledem k jeho vyšší stavbě logické. Stopu však drží velmi dobře a řidiče poslouchá. Situaci navíc ještě dovede vylepšit podvozek IDS Plus s ruční volbou jízdního režimu.
Bezpečnost




V oblasti bezpečnosti došlo u Opelu Zafira asi k největšímu mezigeneračnímu skoku. V nárazových testech Euro NCAP totiž získala druhá generace v roce 2005 plný počet pěti hvězdiček. To je oproti předchozímu tříhvězdičkovému hodnocení výrazný pokrok. Dán je nejen bohatší bezpečnostní výbavou, ale také pochopitelně vylepšenou konstrukcí auta.
Praktičnost




Zafira opět těží především z prostorného interiéru s variabilním uspořádáním. Je tu nová generace systému Flex 7. Opět platí, že složená do podlahy sedadla vůbec nezabírají cenné místo v zavazadlovém prostoru, jeho objem dokonce mezigeneračně narostl a druhá Zafira spolkne neuvěřitelných 645 litrů. To po rozložení zadní řady sedadel zbývá pro zavazadla jen symbolických 140 litrů, na druhou stranu nedostatkem místa tu tentokrát nebudou strádat ani dospělí cestující. Druhým extrémem je možnost sklopení všech sedadel a odklopení přední řady vpřed (vyjímat sedadla nejdou), pak Zafira převeze velmi slušných 1820 litrů nákladu.
Komfort




I druhá generace Zafiry disponuje velmi dobrým komfortem. Ten je opět dán vzdušným interiérem s dostatkem místa a tentokrát i kvalitními použitými materiály a odpovídajícím zpracováním. I tlumení nerovností Zafira opět zvládá s grácií.
Provozní náklady




Provozní náklady u Zafiry budou nadále velmi přijatelné. V případě, že vyberete vhodný motor, nečekají vás přehnané výdaje za palivo a i ceny náhradních dílů a servisních úkonů jsou vcelku příznivé. Jen je potřeba počítat s menší trvanlivostí některých komponent.
Opel Zafira
Další vozy