Proč koupit |
---|
Příznivé ceny ojetin Velmi dobré jízdní vlastnosti Vysoká úroveň pohodlí Tuhá karoserie a vysoká bezpečnost Bohatá výbava |
O vozidle
Opel Astra H byl už třetí generací hatchbacku nižší střední třídy tohoto jména a neprávem je často opomíjeným vozem své kategorie. Nemá sice tak zvučné jméno jako Golf a bravurní jízdní vlastnosti jako Focus, ale celkově jde o velmi kvalitní a vyvážený vůz, který navíc na trhu ojetých vozů potěší příznivými cenami. Kromě klasického pětidveřového provedení se Astra H prodávala i v prostorném provedení combi, třídveřové verzi GTC nebo kupé-kabrio variantě TwinTop. Od roku 2007 se také prodávalo provedení sedan, které ovšem nepatří k nejčastějším. Ve všech provedeních se může třetí generace Astry pochlubit dynamickým a atraktivním vzhledem, který však zbytečně nebudí pozornost. Hodnotně působí i interiér s dobrým zpracováním a pohodlnými sedadly.
Astra je celkově vyváženým vozem, který nabízí dostatek prostoru, je vcelku spolehlivý a také bezpečný. Kladem jsou také jízdní vlastnosti. Krom výbavy je bohatá také nabídka motorů, z nichž se může většina chlubit spolehlivým provozem. Mezi méně atraktivní motory patří základní turbodiesely – buď 1,3 CDTI s 55 kW, nebo 1,7 CDTI s 59 kW, které jsou pro Astru docela slabé a nepomohou ani příliš uspořit palivo. Silnější provedení, tedy 1,7 CDTI 74 kW (dodavatelem je japonské Isuzu) nebo 1,9 CDTI 110 kW (podobně jako třináctistovka motor původem od Fiatu) nabídnou velmi dobrou dynamiku a podobně nízkou spotřebu. Špatně na tom nejsou ani zážehové motory, výbornou volbou jsou dynamická provedení 1,6 a 1,8 litru. Vzhledem k jistému podvozku, který je i s jednoduchou zadní nápravou schopen konkurovat soupeřům s víceprvky, Astře sluší i silnější provedení 2,0 Turbo se 125 nebo 147 kW. Ostrá verze OPC, která nabídne opravdu dynamické jízdní zážitky, má ještě silnější provedení dvoulitru o výkonu 176 (později 177) kW.
Astra je i na svou třídu bezpečným a dobře vybaveným automobilem. Ostatně, generace H se z počátku prodeje nepodbízela cenami, podobně jako je tomu u provedení J. O to více potěší ceny ojetých vozů, které jsou oproti konkurenčním značkám o něco nižší.
Výbava
Na svou třídu je Astra nadprůměrně dobře vybaveným vozem, zajímavostí je, že například verze sedan má i v základním provedení elektrické otvírání víka. Vyšší výbavy vozu přidávají i lákavější optické úpravy vozu, přitom už základní verze má například nárazníky lakované v barvě karoserie. Z hlediska poměru výbavy a ceny vycházel velmi dobře druhý stupeň výbavy Enjoy, který patří v praxi k nejběžnějším a který obsahuje klimatizaci nebo vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.
Design
Třetí Opel Astra se vyznačuje ostře řezanými liniemi a celkově dynamickým projevem. To platí především pro třídveřové provedení, klasický pětidveřový hatchback a combi působí trochu obyčejnějším dojmem. Astře sluší řada optických doplňků, kterými byla vybavena dražší provedení vozu.
Spotřeba
Bohatá nabídka pohonných jednotek je v nižší střední třídě povinností, už však není běžné, že je motorová paleta opravdu vyvážená. U Astry H tomu tak však je a všechny motory se mohou pochlubit vcelku příznivou spotřebou, nejvíce pochopitelně ušetří turbodiesely. Neplatí to ovšem pro nejslabší provedení, která přece jenom vyžadují častější plné sešlápnutí plynu, což se na spotřebě projeví.
Jízdní vlastnosti
V nižší střední třídě se poměrně obvyklou stala víceprvková zadní náprava, ta ovšem modelu Astra H chybí. Ovšem na agilních a jistých jízdních vlastnostech to nic nemění, je až překvapivé, jak dobře dovede Astra držet krok s konkurencí s vyspělejším zavěšením.
Bezpečnost
Astra H získala už v roce 2004 plné pětihvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP, což v té době nebylo v dané třídě vozů vůbec obvyklé. Dodnes tak Astra patří k vozům s nadprůměrnou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti.
Praktičnost
Astra má vcelku jednoduchou stavbu karoserie, která poskytuje dostatek místa všem cestujícím. Navíc prostorný je i zavazadelník, ve verzi GTC je to 340 litrů, pětidveřový hatchback pojme 375 litrů. Sedan odveze velmi solidních 490 litrů, stejně jako daleko praktičtější kombík.
Komfort
Podobně jako soupeři ve třídě se snaží Astra v běžných provedeních nabídnout posádce co nejlepší jízdní komfort, od sportovních jízdních výkonů a tuhého podvozku je tu provedení OPC. Velmi pohodlná jsou sedadla, u kterých je ovšem potřeba dávat pozor na praskající švy.
Provozní náklady
Astra třetí generace patří k nadprůměrně spolehlivým vozům, což spolu s nízkou spotřebou většiny motorů znamená, že je to provozně vcelku nenáročný automobil. Za velmi spolehlivý dieselový motor je označována robustní letitá jednotka 1,7 CDTi původem od Isuzu. Ceny náhradních dílů odpovídají průměru.