




Proč koupit |
---|
Dobré zpracování Velký vnitřní prostor Dobrá výbava Dobrá spolehlivost Cestovní komfort |

O vozidle
Výbava




Primera třetí generace dostala do vínku vcelku dobrou základní výbavu, na trhu navíc není nouze o lépe vybavené kousky. Už od základu tu byl multifunkční displej – byť v nejjednodušších provedeních černobílý. I na něm se však může zobrazovat obraz ze zadní parkovací kamery, která byla neobvyklou, ale praktickou novinkou.
Design
Třetí generace Nissanu Primera byla doslova designovou revolucí. Dosavadní provedení auta byla totiž hodně nenápadná a konzervativní, třetí Primera však na zákazníky zaútočila velmi nezvyklým a výrazným vzhledem. Primera tak zůstává nepřehlédnutelným a originálním vozem.
Spotřeba




Spotřeba motorů Primery třetí generace je mírně vyšší než u řady konkurentů, a nereflektuje tak úspornost předchozích generací. Na vině je fakt, že zatímco agregáty prošly jen postupnou evolucí, třetí Primera výrazně povyrostla a ztěžkla. Ani u turbodieselů se nepodařilo dostat spotřebu vyloženě nízko. Byť jsou samozřejmě rozumně úsporné, soupeři umějí jezdit úsporněji.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti prvních dvou generací Primery patřily k naprosté špičce třídy. Třetí generace sice zdědila pokročilou techniku podvozku, avšak posunula se více k důrazu na pohodlí. Auto je tedy sice velmi poslušné a stabilní, ovšem v zatáčkách přicházejí výraznější náklony a řidič si už tolik zábavy za volantem neužije.
Bezpečnost




Robustní a veliký Nissan Primera třetí generace je dodnes bezpečným vozem. V nárazových testech Euro NCAP získal hodnocení čtyř hvězdiček a má také dobrou bezpečnostní výbavu. I dobré jízdní vlastnosti přispívají k solidní úrovni bezpečí posádky.
Praktičnost




Z hlediska objemu zavazadlového prostoru sice nepatří Primera mezi rekordmany třídy, ovšem místa je tu pro většinu potřeb dostatek. Liftback má 450 litrů místa, combi nabídne 465 litrů, ovšem hodnota u combi trochu mate. Pod podlahou se totiž nachází ještě další rozměrný úložný prostor, který celkovou kapacitu vylepšuje. Interiér vozu je prostorný a posádka tu má dostatek místa ve všech směrech.
Komfort




Oproti prvním dvěma generacím Primery je ta třetí více zaměřená na komfort. Jízda je celkově plavnější a vůz po kvalitní silnici doslova pluje. Jenže podvozku se hodně nelíbí výmoly, které se nejenom ozývají výraznými rázy, ale jsou v kabině i cítit.
Provozní náklady




Z hlediska provozních nákladů je Primera třetí generace vcelku standardním automobilem své třídy. Spotřeba motorů je sice mírně vyšší než u některých soupeřů, lehký deficit ovšem Primera dohání solidní spolehlivostí.