Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor Elegantní vzhled Jízdní komfort Dobrý výhled z vozu Příznivé ceny Kvalitní zpracování |
O vozidle
Z hlediska jízdního chování je Antara i nadále především pohodlný automobil, ostatně jako většina zástupců této třídy. Jízdní vlastnosti jsou však nezáludné, je však nutné počítat s vyšší stavbou auta a jeho výraznějšími náklony v zatáčkách. Podvozek celkově přináší velmi dobrou úroveň pohodlí a i jeho schopnosti držet stopu jsou nadprůměrné. I Antara je k mání ve verzích s pohonem jen předních, nebo všech kol, každá může vyhovovat trochu jiným zákazníkům. Čtyřkolka je jistější, avšak předokolka působí lehčím dojmem, a pokud se s ní nevydáváte příliš často mimo zpevněné cesty, může bohatě dostačovat. Paletu motorů v podstatě Antara ve velké míře přebírá od svého korejského sourozence. Základní motorizací je tedy čtyřválec o objemu 2,4 litru s trochu postarší konstrukcí. Původně měl tento motor výkon pouze 103 kW, po faceliftu v roce 2010 pak posílil na 123 kW. Původní verze je na velké SUV slabá a také žíznivá, ani aktualizované provedení si mnoho chvály nevyslouží. Není divu, že na trhu jej najdeme opravdu vzácně, toto provedení zákazníci příliš často nevolili. Na rozdíl od Captivy si pak Antara odpouští velkoobjemové šestiválce. Pilířem nabídky jsou tak turbodiesely, které stejně jako Chevrolet přebírá Opel od VM Motori. Základem je tedy provedení 2,0 CDTi s výkonem 93 kW, silnější verze má 110 kW. Při faceliftu v roce 2010 pak přišel nový turbodiesel s objemem 2,2 litru. Ten se rovněž nabízí ve dvou výkonových stupních – základem je už docela solidních 120 kW, silnější provedení disponuje 135 kW.
Výbava
Velké a elegantní SUV od Opelu nezaostává za očekáváním v oblasti výbavy. Ta je už od základních provedení vcelku bohatá, od základních stupňů je k dispozici klimatizace, šestice airbagů nebo dálkově ovládané centrální zamykání, kompletní elektrická výbava včetně sklápění a vyhřívání zrcátek a další vymoženosti. Dobrým pomocníkem může být asistent pro sjíždění svahů. Vyšší stupně pak komplet ještě rozšíří.
Design
Antara představuje z dvojice sesterských modelů konzervativnější volbu, především provedení do faceliftu, ke kterému došlo v roce 2010, hrají na co největší nenápadnost a eleganci. Ani po modernizaci se nesnaží Antara za každou cenu poutat pozornost, je to elegantní a solidní auto, které nechce nahánět strach ani budit údiv. Pro mnohé to bude v kombinaci s ostatními kvalitami Antary velmi vítaná vlastnost.
Spotřeba
Vzhledem k tomu, že relativně zastaralý benzinový čtyřválec je poměrně žíznivý, pod kapotou Antary potkáme v drtivé většině případů turbodiesely. Ty se dovedou z hlediska spotřeby krotit, ale ani u nich nemůžeme očekávat kdovíjak nízkou spotřebu. Je však, řekněme, přijatelná.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti Opelu Antara jsou nezáludné, ovšem je nutné počítat s celkově komfortním naladěním auta a jeho většími náklony v zatáčkách. Verze s pohonem všech kol připojuje zadní nápravu automaticky, což zlepšuje stabilitu auta za zhoršených adhezních podmínek. Řízení však řidiči mnoho informací o dění na vozovce nedává.
Bezpečnost
Opel Antara sám o sobě bezpečnostními testy Euro NCAP neprošel, a tak se při hodnocení jeho bezpečnosti musíme opírat o výsledky Captivy. Ta prošla bezpečnostními testy Euro NCAP dvakrát. Vůz před modernizací získal v roce 2007 čtyřhvězdičkové hodnocení, inovovaný typ získal v roce 2011 plný počet pěti hvězdiček. Vzhledem ke své mohutné stavbě je Antara bezpečným autem, ze kterého má posádka dobrý rozhled. Dobrá je i bezpečnostní výbava.
Praktičnost
Opel Antara je sice vcelku rozměrné SUV s dobrou nabídkou vnitřního prostoru, určité rezervy u něj ovšem v oblasti praktičnosti najdeme. Třeba zavazadlový prostor s objemem 465 litrů je sice dostačující, ale konkurence umí nabídnout více. Antara se může pochlubit tím, že je k dispozici i v sedmimístné konfiguraci, pak se do zavazadlového prostoru vejde jen minimum nákladu.
Komfort
Opel Antara je komfortní automobil s dostatkem místa pro posádku ve všech směrech. Odpružení vozu dobře filtruje nerovnosti na našich silnicích. Interiér potěší kvalitním zpracováním i použitými materiály nebo třeba dobrým odhlučněním.
Provozní náklady
Ačkoli budou oproti běžným vozům provozní náklady Antary trochu vyšší, nemusejí být přehnaně vysoké. Nicméně i u Antary se mohou projevovat některé neduhy z modelu Chevrolet Captiva, jako je vyšší opotřebení některých komponent jako spojka nebo nápravy. Celkově nepatří spolehlivost ke kladům Antary.