




Proč koupit |
---|
Bohatá nabídka verzí Nízká spotřeba Dobrý vnitřní prostor Solidní výbava Jízdní komfort |

O vozidle
Nissan Qashqai je automobilem, který doslova zachránil existenci japonské automobilky na evropském trhu. Po nevýrazných modelech jako novější Primera nebo kompaktní Almera se totiž Nissanu konečně povedl prodejní hit. Qashqai vlastně Almeru v kompaktním segmentu nahradil, od doby jeho vzniku v nabídce Nissanu klasický hatchback golf-klasse nenajdeme. Qashqai je totiž tak trochu netypickým crossoverem kompaktní třídy, vůz na pomezí běžných hatchbacků a klasických kompaktních SUV. Má tedy vyšší stavbu i světlou výšku, standardně se dodává s pohonem pouze předních kol, ale i verze s náhonem na všechna čtyři jsou vcelku běžné. Konstrukce auta znamená slušnou vnitřní prostornost a verze s pohonem čtyř kol majitelé ocení při jízdě ve zhoršených povětrnostních podmínkách nebo lehčím terénu. Qashqai se také od běžné produkce odlišuje vzhledově, byť tu nenajdeme pro opravdu klasická SUV typickou akcentovanou mohutnost. Naopak, Qashqai se svou vcelku konzervativně tvarovanou karoserií trefil do vkusu běžného konzumenta, autu přitom nechybí pohledné a originální detaily, které jeho vzhled ozvláštňují. Právě díky kombinaci všech těchto faktorů je oblíbeným vozem těch, kdo netouží po vozu zařazeném do některé z přesně daných škatulek, přitom však zároveň nechtějí nápadně vybočovat. Kromě klasického provedení se později ve výrobě (s faceliftem v roce 2009) objevila i prodloužená verze Qashqai+2 s rozvorem protaženým o 13,5 centimetru a délkou zvětšenou o 20 centimetrů. Tato verze přináší ještě více místa v již tak dost prostorném a kvalitně zpracovaném interiéru, navíc je tu třetí řada sedadel, takže Qashqai+2 pobere až sedm cestujících.
O pohon kompaktního Nissanu se může postarat vcelku široká paleta motorů, z nichž většina je i docela úsporných. Platí to třeba pro základní šestnáctistovku s 84 kW, která také nepřekvapí, ale zároveň neurazí svou dynamikou. Benzinový dvoulitr se 104 kW je už přece jenom žíznivější a dynamický projev není o mnoho lepší. Turbodiesely zastupovaly z počátku jednotky 1,5 dCi se 78 kW a 2,0 dCi se 110 kW, oba logicky z produkce Renaultu, se kterým má Nissan alianci. Slabší motory jsou k mání jen s pohonem předních kol, silnější volitelně i jako 4x4. S modernizací v roce 2009 mírně povyrostl výkon základního benzinu na 86 kW, dvoulitr byl naopak lehce přiškrcen na 103 kW. Slabší turbodiesel posílil na 81 kW, silnější verze zůstala takříkajíc „na svém“. Později se pod kapotu dostal i nový motor 1,6 dCi s výkonem 96 kW, který lze stejně jako dvoulitry kombinovat s pohonem všech kol.
Výbava




Zájemce může Nissan Qashqai lákat i na velmi dobrou výbavu už od základních výbavových stupňů. Je tu šest airbagů, mlhovky, manuální klimatizace, kompletní elektrická výbava včetně nastavování zrcátek a další příjemné drobnosti. Vyšší stupně dovedou přidat velmi komfortní prvky jako navigační systém, tempomat nebo parkovací kameru.
Design




Nissan Qashqai je vzhledově poměrně konzervativní vůz, který ovšem přináší něco trochu jiného, než je v kompaktní třídě obvyklé. Elegantní, byť trochu usedlý vzhled nestárne a auto bude vyhovovat především těm, kdo chtějí trochu jiný vůz, avšak nutně nepotřebují takzvaně vybočovat z davu.
Spotřeba




Až na benzinový dvoulitr se mohou pohonné jednotky pod kapotou Qashqai pochlubit velmi dobrou spotřebou paliva, zkrátka se dovede držet i základní benzinová šestnáctistovka. Vznětové motory jsou pochopitelně výrazně úspornější a potěší fakt, že spotřeba oproti klasickým hatchbackům stejné velikosti roste jen nepatrně.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Nissanu Qashqai jsou v podstatě nezáludné. Podvozek je jistý, ovšem nedotáčivost se dostavuje vcelku brzy. U verzí pouze s pohonem přední nápravy je nutné počítat s tím, že bude nedotáčivost výraznější a celkově je kvůli vyšší stavbě auta ovladatelnost mírně jiná. Varianty s pohonem všech kol naopak řidiče podrží i za zhoršeného stavu sjízdnosti vozovky.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získal Nissan Qashqai plný počet pěti hvězdiček, psal se tehdy rok 2007. Auto má tuhou konstrukci kabiny a může se také pochlubit velmi dobrou bezpečnostní výbavou, v níž krom čelních a bočních airbagů nechybí ani ty hlavové. Vyšší bezpečí zajistí také verze s pohonem všech kol.
Praktičnost




Na poměry kompaktní třídy je Qashqai velmi praktickým vozem, díky své vyšší stavbě nabízí v interiéru dostatek místa a i zavazadlový prostor s objemem 410 litrů je velmi solidní. Navíc je k dispozici také sedmimístná prodloužená varianta, která přinese prostoru ještě o trochu více, pro zavazadla je tu dokonce 450 litrů.
Komfort




Vyšší stavba vozu i zvýšený podvozek jsou u Qashqai nejenom proto, aby zlepšily průchodnost v lehčím terénu, ale také aby zajistily dostatek pohodlí posádce. Místa je v interiéru dost, navíc vnitřek vozu je povedený a kvalitně zpracovaný. Podvozek také zvládá dobře filtrovat nerovnosti a jen tak něco jej nerozhodí, ovšem odhlučnění by mohlo být trochu lepší.
Provozní náklady




Qashqai patří k solidně spolehlivým vozům, jen ceny některých náhradních dílů mohou být trochu vyšší než u běžné konkurence. Dobrá spotřeba téměř všech motorů, hlavně tedy těch vznětových, ovšem drží provozní náklady na rozumné úrovni.