Proč koupit |
---|
Dobrý vnitřní prostor
Nízké ceny
Jednoduchá technika
Dobrý výhled z vozu
Úsporné motory |
O vozidle
Opel Agila patří k relativně neobvyklým minivozům. Jeho jednoduše tvarovaná karoserie připomíná krabici a díky vyšší stavbě nabízí uvnitř docela překvapivé množství místa pro posádku i zavazadla. Agila, která je dvojčetem Suzuki Wagon R+, vzhledem nezaujme ani z vnějšku ani uvnitř. Tady je ovšem alespoň palubní deska přehledně uspořádaná, tvrdé plasty tu nikoho nepřekvapí, přitom zpracování není na danou třídu špatné. Výbava je ovšem velmi základní, u nejobyčejnějších verzí může chybět i posilovač řízení. Agila tak vyhoví především opravdu nenáročným motoristům, odráží se to také v jejích příznivých cenách na trhu. Za volantem se sedí trochu výše, takže řidič má velmi dobrý přehled o dění okolo vozu a parkování je snadné. Na druhou stranu vzpřímenější posaz za volantem nemusí vyhovovat každému, stejně jako trochu kratší sedáky. Sedadla samotná jsou ovšem přiměřeně tuhá. Interiér má dostatek místa především na výšku, cestující vzadu ovšem nebudou žehrat ani v případě prostoru pro kolena. Překvapí i zavazadlový prostor s kapacitou 240 litrů, což je na třídu nejmenších aut opravdu velmi dobrý výkon. Dělená opěradla lze sklápět, takže přepravní kapacita Agily může i velmi výrazně stoupnout, jednoduchý tvar karoserie umožní vnitřní objem využít opravdu dokonale.
Jízdní vlastnosti jsou naopak slabinou Agily, podvozek nepůsobí příliš jistě a auto se v zatáčkách výrazně naklání. Radíme tedy volit obezřetné tempo. Samotný jízdní komfort je na danou kategorii vcelku solidní, ve vyšších rychlostech je ovšem potřeba počítat s větším aerodynamickým hlukem.
O pohon Agily se starají vcelku úsporné a provozně nenáročné motory. Základem je litrový tříválec o výkonu 43 a později i 44 kW, který stačí pro běžné pojížďky, ve vyšších rychlostech už ovšem rychle ztrácí dech. Proto jsou lepší volbou silnější motory 1,2 litru, které navíc nemají o mnoho vyšší spotřebu paliva. Dvanáctistovka měla výkon 55 kW, od roku 2004 se dodávala její modernější verze s výkonem 59 kW a ještě lepší spotřebou paliva. Vzácně můžete pod kapotou tohoto malého Opelu narazit na turbodiesel 1,3 CDTi s příjemným výkonem 51 kW. Agregát z dílen italského Fiatu dovede být v malém autě opravdu velmi úsporný.
Výbava
Výbava Opelu Agila je opravdu minimální, platí to především pro nejobvyklejší provedení se základním tříválcem. Tyto verze postrádají dokonce i posilovač řízení a někdy i ABS, které je tu vlastně vedle airbagu řidiče jediným bezpečnostním prvkem. Vzácně lze narazit i na dobře vybavené kousky, ovšem třeba klimatizaci budete shánět jen těžko.
Design
Opel Agila zcela jasně patří mezi automobily s velmi účelným designem, po estetické stránce ovšem určitě nezaujme. Vysoká a úzká karoserie nemá příliš lákavé proporce a na Agile se pomalu, ale jistě už projevuje její věk.
Spotřeba
Opel Agila je vybaven maloobjemovými a příjemně úspornými motory. Základní tříválec sice trochu ztrácí dech mimo město, ale i ten pro pohon auta stačí, i silnější agregáty jsou přitom příjemně úsporné. Nejspořivější je turbodiesel, který je ovšem zároveň nejvzácnější motorizací.
Jízdní vlastnosti
Opel Agila se nemůže pochlubit příliš dobrými jízdními vlastnostmi. Měkce naladěný podvozek dovoluje v zatáčkách vysoké karoserii značné náklony a ovladatelnost auta není ideální. Stopu opouští Agila poměrně brzy.
Bezpečnost
Bezpečnostní výbava malého Opelu je veskrze jen velmi základní, a ačkoli vůz neprošel nárazovými testy Euro NCAP, můžeme se domnívat, že ochrana posádky bude na dnešní poměry docela slabá. Deformační zóny jsou tu malé a jistotu nedodávají ani jízdní vlastnosti.
Praktičnost
Na poměry své třídy minivozů je Opel Agila nebývale praktickým vozem. Interiér má dostatek místa především na výšku, cestující vzadu ovšem nebudou žehrat ani v případě prostoru pro kolena. Překvapí i zavazadlový prostor s kapacitou 240 litrů, což je na třídu nejmenších aut opravdu velmi dobrý výkon. Dělená opěradla lze sklápět, takže přepravní kapacita Agily může i velmi výrazně stoupnout, jednoduchý tvar karoserie umožní vnitřní objem využít opravdu dokonale.
Komfort
Ačkoli je podvozek naladěn měkce, kdovíjaký jízdní komfort od Agily očekávat nelze. Malé auto je totiž na silnici trochu nervózní, hlučnost je mírně vyšší a sedadla, která mají sice přiměřenou tuhost, by si zasloužila delší sedáky. Navíc ani vyšší posaz nemusí vyhovovat každému.
Provozní náklady
Agila se může chlubit i velmi nízkými provozními a servisními náklady. Začíná to už u příznivé spotřeby paliva, Agila je navíc technicky jednoduchý a vcelku spolehlivý vůz s levnými náhradními díly. Opravy jsou také finančně nenáročné.
Opel Agila