




Proč koupit |
---|
Pokročilý pohon všech kol Drsnější vzhled Dobrý vnitřní prostor Dobrá výbava |

O vozidle
Výbava




V době svého aktuálního modelového života patřil Nissan X-TRAIL mezi ty dražší vozy tehdy se rozvíjejícího segmentu kompaktních SUV. To se projevovalo i na výbavě vozu, která byla bohatší než u řady levnějších soupeřů. X-TRAIL si navíc zájemci často pořizovali se silnějšími motory a ve vyšších výbavách, takže o opravdu dobře vybavené kousky není v bazarech nouze.
Design




Nissan X-TRAIL první generace je na svou kategorii vcelku mohutné SUV, které dává najevo, že vychází z rodu pravověrných off-roadů. Výrazně hranaté tvary budí respekt a X-TRAIL vypadá jako opravdový teréňák. Navíc navazující druhá generace styl vůbec nezměnila a auta od sebe rozezná jen poučený jedinec.
Spotřeba




Relativně vysoká spotřeba benzinových motorů je asi největším kamenem úrazu Nissanu X-TRAIL, ovšem vcelku snadno napravitelným. Diesely jezdí s rozumnou spotřebou, byť v kategorii najdeme i úspornější vozy, které však mají svým charakterem blíže běžným hatchbackům.
Jízdní vlastnosti




Podvozek Nissanu X-TRAIL zvládá dobře jak tlumení nerovností, tak držení stopy. Výrazný rozdíl je ovšem v jízdním chování auta s vypnutým nebo zapnutým pohonem všech kol. Při zapnutém předním pohonu se nedotáčivost dostavuje brzy, postačí však automatické připojování zadních kol a vůz je rázem v zatáčkách o poznání neutrálnější a ochotnější měnit směr.
Bezpečnost




Nissan X-TRAIL první generace získal v nárazových testech Euro NCAP čtyřhvězdičkové hodnocení a vzhledem k jeho robustní stavbě i dobré bezpečnostní výbavě jej můžeme považovat za solidně bezpečný vůz i dnes. Na bezpečnosti se podílí i pokročilý a inteligentní pohon všech kol, který zajistí lepší stabilitu na hůře sjízdných silnicích.
Praktičnost




Vcelku jednoduché a hranaté tvary karoserie se u Nissanu X-TRAIL pozitivně promítají do nabídky vnitřního prostoru. Posádka tak má dostatek místa, snad jen vzadu na šířku to není pro tři osoby úplně ideální, nad hlavou však nebudou mít potíže ani vysocí cestující. Zavazadlový prostor má solidní objem 410 litrů.
Komfort




Dobrý vnitřní prostor a kvalitně odladěný podvozek poskytují posádce velmi solidní jízdní komfort. Filtrování nerovností českých silnic nečiní X-TRAILu nejmenší potíže. X-TRAIL se přitom neztratí ani v lehkém terénu, kde rovněž nabídne překvapivý komfort.
Provozní náklady




Benzinové motory v Nissanu X-TRAIL se vyznačují vyšší spotřebou paliva, ty naftové zase nutností častěji navštívit servis. Sevisní úkony budou navíc dražší než u některých soupeřů. Jinak by ovšem měl být X-TRAIL spolehlivým a s dobře opečovávaným vznětovým motorem i vcelku rozumně úsporným vozem.