




Proč koupit |
---|
Atraktivní vzhled Velký vnitřní prostor Bohatá výbava Dobré jízdní vlastnosti |

O vozidle
O pohon Murana první generace se totiž stará výhradně šestiválec s objemem 3,5 litru, který má svůj původ právě v 370Z. Jeho výkon je snížen na stále solidních 172 kW a motor je spřažen výhradně s bezestupňovou automatickou převodovkou X-tronic. Toto spojení zajišťuje velmi dobré dynamické vlastnosti a zároveň vysokou úroveň pohodlí. Dost výrazně je tím však ovlivněna spotřeba paliva, která je vysoká. Po stránce jízdního projevu patří Murano k dynamickým SUV, která dobře vedou stopu. A to i přes citelné náklony v zatáčkách. Přitom podvozek je na SUV relativně tuhý, filtrování nerovností ovšem zvládá vcelku dobře. Murano má přiřaditelný pohon všech kol, který je aktivován přepínačem. Celkové cestovní pohodlí zvyšuje velmi bohatá výbava tohoto SUV. Nissan vůz dodával v podstatě v jediném provedení v maximální výbavě, takže připlácet nebylo krom metalízy za co.
Výbava




Nissan Murano patří k mimořádně dobře vybaveným vozům, u kterých se navíc zájemce o ojetinu nemusí o konkrétní výbavu starat. Murano se totiž prodávalo pouze v jednom jediném provedení s jednou výbavou, a tak má vše už od základu. Samozřejmostí jsou i takové vymoženosti jako DVD palubní systém, parkovací kamera vzadu, špičková audio aparatura a další luxusní záležitosti.
Design




Nissan Murano první generace patří i po letech stále k nejatraktivnějším vozům segmentu velkých SUV. Jeho až futuristické tvary se neokoukaly dodnes a auto budí pozornost i respekt. Přitom docela úspěšně maskuje svou skutečnou velikost. Velmi povedený je také interiér, vyrobený z kvalitních materiálů.
Spotřeba




Od silného vidlicového šestiválce s výkonem 172 kW, který je pro Murano první generace jedinou možnou pohonnou jednotkou, nelze očekávat příliš hospodárný provoz. A to obzvláště, když je povinně spojen s bezestupňovou převodovkou X-tronic. Spotřeba je tedy vysoká a není moc cest, jak ji krotit.
Jízdní vlastnosti




Jízdní vlastnosti Murana jsou velmi dobré, auto na velké a těžké SUV ochotně drží stopu a směr, řidič má navíc vše dobře pod kontrolou. Podvozek je celkově tužší, přesto se vůz výrazněji naklání v zatáčkách.
Bezpečnost




Nárazovými testy Euro NCAP nikdy Nissan Murano neprošel. Moderní mohutné SUV ovšem své posádce určitě nabízí dobrou ochranu. Je to dáno jak robustní konstrukcí auta, tak bohatou výbavou, ve které nechybí celá řada bezpečnostních prvků.
Praktičnost




Nissan Murano je především stylové a pak teprve praktické velké SUV. Tomu odpovídá i objem zavazadlového prostoru jenom 438 litrů. Po sklopení sedadel se ovšem přepravní kapacita výrazně zvýší. Interiér samotný pojme cestující s velkou samozřejmostí, nedostatkem místa tu nebude trpět nikdo.
Komfort




Jízdní komfort Murana první generace je na solidní úrovni, trochu jej však kazí docela tuhý podvozek, který i přesto dovoluje výraznější náklony v zatáčkách. Dobré je odhlučnění vozu a pochvalu zaslouží celková výbava, která je velmi bohatá.
Provozní náklady




Vzhledem k vysoké spotřebě paliva je jasné, že u Murana nelze počítat s nízkými provozními náklady. Ty se ještě zvýší kvůli celkově vyšší ceně náhradních dílů. Je přece jenom nutné si uvědomit, že Murano je luxusní SUV, a náklady tomu odpovídají.