Proč koupit |
---|
Nízké ceny
Jednoduchá technika a snadné opravy
Nízká spotřeba
Elegantní vzhled
Dobré jízdní vlastnosti |
O vozidle
Opel Corsa druhé generace (B) se stal v roce 1993 velmi líbivým automobilem, který konkrétně na českém trhu způsobil malou revoluci. Dovozce tehdy totiž zvolil agresivní cenovou politiku, a tak byla Corsa jen o málo dražší než tehdejší Škoda Felicia. Proto byl vůz velmi populární, a mezi ojetinami je tak dnes velmi běžným zjevem. Vzhledem k věku jsou ceny velmi příznivé. Mechanicky je navíc Corsa jednoduchý automobil, který není složité opravovat. Vůz nejčastěji seženete s benzinovými motory, které jsou spolehlivé, takže z hlediska servisu bude nutné řešit většinou jen běžné opotřebení, náklady na provoz by tak měly být příjemně nízké. Corsa B je i dnes vcelku elegantní automobil, který se bude líbit především ženám. Mohou za to sympatické zaoblené tvary, které příliš nezestárly. Zajímavostí druhé Corsy je odlišnost obou karosářských verzí. Třídveřové provedení je totiž menší než pětidveřové, to tedy nabízí více místa pro posádku a také zavazadla. Kufr třídveřové verze pojme 260 litrů nákladu, pětidveřová naloží 280 litrů zavazadel. U elegantní Corsy se musí uživatelé připravit na horší dílenské zpracování, u ojetých exemplářů tak mohou být v interiéru výrazně znát známky používání a auto bude všemožně povrzávat. U takto starých vozů to ovšem bývá stejně vcelku obvyklý jev.
Celá řada provedení Corsy nemá posilovač řízení, což i přes nízkou hmotnost vozu zhoršuje jeho ovladatelnost. Především při parkování se obzvláště ženy řidičky docela nadřou. Z jízdního hlediska je jinak Corsa druhé generace příjemným překvapením. Tužší podvozek dává vozu nečekanou jistotu, v zatáčkách skvěle drží stopu a příjemně překvapí i brzdy a řazení. Základní pohonnou jednotkou pro Corsu druhé generace je čtyřválec 1,2 litru se slabým výkonem 33 kW. Tento motor můžeme doporučit výhradně do městského provozu, kde se odvděčí příznivou spotřebou paliva. Později nastoupil jako základní typ litrový tříválec se 40 kW – i jeho dominantou je město, je však celkově živější a také velmi úsporný. Šestnáctiventilová dvanáctistovka měla už slušný výkon 48 kW, s modernizací byla však nahrazena kultivovanějším motorem 1,4 o výkonu 44 kW. Ten můžeme společně s jeho výkonnější verzí se 60 kW doporučit jako ideální pohonnou jednotku, která má dostatek síly i pro jízdu mimo město. Šestnáctiventilová verze čtrnáctistovky pak dosahovala výkonu už velmi slušných 66 kW a sportovní verze GSi dostala šestnáctistovku s výkonem 80 kW. Zřídka se setkáme i se vznětovými motory, které ovšem nejsou zdaleka tak spolehlivé jako jednotky benzinové. Navíc nepřeplňovaná patnáctistovka s výkonem 37 kW, rovněž atmosférická sedmnáctistovka se 44 kW nebo turbodiesel 1,5 TD se 49 kW nepřekvapí svými výkony a jsou poměrně nekultivované. Navíc mají těžké turbodiesely vliv na životnost přední nápravy.
Výbava
Výbava většiny modelů na trhu je opravdu velmi základní. Mnohá auta nemají ani posilovač řízení, doplňky jako klimatizace nebo elektrické ovládání oken a další komfortní záležitosti je rovněž nutné hledat. To samé platí pro airbagy, obvyklý byl jen ten řidičův. Vše je ovšem vykoupeno nízkou cenou vozu.
Design
Druhá generace Corsy se může dodnes chlubit velmi elegantním a líbivým designem, který se trefuje především do vkusu řidiček. Jednoduché a levné auto tak se ctí přestálo řadu let a ani dnes nevypadá nijak zastarale.
Spotřeba
Maloobjemové agregáty pod kapotou Corsy jsou příjemně úsporné. V podstatě to platí i pro základní motor se 33 kW, který má tak málo síly, že ani nemá smysl jej příliš v praxi trápit. Ani u silnějších čtrnáctistovek ovšem spotřeba nijak dramaticky neroste. Diesely sice dovedou být úsporné, ale oproti benzinovým motorům není úspora tak výrazná, navíc je trápí více problémů.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti jsou dodnes příjemným překvapením druhé generace Opelu Corsa. Podvozek je tužší a nabízí nečekanou jistotu v zatáčkách. Auto se příliš nenaklání a navíc má vcelku dobré řízení, obzvláště u modelů bez posilovače, ty se však hůře ovládají ve městě. Pochvalu zaslouží i brzdy a řazení – pokud je s těmito součástmi něco v nepořádku, vypovídá to o hrubém zacházení a zanedbaném servisu.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP prošel Opel Corsa druhé generace v roce 1997 a podruhé pak v úplném závěru svého života v roce 2000. V prvním případě byly výsledky dosti neuspokojivé a auto dostalo pouze dvě hvězdičky, nejnovější modely jsou na tom lépe, chlubí se solidními třemi hvězdičkami. Z dnešního hlediska je nutné počítat s tím, že v ochraně posádky Corsa opravdu excelovat nemůže.
Praktičnost
Především pětidveřové provedení Corsy druhé generace překvapí solidní nabídkou vnitřního prostoru. Tato varianta je totiž větší než třídveřové provedení – to je tedy vhodné spíše jen pro dvojici cestujících. Menší model pojme 260 litrů zavazadel, větší pak 280 litrů.
Komfort
Jízdní komfort v druhé generaci Opelu Corsa je přece jenom trochu omezený. Je to dáno jednak tužším naladěním podvozku, ale především už věkem vozu a tím, že ani u nových aut nebylo zpracování kdovíjak příkladné.
Provozní náklady
Corsa B je mechanicky velmi jednoduchý vůz, navíc jeho benzinové motory patří mezi velmi spolehlivé a trvanlivé agregáty. Diesely jsou na tom trochu hůře, ovšem nejsou příliš obvyklé, ostatně vzhledem k příznivé spotřebě benzinových modelů není k jejich koupi příliš velký důvod.