




Proč koupit |
---|
Spolehlivost Dobré jízdní vlastnosti Příznivé ceny Kvalitní zpracování |

O vozidle
Základem byl čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 100 kW, který mohl být kombinován i jen s pohonem přední nápravy. Existuje i slabší varianta s výkonem 93 kW. Charakterově solidní motor však přináší spíše jen průměrnou dynamiku. Lépe jsou na tom motory 2,4 litru, ovšem nikoli varianta s výkonem 102 kW. Silnější verze Mivec měla 118 kW a propůjčovala vozu solidní dynamiku, ovšem vykoupenou už opravdu vyšší spotřebou. Nejsilnějšími agregáty se staly přeplňované dvoulitry o výkonu 177 a později i klidnějších 148 kW. Dynamika Outlanderu je s nimi opravdu dobrá, ovšem spotřeba paliva je vysoká.
Výbava




U Mitsubishi Outlander první generace se výrobce příliš nezaobíral výbavovými pakety, auto rovnou nabízel s velmi solidní várkou prvků. Nechybí automatická klimatizace a řada dalších komfortních prvků, na druhou stranu někteří konkurenti nabídnou přece jenom ještě o trochu více.
Design




Mitsubishi Outlander první generace se svým vzhledem snaží spíše než jako SUV tvářit jako combi se zvýšeným podvozkem. Výrobci se podařilo zkombinovat vcelku konzervativní tvary se zajímavými sportovními detaily a Outlander je celkově příjemně elegantní vůz.
Spotřeba




Spotřeba paliva je tak trochu kamenem úrazu Outlanderu. První generace tohoto japonského SUV totiž neměla pod kapotou žádný úsporný vznětový motor, na výběr byly jen zážehové agregáty, které sice přinášejí solidní dynamiku, ale jejich spotřeba je zbytečně vysoká. V praxi půjde jen málokdy spotřebu udržet pod deseti litry.
Jízdní vlastnosti




Mitsubishi Outlander první generace se vyznačuje solidními jízdními vlastnostmi i celkovým chováním na silnici. Radost kazí pouze rázy, které přicházejí od zadní nápravy při jejím připojování k pohonu. Jízdní chování vozu je dobře čitelné a nezáludné.
Bezpečnost




Outlander první generace nárazovými testy Euro NCAP neprošel, vzhledem k vcelku robustní konstrukci a dobré bezpečnostní výbavě lze předpokládat, že posádku ochrání dostatečně. Čelní a boční airbagy jsou standardem.
Praktičnost




Z hlediska praktičnosti má první Mitsubishi Outlander dvě stránky. Tou světlou je výborná nabídka místa pro posádku. I cestující vzadu mají dostatek pohodlí, místo nechybí ani před koleny ani nad hlavou. Druhou stranou mince je ovšem zavazadlový prostor, jehož objem 350 litrů je na více než 4,5 metru dlouhé SUV opravdu skromný. Rovněž odkládací prostory v kabině jsou spíše menší.
Komfort




Celkový komfort patří k dalším přednostem Outlanderu. Podvozek velmi dobře filtruje nerovnosti a je velká škoda, že pohodu ruší občasné rázy od připojované zadní nápravy. Pohodlná jsou také sedadla vozu a interiér překvapí vcelku jednoduchým, přesto místy nápaditým, a hlavně účelným řešením.
Provozní náklady




Mitsubishi Outlander je spolehlivý vůz, který by ani po letech neměly trápit výrazné potíže. Jenže to k příznivým provozním nákladům nestačí. Vysoká spotřeba paliva a celkově vyšší výdaje za případné opravy a náhradní díly dělají z kompaktního SUV Mitsubishi nákladnější záležitost.