Proč koupit |
---|
Spolehlivost Dobré jízdní vlastnosti Originální design Posuvná zadní sedadla Pružné a úsporné motory |
O vozidle
Dalším kladem Micry jsou pohonné jednotky. Základem sice byl trochu dýchavičný litrový motor o výkonu 48 kW, ten se však v nabídce moc dlouho neohřál a mezi ojetými vozy příliš častý není. Nahrazen byl stejně výkonným agregátem o objemu 1,2 litru. Tento motor je podstatně pružnější a relativně lehkou Micru zvládá slušně rozpohybovat i mimo město, byť pro dynamicky založené řidiče není tím pravým. Nissan však má v záloze jeho silnější variantu se zajímavým výkonem 59 kW, ta už přináší i velmi solidní dynamiku. Přitom pružná dvanáctistovka v obou verzích je skromná z hlediska požadavků na palivo, a jde tak o ideální pohonnou jednotku Micry. Ostatně, jiné motory budete na trhu ojetin hledat složitěji. Pod kapotou se mohou vzácně vyskytovat ještě motory 1,4 litru s výkonem 65 nebo 71 kW a šestnáctistovka ze sportovní verze 160SR o výkonu 81 kW. Turbodiesely zastupuje agregát 1,5 dCi ve výkonových verzích 48 a 60 kW, po modernizaci pak 50 a 63 kW. Spořivý diesel však najdeme jen v minimu aut.
Výbava
Základní výbava Nissanu Micra není příliš bohatá, na trhu ojetých vozů se však většinou setkáme s lépe vybavenými vozy s alespoň prostředním stupněm z ceníků. V základu například chyběl palubní počítač, nebyla v něm klimatizace ani posuvná zadní řada sedadel. Alespoň za některý z prvků si však většina původních majitelů připlatila nebo rovnou zvolila právě vyšší verzi.
Design
Originální a nezaměnitelný design Nissanu Micra nemusí být po chuti úplně každému, auto však působí optimistickým a veselým dojmem, na parkovišti si jej navíc určitě s jiným nespletete. Trochu více kritiky si vysloužil nevyvážený vzhled verze kupé-kabrio.
Spotřeba
Prakticky všechny motory pod kapotou Micry se mohou pochlubit příznivou spotřebou paliva. A není potřeba k tomu hledat turbodiesely, které jsou opravdu vzácné. Bohatě postačí základní benzinový motor 1,2 litru, který je pružný a jeho nároky na přísun paliva střídmé.
Jízdní vlastnosti
S koly v každém rohu nabízí Micra překvapivě skvělé jízdní vlastnosti. Auto je výborně čitelné a dobře ovladatelné, posádka přitom netrpí nepohodlím. Dobrá je i celková směrová stabilita vozu. Na příjemném ovládání se projevuje i relativně nízká hmotnost auta.
Bezpečnost
V nárazovvých testech Euro NCAP získal Nissan Micra třetí generace hodnocení čtyř hvězdiček z maximálních pěti možných. Auto posádku chrání dobře, ale v základu najdeme jen dva airbagy a celková konstrukce působí méně robustně. Micra tak z dnešního pohledu patří spíše k průměru.
Praktičnost
Ačkoli patří Micra k nejmenším zástupcům své třídy, dovede příjemně překvapit nabídkou vnitřního prostoru a celkovou praktičností. I cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa nad hlavou nebo před koleny, trochu menší je však zavazadlový prostor. Objem 251 litrů však lze u většiny verzí zvětšit posunutím zadní lavice sedadel až o 20 cm na výborných 371 litrů. Posádka vzadu se pak ovšem musí uskromnit.
Komfort
Velmi dobré jízdní vlastnosti v případě Micry nevylučují ani dobrý jízdní komfort. Filtrování nerovností zvládá Micra skvěle, byť do špičky třídy jí malinko chybí. Interiér z obyčejných materiálů by však mohl působit útulněji. Posádka má alespoň dobrý výhled.
Provozní náklady
Micra je spolehlivý a trvanlivý automobil, který trápí jen minimum poruch. Společně s nízkou spotřebou paliva prakticky všech agregátů to znamená, že provozní náklady Micry jsou opravdu příjemně nízké.