![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti Spořivé turbodiesely Spolehlivost Pohodlná sedadla |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/13794_430x0x75.jpg)
O vozidle
Čtvrtá generace Opelu Corsa je postavena na technickém základu společně vyvinutém s italským Fiatem. Písmenem D označovaná generace se také vyznačuje nebývale líbivým designem. Možná i díky němu vydržela tato generace ve výrobě od roku 2006 do současnosti. Podobně jako u technicky spřízněného Fiatu Punto ovšem svůj díl viny nese i ekonomická krize, která zkrouhla rozpočty na vývoj nových modelů. Oba modely se však s věkem vyrovnávají se ctí a ty, kdo si koupí byť i starší ojetý model, může hřát pocit, že jezdí stále v aktuální generaci vozu. V případě Corsy D v mimořádně vyváženém autě bez výraznějších nedostatků a slabin. Pohledný design jsme již zmiňovali, byť s ním souvisí negativum spočívající v trochu horším výhledu směrem vzad. I interiér se může chlubit pohledným a příjemným designem se vcelku kvalitními použitými materiály. Opět ovšem přichází drobný nedostatek v horší nabídce prostoru na zadních sedadlech – něco, co jsme u předchozích generací neznali. Ačkoli narostly rozměry vozu, zavazadlový prostor se zvětšil oproti předchozí generaci jen nepatrně, na 285 litrů.
Velmi dobré jsou opět jízdní vlastnosti auta a opět platí, že tím netrpí jízdní komfort. Pro milovníky sportovního svezení jsou tu i ostrá provedení OPC, která zajistí opravdu dynamické zážitky. Ke kladům se přidává i přesné řazení a dobré brzdy. Nabídka motorů je velmi podobná předchozímu provedení, vzhledem k větším rozměrům i hmotnosti se ovšem trochu používá pásmo jejich vhodné využitelnosti. Kupující to většinou reflektovali. Základní litrový tříválec s výkonem 44 a později 48 kW je pro Corsu opravdu málo. Dvanáctistovka s výkonem 59 a po modernizaci solidních 63 kW je na tom už podstatně lépe, byť od ní nelze očekávat žádnou dynamickou divokost. Většinu řidičů by však měla uspokojit, a pokud není vůz využíván k delším cestám, je plně dostačující. Čtrnáctistovka nepřinese o mnoho více výkonu, na druhou stranu ani její spotřeba výrazně nestoupá, takže jejích 66 kW je zlatou střední cestou. V roce 2009 vzrostl výkon čtrnáctistovky na 74 kW. Dalším stupněm už je hodně silný motor 1,6 litru turbo s výkonem 110 kW. Ten poskytne opravdu velmi dobrou dynamiku a přitom zachovává stále dobrou spotřebu paliva. Následuje verze OPC, která díky 141 kW nabídne opravdu sportovní svezení, kterému odpovídá i naladění podvozku. Vcelku bohatá je i nabídka vznětových motorů, jde výhradně o agregáty 1,3 CDTi a 1,7 CDTi v různých výkonových stupních. Pro všechny platí, že jsou úsporné. Z hlediska hospodárnosti i celkové životnosti je lepší volbou menší z jednotek, která méně zatěžuje přední nápravu. Třináctistovka dává výkon 55 nebo 66 kW, od roku 2009 vzrostl výkon silnějšího provedení na 70 kW. Silnější verze opravdu plně dostačují a přitom potěší minimalistickou spotřebou. Sedmnáctistovka dostala výkon 92 a po modernizaci 96 kW.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Malá auta se většinou příliš velkým rozsahem výbavy nechlubí, ale čtvrtá Corsa patří k těm slušně vybaveným modelům. Základní verze sice mnoho prvků postrádají, ale na trhu není úplná nouze ani o lépe vybavené modely.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Čtvrtá generace Opelu Corsa je mimořádně pohledné auto, jehož vzhled navíc příliš nestárne. Dobře se bude posádka cítit i v opět pohledně a přitom účelně navrženém interiéru. Lákavěji vypadá třídveřové provedení, které je ovšem méně praktické. Corsa může mít také hodně dravý vzhled, je to zásluhou modelu OPC.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Pod kapotou Corsy najdeme vesměs příjemně úsporné motory, u žádného z nich nelze hovořit o tom, že by byla spotřeba neúměrně vysoká. Turbodiesely se dokonce vyznačují opravdu nízkou spotřebou, na trhu najdeme jen málo úspornějších vozů, než je Corsa s motorem 1,3 CDTi.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Corsa D opět vyniká výbornými jízdními vlastnostmi, kterými se i po letech výroby může řadit na špičku třídy. Přitom komfort odpružení je stále velmi dobrý, náklony v zatáčkách minimalizované a držení stopy příkladné. I řízení má docela solidní zpětnou vazbu. A to má Opel v záloze provedení OPC, které uspokojí i ty nejsportovnější choutky.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Čtvrtá generace Opelu Corsa prošla nárazovými testy Euro NCAP rovnou v roce svého vzniku a výsledkem bylo skóre plných pěti hvězdiček. Bezpečnostní výbava je spíše jen lehce nadprůměrná a odpovídá době vzniku auta.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Čtvrtá Corsa patří k průměrně prostorným vozům své třídy, dokazuje to i velikost zavazadlového prostoru 285 litrů. Vzadu se trochu nedostává místa pro nohy, jinak je tu vše v obvyklých mezích třídy.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Ačkoli má Corsa velmi dobré, až sportovní jízdní vlastnosti, netrpí ani jízdní komfort jako takový. Navíc interiér je z hlediska ergonomie a praktičnosti místy velmi chytře navržen, například spínací skříňka je posunuta výše, takže kliček a jeho případné přívěsky nevadí kolenu, podobně je posunuta i středová konzola. Cestující vzadu ovšem musejí počítat jen s průměrným množstvím místa.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Čtvrtá Corsa možná trochu trpí image značky, ovšem ve skutečnosti je nadprůměrně spolehlivá. Navíc náhradní díly ani servisní úkony nejsou zbytečně drahé a auto má také rozumnou spotřebu paliva, což se celkově na provozních nákladech projeví pozitivně.