Proč koupit |
---|
Úsporné motory Dobré jízdní vlastnosti Slušný jízdní komfort Dobrý vnitřní prostor |
O vozidle
Třetí generace Opelu Corsa, označovaná písmenem C, se začala prodávat v roce 2000. Nejprve jako třídveřový hatchback, pětidveřové provedení bylo k mání od roku 2001. Corsu můžeme považovat za nenápadného favorita ve třídě malých vozů. U nás pochopitelně netáhne tak jako Fabia, její jméno nemá takový zvuk jako u Fiesty nebo Pola a design nemá šmrnc Punta nebo francouzských mini, ovšem celkově jde o velmi vyvážený a solidní vůz, který uživatele dovede příjemně překvapit. Prostornost je celkově na dobré úrovni a zavazadlový prostor pojme lehce nadprůměrných 280 litrů nákladu. Interiér působí celkově příznivým dojmem, byť je celkově spíše jednodušší, totéž vlastně platí i pro vnější design, který je oproti generaci B trochu usedlejší.
Vcelku bohatá byla nabídka pohonných jednotek. Základní litrový tříválec s výkonem 43 a později 44 kW je ovšem trochu slabý a vyhoví snad jen vyloženě v městském provozu. Na druhou stranu je spolehlivý a příjemně spořivý. Slova o spolehlivosti a úspornosti platí i o druhém výkonovém stupni, zážehové čtyřválcové dvanáctistovce, jejíchž 55 kW už je na pohon vozu vcelku dostatečných a přitom opět zůstávají relativně nízké nároky na palivo. Později tento motor nahradilo zcela nové provedení s výkonem 59 kW, to může být ideální pohonnou jednotkou. Zážehová čtrnáctistovka s výkonem 66 kW už totiž může být trochu nespolehlivá, je nutné u ní dodržovat interval výměny rozvodového řemenu po 60 000 kilometrech. Totéž platí i pro sportovní provedení Corsa GSi, které dostalo osmnáctistovku s výkonem 92 kW. Překvapivě bohatá byla i nabídka turbodieselů. Nejprve se pod kapotou objevil motor 1,7 DTI s výkonem 55 kW a později i slabší provedení DI s výkonem 48 kW. Oba motory z produkce Isuzu nevynikají dynamikou, ale spotřeba je vcelku příznivá, byť u konkurence může být nižší. I spolehlivost je spíše průměrná, navíc tyto agregáty příliš zatěžují přední nápravu. To platí i pro výkonný a moderní common-railový 1,7 CDTi s výkonem 74 kW. Z dieselů je ideální volbou třináctistovka CDTi s výkonem 51 kW z dílen italského Fiatu. Roky prokázaly její trvanlivost a spotřeba je doslova minimalistická.
Výbava
Horší stránkou Corsy je výbava, která je většinou spíše chudší. Je to dáno tím, že vůz se ve své době poměrně aktivně účastnil cenové války v segmentu malých vozů a na výbavě se celkově šetřilo. Lépe vybavené verze jsou vzácnější, většinou je k sehnání hůře vybavené základní provedení s litrovým tříválcem.
Design
Opel Corsa C je vzhledově možná až příliš nenápadný malý vůz. Design je vcelku jednoduchý a konzervativní, předchozí provedení B bylo podstatně líbivější. Ovšem vzhled auta příliš nezastarává, což je dobrá zpráva.
Spotřeba
V podstatě všechny motory pod kapotou Corsy C jsou příjemně úsporné, ovšem záleží také na způsobu jejich používání. Tříválec se pro delší cesty nehodí, turbodiesely DI a DTI zase není dobré trápit požadavky na dynamiku. Klidná jízda se vždy odvděčí příjemnou spotřebou. Nejlepší jsou z tohoto hlediska motory 1,2 a 1,3 CDTi.
Jízdní vlastnosti
Corsa C má velmi dobré jízdní vlastnosti, za které vděčí tužšímu naladění podvozku i celkově moderní technice. Auto velmi dobře drží stopu a v zatáčkách se příliš nenaklání, přitom cestovní komfort v zásadě nijak netrpí.
Bezpečnost
Třetí Corsa prošla nárazovými testy Euro NCAP v roce 2002 se solidním výsledkem čtyř hvězdiček. Jako u řady ostatních malých vozů té doby je ovšem dnes nutné počítat s tím, že bezpečnostní výbava nedosahuje současné úrovně a celkově malé vozy neochrání posádku tak dobře jako auta větší.
Praktičnost
Auta segmentu B se vzhledem ke svým rozměrům nemohou chlubit kdovíjakou prostorností, ovšem Corsa C patří v tomto ohledu k lepším zástupcům své třídy. Prostoru je tu tedy příjemný dostatek, i zavazadlový prostor není špatný, jeho 280 litrů patří k lehkému nadprůměru třídy a doby.
Komfort
Třetí Corsa má slušné jízdní vlastnosti dané tužším odpružením, přesto cestovní komfort nijak výrazně netrpí a stále jej můžeme v dané třídě považovat za nadprůměrný. Vzhledem k dobré vnitřní prostornosti je tak Corsa pro cestování příjemným vozem.
Provozní náklady
Corsa C je technicky stále poměrně jednoduchý automobil a většina oprav by neměla být nákladná. Na druhou stranu je spolehlivost spíše průměrná, ceny náhradních dílů jsou však většinou příjemné. Příznivé jsou ve většině případů také náklady na palivo.