




Proč koupit |
---|
Velkorysý vnitřní prostor Mohutný a majestátní design Jízdní komfort Bohatá výbava Kvalitní zpracování Image značky |

O vozidle
Pod kapotou GL došlo k výrazným změnám. Nabídka se hodně zjednodušila. K dispozici je prozatím jediný turbodiesel – konkrétně vidlicový šestiválec o objemu tři litry. V modelu GL 350 CDI dává solidní výkon 190 kW, který pro pohon auta bohatě stačí a umožňuje komfortní cestování i vysokými rychlostmi. Luxus osmiválcového turbodieselu ovšem GL chybí. V modelu GL 500 najdeme už podstatně silnější motor. Zážehový osmiválec s objemem 4,7 litru a výkonem 320 kW už vybízí i k opravdu sprinterským výkonům, však stovku zvládne za úchvatných 5,4 sekundy. Komu ani tohle nestačí, může si pořídit verzi GL 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,5 litru a výkonu brutálních 410 kW. Stovka je pak na tachometru obra za dříve než pět sekund, ovšem spotřeba roste k nebeským výšinám. To platí i pro ceny.
Výbava




Obrovské SUV třídy GL patří k tomu nejluxusnějšímu, co si lze u Mercedesu pořídit. Odpovídá tomu i základní výbava modelů, byť je opět jasné, že za mnoho a mnoho prvků lze připlácet. Na trhu ojetých vozů navíc nebude nouze o auta vybavená i těmi nejlepšími prvky.
Design




Druhá generace největšího SUV od Mercedesu se opět vyznačuje vcelku drsným a mohutným vzhledem. Mercedes ovšem zapracoval na aerodynamice a auto dostalo některé dynamičtější detaily. Výrazným posunem kupředu je kvalita zpracování interiéru, jehož design se posunul k luxusním limuzínám.
Spotřeba




Mercedes vyměnil motorovou paletu pod kapotou GL a skladba je nyní jednodušší. Jediný turbodiesel nabízí výkon 190 kW a na poměry těch největších SUV docela přijatelnou spotřebu paliva. U zážehových osmiválců dostal ovšem přednost výkon a spotřeba je velmi vysoká.
Jízdní vlastnosti




Jízdní chování GL se oproti první generaci o hodně zlepšilo. Autu pomohlo snížení hmotnosti a s ním související přepracování odpružení. V zatáčkách teď nedotáčivost přichází později a auto se tak nenaklání. Na druhou stranu sportovní výkony od obřího SUV očekávat nelze.
Bezpečnost




Ani druhý Mercedes GL nárazovými testy Euro NCAP neprošel, ovšem vzhledem k jeho mohutné stavbě a příbuznosti s menším modelem ML lze očekávat, že úroveň ochrany posádky bude špičková. Menší ML získal v crashtestech plné pětihvězdičkové hodnocení a GL by se jistě totéž nevyhnulo také. Mohutná a robustní karoserie vydrží hodně a velmi bohatá bezpečnostní výbava úroveň ochrany dokresluje.
Praktičnost




Mercedes GL je největší off-road značky a pro posádku nabízí opravdu hodně místa. Mezigeneračně ještě dokonce více než první provedení. To se projevilo i v nárůstu místa pro zavazadla v základním uspořádání – těch se sem vejde 670 litrů. Po sklopení sedadel pak opět 2300 litrů. Ve třetí, elektricky sklopné řadě sedadel se tentokrát usadí cestující pohodlněji, ovšem místo je tu stále spíše jen pro osoby menšího vzrůstu.
Komfort




Perfektní jízdní komfort byl předností už první generace GL, druhá jej ještě vylepšuje. Na zlepšení se podílí například hodnotnější a kvalitnější provedení interiéru i ještě bohatší výbava, přepracované a komfortnější odpružení nebo ještě lepší aerodynamika, která přináší další snížení hlučnosti.
Provozní náklady




U Mercedesu GL je nutné celkově počítat s vyššími provozními náklady, ať už kvůli nárokům na palivo, nebo případnému servisu. I běžné prohlídky nejsou zcela banální záležitostí, a ačkoli je GL spolehlivý vůz, pokud se něco pokazí, bude to zřejmě finančně náročná oprava.