




Proč koupit |
---|
Tiché a úsporné motory Vzdušný interiér Citlivé řízení Nízká pořizovací cena Velikost palivové nádrže |

O vozidle
Mitsubishi ASX je dalším vozem, který rozšiřuje stále oblíbenější a vyhledávanější kategorii crossoveru. ASX vychází především z většího Outlanderu, výrazné lemy blatníků tento vůz ale řadí jednoznačně do relativně nové třídy crossoverů. Pod kapotou ASX najdeme hned trojici motorů. Benzinová šestnáctistovka s pohonem přední nápravy je tichá a úsporná. Není problémem dostat se na spotřebu kolem šesti litrů, což není vůbec špatný ukazatel. Z dalších motorizací jmenujme například 1,8 DI-D se 110 kW nebo 2,2 DI-D. ASX se svými rozměry 4295 mm / 1770 mm a 1615 mm nepatří v segmentu mezi největší, ale jak se dočtete později, tento vůz patří mezi crossovery k tomu nejlepšímu, a to nejen díky preciznímu zavěšení přední nápravy a víceprvkové zadní nápravě. Důkazem kvalit je spolupráce automobilky PSA právě s Mitsubishi. V roce 2012 představil francouzský výrobce Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008. Oba tyto modely vychází právě z modelu ASX, a dokazují tak vysokou úroveň a kvalitu japonského modelu.
Výbava




V základní výbavě nechybí čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy. Dále zde najdete stabilizační systém, asistent rozjezdu do kopce, přepínatelný pohon dvou nebo čtyř kol, vypínatelný systém start-stop, samočinnou klimatizaci a chlazený kastlík před spolujezdcem, bezklíčkové centrální zamykání, panoramatické střešní okno s LED podsvícením, audiosoustavu s přehrávačem CD a MP3, dotykový sedmipalcový displej, xenonové světlomety, parkovací senzory vzadu a parkovací kameru, 17" kola z lehké slitiny, ale také tempomat ad. U některých modelů najdete také Instyle multimediální systém MMCS s Fosgate 710 W, měničem a devíti reproduktory.
Design




Základní rysy přední části vychází z modelů Lancer a Outlander. Vozu dominují výrazné lemy blatníků, díky kterým jasně poznáte, s čím že to máte tu čest. Ano, rodina crossoverů se opět rozrostla o další model. Stejně jako přední část, tak i zadní vychází z platformy Outlanderu. Useknutá, byť atraktivní záď dodává vozu sportovnější charakter. Zajímavý design je přenesen také do interiéru vozu. Kvalitní zpracování a měkčené plasty přístrojové desky jsou toho důkazem. Stejně precizní je i rozmístění jednotlivých prvků.
Spotřeba




Motory ASX patří k těm úspornějším. I benzinová šestnáctistovka vykazuje nízké hodnoty průměrné spotřeby. S tímto modelem lze v klidu jezdit kolem 5,8 litru na sto kilometrů, a pokud budete opravdu opatrní, lze dosáhnout i magické hodnoty pěti litrů, což je skvělé. Kolem pěti až šesti litrů se budete pohybovat i se vznětovými verzemi. Snižování spotřeby napomáhá také systém Auto Stop and Go, který zajišťuje samočinné chcípání a opětovné startování při zastavení na křižovatce nebo v koloně.
Jízdní vlastnosti




Řízení Mitsubishi ASX je velmi lehké, citlivé. Lze říci, že nejlépe se bude s tímto vozem jezdit právě ženám. ASX není žádné sportovní auto a podle toho se i chová. Překvapí tak komfortem a pohodlím. Ani na delších cestách tak nebudete unaveni a vytřeseni. S ASX jsme pouze zaznamenali větší náklony v zatáčkách, ale u tohoto druhu vozu se s tímto faktorem tak nějak dalo počítat dopředu. Pokud budete mít k dispozici model s pohonem všech kol, pak vás překvapí i velmi dobré celkové jízdní vlastnosti vozu. V zatáčkách drží směr i při vyšších rychlostech. U verze 4x4 navíc může uživatel zvolit ze tří různých jízdních režimů.
Bezpečnost




V roce 2011 prošlo také Mitsubishi ASX nárazovými zkouškami Euro NCAP. Robustní karoserie a množství asistenčních prvků zapříčinily, že ASX získalo, jak jinak, maximální počet pěti hvězdiček. Nejvíce bodů získal vůz jak v oblasti ochrany dospělých, tak i dětí. Velmi slušného ohodnocení se dočkal i v kategorii ochrany chodců, kde patří k lépe hodnoceným vozům nejen ve svém segmentu.
Praktičnost




Uvnitř vozu najdou cestující nejen dostatek pohodlí a místa, ale také odkládacích ploch. V závislosti na sklonu zadních opěradel navíc ASX poskytuje i dostatečně velký zavazadlový prostor o velikosti 412 až 442 litrů. Zadní opěradla zcela sklopitelná do roviny tento prostor ještě zvyšují. Nabízeno je i příplatkové zvětšení zavazadelníku o 50 litrů. Toho lze dosáhnout zrušením příhrádek pod podlahou a přesunutím sady na opravy pneumatik do podběhu.
Komfort




Modernizace podvozkové části má za výsledek velmi příjemné jízdní vlastnosti. I na 17" kolech z lehké slitiny se vůz bude při překonávání nerovností chovat výborně. V kabině nezaznamenáváme rázy od podvozku. Pohodlná jízda, to je tedy jedna z výhod nového ASX. Vůz se i při překonávání větších nerovností zhoupne, ale posádka je ušetřena jakýchkoliv nepříjemných vlivů. Kdyby ASX disponovalo tužší karoserií, líbilo by se nám i cestování po české klasice, tedy Dé jedničce.
Provozní náklady




Pořizovací náklady patří v tomto segmentu jednoznačně k nejnižším. Stejné je to také v provozních nákladech. Díky nízké spotřebě ASX nijak neprovětrá vaši peněženku. Vzhledem k uvedení vozu do prodeje v roce 2010 budete zpočátku ušetřeni i větších nákladů na opravy, a to nejen díky tovární záruce, ale také vysoké spolehlivosti Mitsubishi ASX.