Proč koupit |
---|
Atraktivní design Silný motor Agresivní jízdní vlastnosti Přesné řazení i řízení Silné brzdy |
O vozidle
Výbava
Nissan 370Z patří k vozům se standardně bohatou výbavou. V ní je šestice airbagů, automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava, palubní počítač, Bluetooth a mnoho dalšího. Vybavenější verze pak přidávají navíc například tempomat a aparaturu Bose, ve špičkové verzi je navigace se sedmipalcovým displejem.
Design
Nissan 370Z má snad až charakteristický tvar, podle kterého se sportovní kupé japonské značky dají rozpoznat i na generace zpět. Vzhled auta je jeho velkou devizou, nízká a široká karoserie s bezrámovými okny a velmi svalnatými blatníky po právu budí pozornost, kdekoli se objeví. Navíc je sympatické, že výkony auta za jeho dravým vzhledem nezaostávají.
Spotřeba
Řešit u Nissanu 370Z spotřebu asi nemá význam. Je jasné, že výkonný šestiválec, který si navíc říká o práci ve vysokých otáčkách, nebude mít malý apetit. Je možné, že v dané kategorii najdeme i auta s nižší spotřebou, ale také je jisté, že narazíme i na žíznivější kousky. Tak jako tak je u 370Z důležitějším údajem spíš objem nádrže 72 litrů, který při plném využívání potenciálu omezuje akční rádius.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti 370Z jsou špičkové. Podvozek je velmi tuhý a v zatáčkách prakticky nedochází k náklonům. Ohromně široké nízkoprofilové pneumatiky dodávají autu špičkovou stabilitu v zatáčkách, meze přilnavosti jsou opravdu daleko. Široké pneumatiky často mají tendenci způsobovat nedotáčivost, u 370Z tomu tak však není. Vadit může necitlivě zasahující ESP, které se však dá vypnout.
Bezpečnost
Nissan 370Z se v nárazových testech Euro NCAP nikdy neobjevil, a tak se můžeme o jeho skutečných výkonech při ochraně posádky jen dohadovat. Pevná a mohutná karoserie v kombinaci s bohatou bezpečnostní výbavou se však nejspíš postarají o solidní úroveň ochrany.
Praktičnost
Ani praktická stránka není u Nissanu 370Z důležitá. Zavazadlový prostor sporťáku pojme 235 litrů nákladu, místo na odložení drobnějších věcí je také přímo za předními sedadly. To je ale z praktické stránky asi vše, více nelze od 370Z očekávat.
Komfort
Ani jízdní komfort není nic, čím by chtěl Nissan 370Z vynikat. Zaměření auta je zcela jasné a z toho pramení i hodně tuhé naladění podvozku a jeho tendence k nervozitě na rozbité vozovce. Rázy posádka pocítí, silný motor svým rykem přehluší i výkonnou audio aparaturu a sedadla vás opravdu sevřou. Ale tak to má u ryze sportovního vozu být.
Provozní náklady
U výkonného sportovního automobilu je nutné počítat s vysokými provozními náklady. Účty za benzin jsou jen jednou stranou mince, účty za pravidelný servis, který se určitě nevyplatí zanedbávat, budou také nemalé. Nemluvě o pojistkách a případných úhradách škod na vozidle.