Proč koupit |
---|
Kvalitní zpracování Vnitřní prostor Reprezentativní vzhled Image značky Komfortní interiér Špičkový komfort odpružení Dobré terénní schopnosti |
O vozidle
Třetí generace velkého SUV Mercedes ML není už tak výrazným skokem kupředu jako generace druhá. Pokroky tu pochopitelně najdeme, Mercedes vylepšil už tak skvělý vzhled vozu, který teď vypadá ještě o něco dynamičtěji. Zlepšení se odehrála také v interiéru, kde už nenajdeme jen velké šedé plochy bez dekoru nebo čalounění. Ovšem je tu i pár ústupků. Třeba základní vznětová motorizace má jen 4 válce (což u luxusního SUV budí rozpaky), zadní sedadla ztratila na celkovém komfortu a ani tlumení nerovností není tak příkladnou disciplínou jako u předchozí generace. Dokonce ani vzduchový podvozek nedovede českou silnici vyžehlit a do automobilu se i s ním přenášejí nepříjemné rázy, které působí rušivě především po stránce zvukové. Na druhou stranu se může ML pochlubit lepší prostupností terénem, mezi velkými SUV patří v této oblasti k těm nejlepším. Navíc tu může být příplatkový paket off-road, který ještě terénní schopnosti vylepší. Má dokonce i redukční převodovku.
Pod kapotou najdeme trochu užší paletu motorů, z nichž k vyhledávanějším budou patřit turbodiesely. Hned ten základní ve verzi ML 250 BlueTEC se nezdá jako moc dobrá volba. Je to totiž přeplňovaný čtyřválec 2,2 litru a i při výkonu 150 kW má s autem dost práce, což se projevuje mimo jiné i zvýšenou hlučností a tím, že spotřeba je na hony vzdálena optimistickým údajům výrobce. Méně náročnému provozu bez častějších dálničních cest ale určitě vyhoví. Daleko lepší volbou je vznětový šestiválec s objemem tři litry v provedení ML 350 BlueTEC. Ten dovede jezdit v podstatě se stejnou spotřebou a přitom se s autem rozhodně netrápí. Na druhou stranu výrazně zatím u ML třetí generace (W166) chybí případná silnější jednotka, jejíž roli hrál v předchozím provedení osmiválec.
U zážehových motorů je základem 3,5litrový šestiválec v provedení ML350 s výkonem solidních 225 kW. I přesto v praxi motor dynamicky nepřekonává šestiválcový turbodiesel. Výrazně lépe na tom je provedení ML500 s osmiválcem o výkonu 300 kW, jenže tady už je nutné počítat s opravdu vysokou spotřebou. Ovšem u vrcholné verze ML63 AMG s 386 kW ji asi bude řešit málokdo.
Výbava
Co si ML ponechalo, je výborná výbava i možnost připlatit si za opravdu luxusní prvky. Zůstal tu i vzduchový podvozek u dražších verzí, samozřejmostí je 7stupňový automat 7G-Tronic a v katalogu příplatkové výbavy lze vybírat ze stovek možností, díky kterým může vůz nabídnout komfort na úrovni vrcholné limuzíny třídy S.
Design
Třetí generace ML je designově opět velmi atraktivní vůz, který budí respekt a úctu, přitom působí elegantně a nechybějí mu dynamické linky. Zásadní odlišnosti oproti předchozí generaci tu nejsou, což znamená, že bude vzhled stárnout příjemně pomalu.
Spotřeba
U velkého SUV s hmotností přes dvě tuny nelze počítat s opravdu nízkou spotřebou paliva. Z tohoto hlediska je přijatelnou motorizací snad jen šestiválcový turbodiesel, který se v praxi dovede udržet pod deseti litry. Překvapivě žíznivá je základní čtyřválcová vznětová jednotka, která má s naloženým autem mnoho práce. A zážehové motory, to je z hlediska spotřeby samostatná kapitola.
Jízdní vlastnosti
U ML opět platí, že se soustředí především na komfort, ale ani jízdní vlastnosti nejsou špatné, ba naopak. Auto dobře drží zvolenou stopu a je jisté. Ovšem oproti předchozí generaci se tu přece jenom projevuje určitá nervozita v zatáčkovitých pasážích.
Bezpečnost
Ani třetí generace ML v nárazových testech Euro NCAP nezklamala a odnesla si plný počet pěti hvězdiček. Obří SUV je také překvapivě ohleduplné k chodcům. Bohatá bezpečnostní výbava a opravdu robustní konstrukce pak zajistí výbornou ochranu posádky při případné havárii.
Praktičnost
Jestli se něco u třetí generace ML opravdu zlepšilo, tak je to praktičnost vozu. Nákladová hrana zavazadlového prostoru je výrazně níž než u předchozího provedení a zavazadlový prostor s objemem 690 litrů je opravdu obří. Nedostatkem místa pochopitelně nebude trpět ani nikdo na palubě vozu, kde navíc najdeme spoustu odkládacích míst. Do praktického hodnocení také můžeme zahrnout výrazně vylepšené schopnosti auta v terénu, které může ještě zlepšit příplatkový paket.
Komfort
Oproti předchozí generaci má ML sice ještě příjemnější a luxusněji pojatý interiér s výbornou ergonomií, ovšem celkový komfort mírně utrpěl. Důvodem je mírně zhoršený komfort odpružení, do auta pronikají rázy, které se projevují především zvukově. Také zadní sedadla už nejsou tak velkorysá a pohodlná jako u předchozí generace.
Provozní náklady
ML třetí generace je zatím velmi mladá ojetina, u které nehrozí rizika vážnějších poruch. I tak je ovšem potřeba počítat s vysokými provozními náklady, které jsou způsobeny jak relativně vysokou spotřebou paliva, tak náklady na běžný servis nebo třeba pojištění vozu.