Proč koupit |
---|
Atraktivní design Silný motor Agresivní jízdní vlastnosti Přesné řazení i řízení |
O vozidle
Výbava
Velmi dobrá je naopak výbava 350Z. Zájemci o ojeté vozy se nemusejí zkoumáním výbavy příliš zabývat, už od základu je tu šestice airbagů, automatická klimatizace a řada dalších vymožeností. Za příplatek se dodávala audio aparatura Bose a kožené čalounění, navigace a některé další drobnosti – vozy je často mají.
Design
Nissan 350Z je opravdový sportovní vůz. Zvenku má velmi nízký profil, dlouhou kapotu karoserie a opravdu dynamické linky. Typickým znakem je hmota vozu jakoby přenesená k zadní poháněné nápravě. Dynamicky a dramaticky působí také interiér, ten by ovšem mohl být z luxusnějších materiálů.
Spotřeba
Hovořit o spotřebě se snad u 350Z ani nehodí. Je jasné, že tento vůz si nikdo nebude pořizovat proto, aby šetřil palivem. Tříapůllitrový šestiválec s výkonem až 300 koní si pochopitelně říká o velké dávky paliva a charakter auta rozhodně nevybízí ke klidné jízdě.
Jízdní vlastnosti
Nissan 350Z se může pochlubit naprosto špičkovými jízdními vlastnostmi. Jen za mokra je auto hodně nervózní, ovšem nasuchu je velmi stabilní a skvěle se řídí. Podvozek neskutečně drží, zkušeným řidičům dovolí vyvolávat kontrolovaný přetáčivý smyk, a to i díky rychlému, přesnému a komunikativnímu řízení. Náklony v zatáčkách pochopitelně téměř neexistují a auto s řidičem opravdu perfektně souzní.
Bezpečnost
Sportovní auta obvykle nárazovými testy Euro NCAP neprocházejí a je to i případ Nissanu 350Z. Je jasné, že rychlá sportovní střela neklade hlavní důraz na ochranu posádky, robustní konstrukce, dlouhá kapota a dobrá bezpečnostní výbava ovšem přece jen solidní bezpečí zajistí.
Praktičnost
Nissan 350Z není ani trochu praktické auto. Nízký dvoumístný sporťák sotva pobere běžný nákup, zavazadlový prostor s objemem 235 litrů tak tak stačí. Za sedadly se ještě nacházejí praktické úschovné schránky, to je však vše. 350Z to ovšem nelze vyčítat.
Komfort
Od 350Z nelze očekávat kdovíjaké komfortní chování. Podvozek je hodně tvrdý a nerovnosti vozovky o sobě dávají hodně vědět. Kdo chce cestovní GT, musí hledat jinde – při vyšších cestovních rychlostech na dlouhých tratích může už zvuk motoru posádku obtěžovat.
Provozní náklady
Provozní náklady 350Z na tom jsou dost podobně jako samotné náklady na palivo. Ty sice tvoří většinu výdajů, ale ani nadále nelze zapomenout na vysoké částky, které provoz auta vyžaduje. Pojistky nebo opravy stojí docela hodně peněz.