OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Micra (2003–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Spolehlivost

Dobré jízdní vlastnosti

Originální design

Posuvná zadní sedadla

Pružné a úsporné motory

O vozidle

Nissan Micra je tradičním zástupcem segmentu malých vozů. Od druhé generace vznikají vozy v britské továrně Nissanu v Sunderlandu, platí to i pro generaci třetí, vyráběnou od roku 2003. Ta se na první pohled vyznačuje velmi výrazným designem s vystouplými světlomety, jednolitou plochou boků a kabinou, která z ní vystupuje jako jakási hodně prosklená bublina. Tento vzhled znamenal oproti dosavadním dvěma velmi konzervativním provedením výrazný obrat a Nissan tím potvrdil, že již nechce vyrábět nudná auta. Někomu se vzhled zamlouvat nemusí, ale přispívá k praktičnosti. Například výrazná přední světla, která jsou vidět i z pozice řidiče, pomáhají lépe odhadovat rohy silně zakulaceného vozu. Kabina je také docela vysoká, takže ani na zadních sedadlech si cestující nebudou stěžovat na nedostatek místa. A to prosím Micra patří k nejmenším vozům segmentu B, velikostně se spíš než dnes velmi obvyklé čtyřmetrové hranici blíží segmentu úplně těch nejmenších vozů, tedy městských miniaut. To se však projevuje v zavazadlovém prostoru, kde je jen průměrných 251 litrů místa. Nissan ovšem tento nedostatek vyřešil docela chytře. Zadní lavice je (alespoň u vyšších verzí výbavy) posuvná v rozsahu dvaceti centimetrů, takže jejím posunutím vpřed lze získat až hodně nadprůměrných 371 litrů pro náklad. Ano, Micra tak sice nevyhoví požadavku na přepravu čtyř cestujících a zároveň hromady jejich zavazadel, ale například při cestě na dovolenou ve dvou alespoň není nutné sklápět sedadla.
 
Delších cest se přitom není nutné s Microu obávat. Podvozek s koly nacpanými až do rohů karoserie totiž přináší velmi dobré jízdní vlastnosti – Micra je skvěle čitelná, zatáčky vykružuje s velkou přesností a ochotou a zbytečně se při tom nenaklání. Komfort odpružení je i přesto také velmi dobrý a malá Micra, kterou by mnozí tipovali jako vhodnou jen do městského provozu, opravdu příjemně překvapuje. Posádka má z vozu velmi dobrý výhled. Micra se kromě pětidveřového provedení vyráběla také ve verzi kupé-kabrio s dvojicí dveří.
 

Dalším kladem Micry jsou pohonné jednotky. Základem sice byl trochu dýchavičný litrový motor o výkonu 48 kW, ten se však v nabídce moc dlouho neohřál a mezi ojetými vozy příliš častý není. Nahrazen byl stejně výkonným agregátem o objemu 1,2 litru. Tento motor je podstatně pružnější a relativně lehkou Micru zvládá slušně rozpohybovat i mimo město, byť pro dynamicky založené řidiče není tím pravým. Nissan však má v záloze jeho silnější variantu se zajímavým výkonem 59 kW, ta už přináší i velmi solidní dynamiku. Přitom pružná dvanáctistovka v obou verzích je skromná z hlediska požadavků na palivo, a jde tak o ideální pohonnou jednotku Micry. Ostatně, jiné motory budete na trhu ojetin hledat složitěji. Pod kapotou se mohou vzácně vyskytovat ještě motory 1,4 litru s výkonem 65 nebo 71 kW a šestnáctistovka ze sportovní verze 160SR o výkonu 81 kW. Turbodiesely zastupuje agregát 1,5 dCi ve výkonových verzích 48 a 60 kW, po modernizaci pak 50 a 63 kW. Spořivý diesel však najdeme jen v minimu aut.

Výbava

Základní výbava Nissanu Micra není příliš bohatá, na trhu ojetých vozů se však většinou setkáme s lépe vybavenými vozy s alespoň prostředním stupněm z ceníků. V základu například chyběl palubní počítač, nebyla v něm klimatizace ani posuvná zadní řada sedadel. Alespoň za některý z prvků si však většina původních majitelů připlatila nebo rovnou zvolila právě vyšší verzi. 

Design

Originální a nezaměnitelný design Nissanu Micra nemusí být po chuti úplně každému, auto však působí optimistickým a veselým dojmem, na parkovišti si jej navíc určitě s jiným nespletete. Trochu více kritiky si vysloužil nevyvážený vzhled verze kupé-kabrio. 

Spotřeba

Prakticky všechny motory pod kapotou Micry se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva. A není potřeba k tomu hledat turbodiesely, které jsou opravdu vzácné. Bohatě postačí základní benzinový motor 1,2 litru, který je pružný a jeho nároky na přísun paliva střídmé.

Jízdní vlastnosti

S koly v každém rohu nabízí Micra překvapivě skvělé jízdní vlastnosti. Auto je výborně čitelné a dobře ovladatelné, posádka přitom netrpí nepohodlím. Dobrá je i celková směrová stabilita vozu. Na příjemném ovládání se projevuje i relativně nízká hmotnost auta.

Bezpečnost

V nárazovvých testech Euro NCAP získal Nissan Micra třetí generace hodnocení čtyř hvězdiček z maximálních pěti možných. Auto posádku chrání dobře, ale v základu najdeme jen dva airbagy a celková konstrukce působí méně robustně. Micra tak z dnešního pohledu patří spíše k průměru.

Praktičnost

Ačkoli patří Micra k nejmenším zástupcům své třídy, dovede příjemně překvapit nabídkou vnitřního prostoru a celkovou praktičností. I cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa nad hlavou nebo před koleny, trochu menší je však zavazadlový prostor. Objem 251 litrů však lze u většiny verzí zvětšit posunutím zadní lavice sedadel až o 20 cm na výborných 371 litrů. Posádka vzadu se pak ovšem musí uskromnit.

Komfort

Velmi dobré jízdní vlastnosti v případě Micry nevylučují ani dobrý jízdní komfort. Filtrování nerovností zvládá Micra skvěle, byť do špičky třídy jí malinko chybí. Interiér z obyčejných materiálů by však mohl působit útulněji. Posádka má alespoň dobrý výhled. 

Provozní náklady

Micra je spolehlivý a trvanlivý automobil, který trápí jen minimum poruch. Společně s nízkou spotřebou paliva prakticky všech agregátů to znamená, že provozní náklady Micry jsou opravdu příjemně nízké. 

Nissan Micra



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů