OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes R (2006–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Velký vnitřní prostor

Široká nabídka motorů

Dobré odhlučnění

Zajímavé ceny

O vozidle

Mercedes třídy R je hodně netradiční MPV. Auto se snaží tvářit spíše jako velké rodinné combi, technicky pak vychází z velkých SUV značky Mercedes. Je to tedy zvláštní mix techniky i stylu, který se bude líbit především těm, kdo hledají prostorný a přitom dostatečně reprezentativní a luxusní rodinný automobil. Třída R je k dispozici ve dvou provedeních délky. Kratší má rozvor 2980 mm a celkovou délku 4938 mm, delší provedení má rozvor 3215 mm a na délku měří úctyhodných 5137 mm. Delší provedení má vyváženější celkové proporce, působí štíhlejším dojmem. Erko prošlo během svého modelového života dvojicí faceliftů – ten první v roce 2008 přinesl jen kosmetické změny jako například spoilery z paketu AMG ve standardní výbavě, v roce 2010 se pak výrazně měnila tvář velkého rodinného Mercedesu. Ta více odpovídá dynamickému rázu ostatních nových modelů značky. O dynamiku však u třídy R rozhodně nejde. Auto se snaží posádku rozmazlovat prostorným interiérem, dostatkem místa pro zavazadla a velmi dobrým jízdním komfortem. Ve spojení se silnými motory také nabízí suverénní jízdu. 
 
V základu má třída R dvě řady sedadel, připlatit lze za řadu třetí. U ní je důležité, že na rozdíl od mnoha jiných MPV nebo sedmimístných SUV se do třetí řady pohodlně usadí i dospělý cestující a ani při dlouhé cestě tu nebude strádat. Existují i verze s luxusním dvoumístným provedením druhé řady sedadel. Uspořádání interiéru a celková délka auta mají vliv na přepravní kapacitu třídy R. Pro pětimístné uspořádání platí základní hodnoty 550 a 633 litry pro krátkou a prodlouženou verzi. Po strop lze u krátké verze naložit 939 litrů nákladu, u dlouhé varianty je to 1067 litrů. Za třetí řadou sedadel zbývá u dlouhé varianty 314 litrů pro zavazadla, u krátké verze je to ještě o něco méně. Každopádně interiér je velmi variabilní a v případě potřeby lze třídu R použít i jako praktický stěhovací vůz. Maximem je 2385 litrů u dlouhé verze a 1950 u kratší.
 
Komfortní sedadla třídy R jsou možná trochu nízko nad podlahou, jinak však skvěle koresponduje s celkově příjemným komfortem na palubě. Většinu doby Erko přes nerovnosti jenom pluje, rozbitá silnice ovšem přece jenom dovede auto mírně znervóznět. Výborné je odhlučnění a celkový zvukový projev motorů.
 
Jejich paleta je poměrně široká. Před faceliftem se prodávala provedení R 280 s benzinovým šestiválcem o výkonu 170 kW (od roku 2009 označován jako R 300), silnější byl šestiválec v modelu R 350 – ten má 200 kW. Špičkou je pak osmiválcové provedení R 500 s výkonem 285 kW. Upřímně, jiné MPV s osmiválcem budete hledat jen těžko. Turbodiesely reprezentovaly motory R 280 CDI o výkonu 140 kW (později označován jako R 300 CDI) a silnější R 320 CDI. Ten má v běžné verzi výkon 165 kW, ve variantě BlueTEC pak 155 kW. Po faceliftu zůstaly motory většinou shodné, jen nejsilnější turobodiesel R 350 CDI posílil až na 235 kW, skromnější varianta BlueTEC zůstala u výkonu 155 kW. Základní šestiválce se dodávaly s pohonem zadních kol, silnější provedení pak jako čtyřkolky 4matic. 

Výbava

I Mercedes R patří k těm automobilům, u kterých se muselo za řadu prvků výbavy připlácet. Na druhou stranu, i základní výbava byla už vcelku bohatá a zákazníci například nemuseli příliš řešit výběr kol – velká osmnáctipalcová byla už v základu, stejně jako řada komfortních prvků. U ojetých aut tak jde spíše o to najít za dané peníze výbavu co nejlepší, Mercedes R mohl mít i opravdu luxusní prvky výbavy. 

Design

Mercedes R je na poli velkoprostorových vozů opravdu neobvyklým kouskem, který kombinuje lehký nádech SUV s vizáží rodinných combi. Především prodloužená verze (a zejména po faceliftu) vypadá opravdu majestátně a reprezentativně. Vzhledem k vyšší stavbě a netradičnímu  tvarování střechy však mohou být pro někoho tvary především kratší verze trochu nevyvážené. 

Spotřeba

Velký rodinný křižník se silnými motory si žádá i patřičný přísun paliva. Z hlediska spotřeby jsou samozřejmě ideální turobodiesely, ani u toho nejslabšího se nejspíš dlouhodobá spotřeba nedostane pod 10 litrů na 100 kilometrů. Je to daň za majestátní rozměry auta a jeho přepravní kapacity. 

Jízdní vlastnosti

Už vzhledem k jeho rozměrům a zaměření je jasné, že Mercedes R nebude kdovíjak jízdně dynamickým vozem. Podvozek je však jistý, což platí i pro verze s pohonem jen zadních kol. Vzhledem k dlouhému rozvoru se však auto do zatáček trochu skládá a řidič jej musí k zatáčení nutit. Není to nic záludného, jen je potřeba mít na paměti, že razantní průjezdy zatáček pro „Erko“ nejsou. 

Bezpečnost

Mohutná karoserie i bohatá bezpečnostní výbava dávají předpoklad k tomu, že posádku při střetu ochrání Mercedes R opravdu velmi dobře. Tuto domněnku ovšem výrobce nepotvrdil účastí v nárazových testech Euro NCAP. 

Praktičnost

Třída R je velmi prostorný vůz s dvojicí nebo trojicí řad sedadel. I ve třetí řadě je dostatek místa pro dospělé cestující. Uspořádání interiéru a celková délka auta mají vliv na přepravní kapacitu třídy R. Pro pětimístné uspořádání platí základní hodnoty 550 a 633 litry pro krátkou a prodlouženou verzi. Po strop lze u krátké verze naložit 939 litrů nákladu, u dlouhé varianty je to 1067 litrů. Za třetí řadou sedadel zbývá u dlouhé varianty 314 litrů pro zavazadla, u krátké verze je to ještě o něco méně. Každopádně interiér je velmi variabilní a v případě potřeby lze třídu R použít i jako praktický stěhovací vůz. Maximem je 2385 litrů u dlouhé verze a 1950 u kratší. 

Komfort

Erko poskytne posádce opravdu velmi dobrý cestovní komfort. Na všech místech, což platí i pro cestující ve třetí řadě, je dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, jen sedáky jsou relativně nízko nad podlahou. Ve druhé řadě existuje možnost mít provedení s luxusním dvoumístným uspořádáním. Filtrace nerovností jde třídě R opět velmi dobře, jen na rozbitých silnicích podvozek trochu znervózní. Kvalitní je také odhlučnění auta. 

Provozní náklady

Ačkoli patří Mercedes R k největším vozům své značky, provozní náklady budou spíše průměrné a odpovídají zhruba modelům ML nebo třídě E. Je tedy nutné počítat s vyššími výdaji, a to jak na palivo, tak na případný servis nebo náhradní díly. U značky Mercedes-Benz nic neobvyklého. 

Mercedes-Benz R



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.