Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výkonné a spolehlivé benzinové motory Velmi dobré jízdní vlastnosti Zpracování karoserie a interiéru |
O vozidle
Pamatujete si na legendární model Gullwing? V roce 1954 Mercedes představil vůz s dveřmi otevírajícími se do nebes. Pod kapotou se ukrýval šestiválcový třílitr s výkonem 160 kW a hned se stal trhákem. Uběhlo několik let a na trhu s osobními vozy se vystřídaly další generace tohoto populárního modelu. Byť ty pozdější již podobným systémem otevírání dveří nedisponovaly. V roce 2003 představil německý výrobce již pátou generaci Mercedesu-Benz SL, známou také pod označením R230. Pod kapotou mohli zájemci najít hned pětici motorů. Kdo nechtěl živit monstrum, mohl si pořídit SL s šestiválcovým motorem 3,7 l a výkonem 183 kW. I tak mohl vůz uhánět rychlostí až 250 km/h. Naopak na druhé straně dominovala pohonná dvanáctiválcová jednotka s výkonem 450 kW a obsahem šesti litrů. Nespornou výhodou SL je samozřejmě skládací hliníková střecha. Z pevné karoserie tak lze velmi snadno udělat otevřený vůz, což uživatelé ocení především v letních měsících. Sklápění střechy se spouští tlačítkem ukrytým pod klapkou mezi sedadly. Celá proměna coupé-roadster trvá pouhých 16 vteřin!
Výbava
V základní výbavě nechybí ABS, airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy, automatická klimatizace, automatické tlumení odrazivosti vnitřního a vnějšího zrcátka, brzdová světla s LED diodami, brzdový asistent, hliníkové doplňky interiéru, elektrohydraulicky sklápěná střecha, elektronický brzdový systém SBC s rozjezdovým asistentem SBC Hold a SBC Stop pro jízdu v koloně, naklopení střechy v zavazadlovém prostoru Easy-Pack systém, rádio MB 30 s přehrávačem a osmi reproduktory, tempomat, xenonové světlomety ad.
Design
Předností SL je nezaměnitelný design. Atraktivní design ale nemá jen udivovat krásou, ale do posledního puntíku plní funkčnost aerodynamiky. Přední části dominuje čtveřice skloněných světlometů, nízká mřížka chladiče s velkým znakem. Z boku jsou patrné protáhlé blatníky, které ještě zvýrazní šířku SL. Zajímavým řešením jsou také výdechy za předními koly a na kapotě před čelním sklem. Zadní části naopak dominuje velká zadní kapota a dvojice integrovaných velkých koncovek výfuku.
Spotřeba
Spotřeba paliva se bude samozřejmě odvíjet od několika faktorů, ať již na základě jízdy samotného řidiče, tak i motoru, kterým bude vůz disponovat. Nejslabší verze 3,8 s výkonem 180 kW disponuje velmi solidní spotřebou. Při klidné jízdě lze dosáhnout kombinované spotřeby 11,5 litru na sto kilometrů. Ve městě si roadster vezme až 18 litrů. Výkonnější varianty jsou na tom ale ještě hůře. Zde leze očekávat kombinovanou spotřebu mezi 15 až 17 litry, a pokud se budete chtít pořádně svézt, počítejte s nárůstem spotřeby přes dvacet litrů.
Jízdní vlastnosti
Podvozek Mercedesu SL je naladěn doslova precizně. Užijete si s ním zábavu, ale zároveň vás nevyklepe na běžných nerovnostech. V zatáčkách drží vůz směr i při vyšších rychlostech. Uživatele potěší i několik prvků. Především pak systém ASD, el. uzávěrka diferenciálu a SBC-Sensotronic Control. Signál je přenášen elektronicky. Velkou výhodou elektrohydraulických brzd je rychlý nástup brzdného účinku. Díky tomu dochází ke zkrácení brzdné dráhy o více než 3 %.
Bezpečnost
Všeobecně lze vozy Mercedes-Benz zařadit mezi maximálně bezpečná auta. Mercedes SL sice nárazovými testy Euro NCAP neprošel, ale tuhá karoserie a množství asistenčních prvků z něho dělají jeden z nejbezpečnějších vozů svého segmentu. K vysoké bezpečnosti přispívají také výborné jízdní vlastnosti a pevná hliníková střecha.
Praktičnost
Na předních sedadlech čeká na posádku dostatek místa a v případě sklopení střechy i dostatek místa nad hlavou. Ve voze najdete také dostatek odkládacích ploch. Pokud nebudete stahovat střechu, čeká na vás v zavazadlovém prostoru 317 litrů na vaše zavazadla. Při složení střechy do kufru dojde ke zmenšení volného objemu na 235 litrů. To sice není mnoho, ale v tomto případě prim hraje styl, a nikoliv užitná hodnota vozu.
Komfort
Vysoce kvalitní materiály v interiéru, kvalitní zpracování, hliníková skládací střecha, to je vše, co potěší každého uživatele. Výjimkou nejsou ani kvalitní sportovní kožená sedadla. Ačkoliv by mohl někdo očekávat tvrdší nastavení podvozku a horší vlastnosti při překonávání nerovností, bude překvapen. SL sice disponuje sportovnějším charakterem podvozku, ale ani při překonávání nerovností nebudete z vozu vyklepáni. Tato vlastnost je ovšem pro německou automobilku vlastní. Snaží se dělat jak vozy s co nejlepšími jízdními vlastnostmi, tak i komfortní vozy, které potěší každou věkovou kategorii.
Provozní náklady
V nabídce mezi ojetými vozy najdeme při troše štěstí velmi zachovalé kousky. Ty mají jak nízký počet najetých kilometrů, tak se mohou pyšnit pravidelnými servisními prohlídkami. Celkové provozní náklady nepatří ovšem k nejnižším. Servisní úkony patří k těm dražším a stejné je to i u cen náhradních dílů. Mnohé by mohla přesvědčit pořizovací cena. Ta je oproti novému vozu daleko nižší, a to o více než 50 %. Vyšší náklady počítejte také při spotřebě paliva. SL není žádný drobeček a nízkonákladové auto, odvděčí se vám ale atraktivním provedením a neodolatelným designem.