Proč koupit |
---|
Přesné řízení a řazení
Dobré jízdní vlastnosti
Úsporné motory
Lákavý design
Dobrý vnitřní prostor |
O vozidle
Opel Agila je dvojčetem Suzuki Splash. Japonská automobilka tento malý vůz pro Opel vyrábí ve své maďarské továrně. Vozy se liší jen minimálně, Agila dostala pro evropský vkus trochu líbivější vzhled, který samozřejmě zapadá do modelové palety Opelu. Jednoduchý malý automobil láká právě na hezký design a od základu praktičtější pětidveřové provedení, které bývá u soupeřů za příplatek. Kromě designu exteriéru si zaslouží pochvalu i interiér – je sice vyroben z levnějších materiálů, ovšem na pohled působí plasty vcelku hodnotně a velmi dobré je celkové zpracování. Interiér je rovněž útulný a líbivý. Agila dostala trochu vyšší stavbu karoserie, která umožňuje i vyšší posaz cestujících, ti tak mají na kolena, ale i nad hlavou dostatek místa. V praxi je Agila čtyřmístný automobil, třetí cestující vzadu by trpěl kvůli malé šířce vozu. Zavazadlový prostor má pro danou třídu vcelku obvyklý základní objem 225 litrů, po sklopení zadních sedadel pak Agila pojme dokonce 1050 litrů nákladu. Zámek pátých dveří zavazadlového prostoru je elektrický, namísto obvyklejšího mechanického. To může být určitou komplikací při poruše elektrické soustavy vozu nebo centrálního zamykání. Čím Agila neohromí, je výbava vozu – ta byla vcelku základní a lepší prvky byly dostupné až v dražších verzích. Ty ovšem konkurovaly cenou většímu modelu Corsa, a tak příliš úspěšné nebyly. I z tohoto důvodu se na našem trhu Agila na rozdíl od svého sourozence se značkou Suzuki příliš dlouho neohřála – prodej byl ukončen už v roce 2010. Ovšem v okolních zemích se Agila dále prodává.
Po stránce jízdních vlastností i pohodlí malý automobil překvapí. Má dobrou stabilitu a v zatáčkách se chová čitelně a vcelku hravě, ocenění si zaslouží přesné řízení a také řazení. Auto se však v zatáčkách dost naklání, což je dáno relativně komfortním naladěním podvozku. Ten tak alespoň zvládá vcelku dobře filtrovat nerovnosti a krotí jinak vrozenou nervozitu malého vozu.
O pohon Agily se může starat jeden z trojice motorů. Základem je tříválec s objemem 1 litr a výkonem 48 kW. Na malé auto je už toto dostačující pohonná jednotka s rozumnou hospodárností. Lepší řidičské zážitky ovšem přinese čtyřválec o objemu 1,2 litru se solidním výkonem 63 kW. Jeho spotřeba roste oproti tříválci jen minimálně a dynamika i celkový komfort jsou podstatně vyšší. Na rozdíl od Suzuki se do malého Opelu dodával také vznětový motor. Čtyřválec 1,3 CDTI s výkonem 55 kW je ovšem vcelku vzácným zjevem. Pochlubit se může opravdu nízkou spotřebou paliva, na druhou stranu je otázkou, zda ta vyváží vyšší cenu i náklady na údržbu motoru.
Výbava




Výbava Agily patří většinou k tomu základnějšímu, sice byly k dispozici i vcelku bohatě vybavené modely, ty jsou ovšem velkou vzácností. Levnější provedení svou výbavou nijak nenadchnou, často může chybět klimatizace i celá řada dalších jindy běžných prvků.
Design




Design Opelu Agila je povedený, auto vypadá velmi sympaticky a moderně. Oproti konzervativněji zaměřenému Suzuki je Agila veselejší, liší se jak provedení přídě vozu, tak zadních partií. Velmi zdařilé je také celkové provedení interiéru, které působí rovněž moderně a vcelku originálně.
Spotřeba




Motory pro pohon Opelu Agila byly zvoleny velmi dobře, s malým autem si hravě poradí i nejslabší tříválec. Všechny agregáty se mohou v praxi pochlubit příjemně nízkou spotřebou paliva, proto není mnoho důvodů pro koupi nejúspornějšího turbodieselu.
Jízdní vlastnosti




Agila má velmi solidní jízdní vlastnosti. Auto se sice v zatáčkách docela naklání, ovšem jeho chování je velmi dobře čitelné a Agila ochotně drží stopu. Řízení je přitom příjemně přesné a tuhé a i řazení si zaslouží pochvalu, takže řidič má vůz celkově velmi dobře pod kontrolou.
Bezpečnost




Opel Agila nárazovými testy Euro NCAP neprošel, ovšem jeho sourozenec Suzuki Splash ano. V roce 2008 získal japonský minivůz čtyřhvězdičkové hodnocení. Suzuki má však navíc oproti Opelu v základu boční airbagy vpředu, takže dovede posádku ochránit o něco lépe.
Praktičnost




Mezi malými vozy najdeme i praktičtější auta, avšak Agila na tom rozhodně není špatně. Mírně vyšší stavba karoserie dovoluje posadit cestující více zpříma, a tak je tu dostatek místa i pro kolena vzadu. Zavazadlový prostor s objemem 225 litrů je pro danou třídu standard, po sklopení je kapacita slušných 1050 litrů.
Komfort




I přes malý rozvor náprav a vyšší stavbu karoserie není Opel Agila při jízdě žádným uskákaným vozem. Komfort tlumení je překvapivě dobrý a auto si s rozbitou silnicí poradí s grácií. Dobré je i odhlučnění motoru a posádka má k dispozici solidní prostor.
Provozní náklady




Opel Agila je vcelku jednoduchý a dobře spolehlivý vůz s nízkými provozními náklady. Začíná to už u samotných motorů, které jsou dynamické a úsporné, ceny servisu i náhradních dílů se také pohybují ve více než přijatelných mezích.