




Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Elegantní a dynamický vzhled Dobrá výbava Jízdní komfort (i mimo vozovku) Dělené víko zavazadlového prostoru |

O vozidle
Výbava




Druhý Outlander se řadil ve své kategorii mezi dražší vozy, odráží se to však na celkově bohatá výbavě. Už od základu je tu automatická klimatizace a celá řada myslitelných komfortních prvků, vyšší stupně přidávají opravdu luxusní prvky. Od druhého stupně je tu tempomat nebo velký multifunkční displej, nechybí kožené prvky čalounění a další. Vyšší stupně pak přidávají například špičkovou audioaparaturu nebo navigační systém.
Design




Mitsubishi Outlander druhé generace má doslova dvě tváře. Do roku 2009 má vůz konzervativnější výraz přídě s jednoduchými a elegantními linkami a rozhodně nepatří k příliš nápadným vozům. Po modernizaci je vše jinak, mohutná maska chladiče převzatá z modelu Lancer působí dynamickým dojmem, vyvolává respekt a rozhodně není k přehlédnutí.
Spotřeba




Druhá generace Mitsubishi Outlander přinesla tolik kýžené turbodiesely. Automobilka si je vypůjčila od konkurence, slabší dvoulitr je osvědčený motor od VW, jednotka s objemem 2,2 litru zase od PSA. Jak naznačuje původ, spotřeba tady rozhodně není problém, obě značky jsou úsporností svých turbodieselů známy a v Outlanderu se to jen potvrzuje. Benzinové verze mají větší apetit, avšak na trhu jsou podstatně vzácnější.
Jízdní vlastnosti




Výrazně větší rozměry i interiér dávají tušit, že i druhé provedení Outlanderu se zaměřilo především na komfort. I přesto jízdní vlastnosti nijak výrazně netrpí, chování auta je dobře čitelné a předvídavé, žádné záludnosti se nekonají. Náklony v zatáčkách jsou v takovém případě zcela běžnou záležitostí.
Bezpečnost




V nárazových testech Euro NCAP získala druhá generace Mitsubishi Outlander čtyřhvězdičkové hodnocení, což možná trochu zaostává za očekáváním. Ovšem mohutná konstrukce, dobrý výhled a solidní bezpečnostní výbava z něj dělají dost bezpečný vůz.
Praktičnost




Mitsubishi Outlander druhé generace patří ve své kategorii k nejpraktičtějším vozům. Posádka tu má dostatek místa ve všech směrech a z prostorového hlediska se tu dočkáme velkého překvapení v podobě třetí řady sedadel složené do zavazadlového prostoru. Manipulace s ní je sice docela složitá, ale kvůli jejímu spíše příležitostnému využití není důvod naříkat. Naopak zavazadlový prostor v pětimístném uspořádání nabídne královských 774 litrů, zadní řadu sedadel lze přitom ještě posunout vpřed a získat celkem 882 litrů místa. Praktické je i dělené víko zavazadlového prostoru, spodní díl vyklopený v rovině s podlahou unese 200kilogramovou zátěž.
Komfort




Mitsubishi Outlander druhé generace se vyznačuje velmi dobrou úrovní komfortu. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti našich silnic, ke komfortu přispívá i provedení interiéru jako takového. Pochvalu za úroveň pohodlí zaslouží především sedadla, obzvlášť ta vpředu. Ta jsou navíc níže položena a vytvářejí pocit, jako by řidič seděl v běžném osobním voze.
Provozní náklady




Spotřeba motorů Outlanderu se drží v příznivých mezích, pokud jsou tedy pod kapotou turbodiesely. Benzinové agregáty jsou o poznání žíznivější. Outlander je celkově spolehlivý vůz, je u něj ovšem nutné počítat s případnými vyššími náklady na servisní práce i náhradní díly.