OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Nissan Leaf (2017 – současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Příznivé ceny

Kompaktní karoserie

Výborné odhlučnění

Výtečný komfort

Dobrý vnitřní prostor

Elegantní vzhled

Provoz bez lokálních emisí

O vozidle

Druhá generace Nissanu Leaf, kompaktního japonského elektromobilu, se na první pohled od té první liší zcela zásadně. Vzhled hatchbacku už totiž není ani zdaleka futuristický, posunul se spíš ke konzervativní eleganci, což může být pro širokou skupinu zájemců dobrá zpráva. Ovšem i když Leaf druhé generace, který přišel na trh v roce 2017, vypadá úplně jinak, než vozy generace první, technicky je s ní velmi spřízněný. Platforma totiž zůstává zachována, jen samozřejmě došlo k důkladnému vylepšení jednotlivých komponent.

Ani druhá generace Leafu se ale nežene za extrémním dojezdem, na druhou stranu právě u jednotlivých částí elektrického pohonu došlo k významnému posunu. U baterie došlo k nárůstu kapacity na solidních 40 kWh u základního provedení, navíc existuje i varianta s větší 62kWh baterií. Dojezd podle normy WLTP je u provedení s menší baterií asi 270 kilometrů na jedno nabití, větší varianta slibuje až 385 kilometrů dojezdu. Ve městě jsou pak tyto hodnoty ještě lepší a provedení s větší baterií po městě mezi nabitími najezdí i přes 500 kilometrů. Maximem výkonu pro nabíjení je tu opět 50 kW, konkurenční elektromobily sice umí víc, ale na druhou stranu právě 50kW rychlonabíječek je v nabíjecí sítí nejvíc. Větší kapacita baterie ovšem znamená celkově prodloužené časy nabíjení, z 20 na 80 % kapacity se na rychlonabíječe Leaf s menší baterií nabije za hodinu, verze s větší baterií za hodinu a půl. Nabíjení z wallboxu může podle provedení trvat až 13 hodin, tady je vhodné připomenout, že úplně základní provedení Leafu druhé generace umí z wallboxu nabíjet výkonem maximálně 3,6 kW, vyšší výbavy ovšem už výkonem 6,6 kW.

K posunu došlo i u samotného elektromotoru. Varianta se slabší baterií dostala elektromotor o výkonu 110 kW, což je oproti první generaci nárůst o 30 kW. Ve městě paradoxně řidič rozdíl ani tolik nepozná, tam byl i první Leaf velmi svižný, výrazněji ale nárůst výkonu pomáhá zejména na dálnici. Provedení s baterií o vyšší kapacitě pak dostalo elektromotor s výkonem 160 kW, což už je na kompaktní elektromobil až překvapivá porce. Však také tohle provedení zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy (základní provedení je o sekundu pomalejší, i to je pořád skvělý výkon). To je hodnota z říše některých ostrých hatchbacků.

V jádru ale zůstává Leaf druhé generace opět tím pohodovým elektromobilem, který posádku hýčká nejen velmi dobrým jízdním komfortem, ale především opravdu ukázkovým odhlučněním. Tentokrát navíc celé auto i uvnitř působí konvečnějším dojmem a výbava odpovídá ostatním soudobým hatchbackům nejen značky Nissan. Vzhledem k zachování platformy zůstává i Leaf druhé generace nadprůměrně prostorným kompaktním modelem.

Výbava

Druhá generace Nissanu Leaf se může pochlubit celkově výrazně lepší výbavou, než ta první. Vůz navíc existuje v různých výbavových stupních. Ty nejvyšší mají i velmi moderní asistenční systémy a samozřejmě řadu nadstandardních komfortních prvků, například včetně spičkového audiosystému nebo multimediální systém se službami konektivity.

Design

Mezi první a druhou generací Nissanu Leaf je po stránce vzhledu značný rozdíl. V druhém provedení je futuristický design ten tam, vzhled auta je mnohem konvenčnější a nedává najevo jeho elektromobilní povahu. Zároveň design ladí se zbytkem soudobé modelové řady japonské značky a obecně umí oslovit mnohem širší publikum. To v zásadě platí i pro vzhled interiéru, kde ale platí Leaf druhé generace za ty spíše trochu strohé vozy.

Spotřeba

V kombinovaném režimu v cyklu WLTP udává Nissan u Leafu druhé generace spotřebu v rozmezí 16,6 až 18,5 kWh na 100 kilometrů. To jsou hodnoty, které jsou daleko blíže praxi než u generace první. V kombinaci s větší kapacitou akumulátorů (40 nebo 62 kWh) to pak znamená i značně komfortnější praktický dojezd Leafu. Nabíjení je nadále možné maximem 50 kW.

Jízdní vlastnosti

I ve své druhé generaci zůstává Leaf především komfortním elektromobilem, který nemá ambice poskytovat jakkoli sportovní svezení. Na druhou stranu navýšený výkon elektromotorů (110 nebo dokonce 160 kW) znamená, že je auto skutečně svižné a jízdní vlastnosti dodávají řidiči určitou jistotu. Leaf se nadále velmi snadno ovládá.

Bezpečnost

V testech organizace Euro NCAP získal Leaf druhé generace v roce 2018 suverénně pět hvězdiček. Vzhledem k podstatně modernější výbavě nechybí tomuto modelu i některé pokročilejší asistenční systémy, jako třeba dnes prakticky povinné nouzové brzdění.

Praktičnost

Díky elektrickému pohonu, který je z hlediska prostorové náročnosti úspornější, než tradiční spalovací motory, je Leaf nadprůměrně prostorný kompaktní hatchback. Cestující mají dost místa pro kolena i nad hlavou, zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání (bez víka) 435 litrů nákladu, sklopením zadních sedadel lze získat až 1 176 litrů místa pro zavazadla.

Komfort

Nízká hlučnost daná elektrickým pohonem, ale také vytříbenou aerodynamikou, je jednoznačnou předností Leafu druhé generace. Celkově tyto vlastnosti přispívají k velmi dobrému komfortu cestování, který umocňuje právě spíš komfortní naladění podvozku vozu. 

Provozní náklady

Kompaktní elektromobil Nissan Leaf patří z hlediska provozních nákladů k těm velmi příjemným vozům. Leaf druhé generace je totiž dlouhodobě spolehlivé auto s celkově nízkými provozními náklady, které z velké části závisí na tom, jakým způsobem bude majitel svůj Leaf dobíjet.

Nissan Leaf

Další vozy


Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,4
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,4 hvězdičky.