Proč koupit |
---|
Dobré jízdní vlastnosti Spořivé turbodiesely Spolehlivost Pohodlná sedadla |
O vozidle
Čtvrtá generace Opelu Corsa je postavena na technickém základu společně vyvinutém s italským Fiatem. Písmenem D označovaná generace se také vyznačuje nebývale líbivým designem. Možná i díky němu vydržela tato generace ve výrobě od roku 2006 do současnosti. Podobně jako u technicky spřízněného Fiatu Punto ovšem svůj díl viny nese i ekonomická krize, která zkrouhla rozpočty na vývoj nových modelů. Oba modely se však s věkem vyrovnávají se ctí a ty, kdo si koupí byť i starší ojetý model, může hřát pocit, že jezdí stále v aktuální generaci vozu. V případě Corsy D v mimořádně vyváženém autě bez výraznějších nedostatků a slabin. Pohledný design jsme již zmiňovali, byť s ním souvisí negativum spočívající v trochu horším výhledu směrem vzad. I interiér se může chlubit pohledným a příjemným designem se vcelku kvalitními použitými materiály. Opět ovšem přichází drobný nedostatek v horší nabídce prostoru na zadních sedadlech – něco, co jsme u předchozích generací neznali. Ačkoli narostly rozměry vozu, zavazadlový prostor se zvětšil oproti předchozí generaci jen nepatrně, na 285 litrů.
Velmi dobré jsou opět jízdní vlastnosti auta a opět platí, že tím netrpí jízdní komfort. Pro milovníky sportovního svezení jsou tu i ostrá provedení OPC, která zajistí opravdu dynamické zážitky. Ke kladům se přidává i přesné řazení a dobré brzdy. Nabídka motorů je velmi podobná předchozímu provedení, vzhledem k větším rozměrům i hmotnosti se ovšem trochu používá pásmo jejich vhodné využitelnosti. Kupující to většinou reflektovali. Základní litrový tříválec s výkonem 44 a později 48 kW je pro Corsu opravdu málo. Dvanáctistovka s výkonem 59 a po modernizaci solidních 63 kW je na tom už podstatně lépe, byť od ní nelze očekávat žádnou dynamickou divokost. Většinu řidičů by však měla uspokojit, a pokud není vůz využíván k delším cestám, je plně dostačující. Čtrnáctistovka nepřinese o mnoho více výkonu, na druhou stranu ani její spotřeba výrazně nestoupá, takže jejích 66 kW je zlatou střední cestou. V roce 2009 vzrostl výkon čtrnáctistovky na 74 kW. Dalším stupněm už je hodně silný motor 1,6 litru turbo s výkonem 110 kW. Ten poskytne opravdu velmi dobrou dynamiku a přitom zachovává stále dobrou spotřebu paliva. Následuje verze OPC, která díky 141 kW nabídne opravdu sportovní svezení, kterému odpovídá i naladění podvozku. Vcelku bohatá je i nabídka vznětových motorů, jde výhradně o agregáty 1,3 CDTi a 1,7 CDTi v různých výkonových stupních. Pro všechny platí, že jsou úsporné. Z hlediska hospodárnosti i celkové životnosti je lepší volbou menší z jednotek, která méně zatěžuje přední nápravu. Třináctistovka dává výkon 55 nebo 66 kW, od roku 2009 vzrostl výkon silnějšího provedení na 70 kW. Silnější verze opravdu plně dostačují a přitom potěší minimalistickou spotřebou. Sedmnáctistovka dostala výkon 92 a po modernizaci 96 kW.
Výbava
Malá auta se většinou příliš velkým rozsahem výbavy nechlubí, ale čtvrtá Corsa patří k těm slušně vybaveným modelům. Základní verze sice mnoho prvků postrádají, ale na trhu není úplná nouze ani o lépe vybavené modely.
Design
Čtvrtá generace Opelu Corsa je mimořádně pohledné auto, jehož vzhled navíc příliš nestárne. Dobře se bude posádka cítit i v opět pohledně a přitom účelně navrženém interiéru. Lákavěji vypadá třídveřové provedení, které je ovšem méně praktické. Corsa může mít také hodně dravý vzhled, je to zásluhou modelu OPC.
Spotřeba
Pod kapotou Corsy najdeme vesměs příjemně úsporné motory, u žádného z nich nelze hovořit o tom, že by byla spotřeba neúměrně vysoká. Turbodiesely se dokonce vyznačují opravdu nízkou spotřebou, na trhu najdeme jen málo úspornějších vozů, než je Corsa s motorem 1,3 CDTi.
Jízdní vlastnosti
Corsa D opět vyniká výbornými jízdními vlastnostmi, kterými se i po letech výroby může řadit na špičku třídy. Přitom komfort odpružení je stále velmi dobrý, náklony v zatáčkách minimalizované a držení stopy příkladné. I řízení má docela solidní zpětnou vazbu. A to má Opel v záloze provedení OPC, které uspokojí i ty nejsportovnější choutky.
Bezpečnost
Čtvrtá generace Opelu Corsa prošla nárazovými testy Euro NCAP rovnou v roce svého vzniku a výsledkem bylo skóre plných pěti hvězdiček. Bezpečnostní výbava je spíše jen lehce nadprůměrná a odpovídá době vzniku auta.
Praktičnost
Čtvrtá Corsa patří k průměrně prostorným vozům své třídy, dokazuje to i velikost zavazadlového prostoru 285 litrů. Vzadu se trochu nedostává místa pro nohy, jinak je tu vše v obvyklých mezích třídy.
Komfort
Ačkoli má Corsa velmi dobré, až sportovní jízdní vlastnosti, netrpí ani jízdní komfort jako takový. Navíc interiér je z hlediska ergonomie a praktičnosti místy velmi chytře navržen, například spínací skříňka je posunuta výše, takže kliček a jeho případné přívěsky nevadí kolenu, podobně je posunuta i středová konzola. Cestující vzadu ovšem musejí počítat jen s průměrným množstvím místa.
Provozní náklady
Čtvrtá Corsa možná trochu trpí image značky, ovšem ve skutečnosti je nadprůměrně spolehlivá. Navíc náhradní díly ani servisní úkony nejsou zbytečně drahé a auto má také rozumnou spotřebu paliva, což se celkově na provozních nákladech projeví pozitivně.