




Proč koupit |
---|
Výkonné a úsporné motory Velmi kvalitní jízdní vlastnosti Vysoký jízdní komfort také s prázdným vozem Prostorný interiér Velký nákladový prostor |

O vozidle
Německá automobilka Opel v roce 2010 představila druhou generaci svého plnohodnotného užitkového vozu v podobě Movana. Oproti první generaci je nový model větší ve všech ohledech. Na trhu je k dispozici celkem s neuvěřitelnými 29 druhy karoserie. Najdeme zde jak klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy, ale také samostatné podvozky určené pro instalaci různých nástaveb. V nabídce najdeme ale také verze combi pro přepravu osob. Mezi ojetými dodávkovými vozy hraje prim motorizace 2,3 CDTI s výkony 74 kW nebo 107 kW. Vzhledem k roku výroby 2010+ mají tyto vozy přijatelný počet najetých kilometrů a zachovalý nákladový prostor. Obě motorizace jsou výhodné nejen pro městskou přepravu nákladu díky nízké spotřebě, která se pohybuje kolem 8 litrů, ale jsou vhodné i na delší trasy díky vysokému točivému momentu 285 Nm, resp. 350 Nm. Novinkou Opelu je také nabídka vozů s pohonem přední nápravy, nebo zadních kol. Na základě vytížení vozu si tak může zákazník zvolit, která pro něho bude nejvhodnější. V případě provedení s pohonem zadní nápravy jsou pro modely s celkovou hmotností 4,5 tuny standardem zdvojená zadní kola. Movano byl vyráběn ve spolupráci s Renaultem, a tak zde můžeme nejen v exteriéru, ale i interiéru najít řadu společných znaků s bratříčkem Masterem.
Výbava




Ve výbavě najdete airbag řidiče a spolujezdce, elektronický systém proti krádeži s detekcí neoprávněného vniknutí, selektivní zamykání dveří, elektricky ovládaná přední okna, vytápění, rádio R10 s tunerem, integrovaný displej, plné posuvné dveře na pravé straně, ABS, ASR, ESP, sadu Office, zásuvnou polici v palubní desce, multifunkční dvojitou lavici, úložný prostor pod sedadlem, rádio CD30 BT s MP3 přehrávačem, manuální klimatizaci ad.
Design




Opel Movano má na první pohled jasný odkaz ke svému francouzskému dvojčeti Renaultu Trafic. Odlišuje se tak prakticky pouze designem přední části vozu. I zde ale můžeme vidět nějaké společné znaky, jako například rozměrné světlomety, které jsou hluboce zapuštěny do blatníků. Přední část vozu vypadá elegantně a jasně odkazuje na dnešní trend co nejvíce se i v oblasti dodávkových vozů podobat běžným osobním vozům. Přiznejme si, už to nejsou takové ty krabice bez duše a krásy. Současné dodávky nabízí atraktivní design, který zaujme každého uživatele, ať již je to živnostník, nebo otec od početné rodiny.
Spotřeba




Obě vznětové motorizace 2,3 CDTI patří v oblasti kombinované spotřeby k tomu nejlepšímu. Nejen ta méně výkonná, ale i ta silnější totiž jen těžko přesáhne průměrnou spotřebu osmi litrů, a to také s naloženým vozem. To jsou vskutku velmi pozitivní hodnoty. Možná si vzpomínáte, jak jste v minulosti museli každou chvíli tankovat a palivo mizelo mílovými kroky. Dnešní úsporné motory Opelu jsou někde úplně jinde a snaží se šetřit každou vaši korunu. Podobně je tomu i s ostatními motorizacemi německého výrobce. Kolem deseti litrů se budete pohybovat i s těmi nejvýkonnějšími.
Jízdní vlastnosti




Tuhá karoserie a skvěle naladěný podvozek, to je záruka kvalitních jízdních vlastností. Movano překvapí velmi dobrými jízdními vlastnostmi i s nezatíženým vozem. To je vzhledem ke konkurenci docela překvapením. Většina takových vozů totiž neposkytuje tak výjimečné jízdní vlastnosti s prázdným vozem. Výhodou je také velmi přesné řízení s velkým rejdem, které usnadňuje manévrování i v těch nejmenších prostorách. Movano také velmi dobře sedí v zatáčkách, kde bez problému drží směr a nejsou patrné ani přílišné náklony karoserie.
Bezpečnost




Opel Movano se nárazových testů Euro NCAP nezúčastnil. Stejně jako u většiny malých i velkých dodávkových vozů lze očekávat, že i Movano by získalo okolo tří hvězdiček. Nejde o to, že by vůz nebyl bezpečný, ale vzhledem k využití vozu nepotřebuje tolik asistenčních systémů, jako je tomu v případě osobních vozů. V oblasti ochrany dospělých a v případě verze pro přepravu osob i ochraně dětí patří k těm nejlepším dodávkám na současném trhu. Horší situace nastává při ochraně chodců. Přece jen vysoká konstrukce není při střetu s chodci ideální. S tímto problémem se ale potýkají doslova všichni výrobci dodávek a jinak tomu jen tak nebude.
Praktičnost




Na trhu je k dispozici celkem s neuvěřitelnými 29 druhy karoserie. Najdeme zde jak klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy, ale také samostatné podvozky určené pro instalaci různých nástaveb. Výhodné jsou také osobní verze. Každé sedadlo je samostatné a rozměrné. Cestující tak najdou dostatek místa a hodně místa zůstane i na vaše zavazadla. Co se týká ryze užitkových vozů, zde patří Movano k těm vůbec nejlepším.
Komfort




Díky tuhé karoserii jsou cestující ušetřeni nepříjemných vibrací. Ani při překonávání nerovností nebo děr na silnici neucítíte nadbytečné rázy v kabině vozu. Movano se chová skvěle, i když cestujete s prázdným vozem. U dodávek je toto téměř raritou. Jen málo výrobců se může takto skvělým podvozkem pochlubit. A jak je to s prostorem? Osobní verze poskytuje nadbytek místa pro cestující, které doplňují kvalitní a pohodlná sedadla. Nezaznamenáte tak větší únavu ani při delších cestách. Výhodou je také možnost zakoupení modelu s topením po celém interiéru. Zima tedy nebude ani vpředu sedícím cestujícím ani těm úplně vzadu.
Provozní náklady




Díky nízké spotřebě a vysoké spolehlivosti budete ušetřeni nadbytečných nákladů. Výhodou je také mládí vozu, který na trh přišel teprve v roce 2010. Vozy jsou buďto stale v tovární záruce, nebo prošly kvalitními a pravidelnými servisními prohlídkami. Uživatelé se tak o své finance nemusejí bát. Dalším pozitivem je kvalitní a široká servisní síť Opel s dostatkem všech náhradních dílů.