Proč koupit |
---|
Vynikající spolehlivost Elegantní a dynamický design Prémiová image Jízdní komfort Výborné jízdní vlastnosti Dobrá výbava Široká paleta motorů Výborné zpracování |
O vozidle
Třetí generace Mercedesu C oproti předchozím modelům docela změnila směr. Stále jde sice o jeden z nejkomfortnějších vozů své třídy, ovšem z konzervativního kočáru je rázem příjemně atletický mladík. Design je tou oblastí, která prošla největší změnou, konzervativní linky byly vystřídány a Céčko v třetí generaci působí dynamickým dojmem. Přitom auto stále zůstává vzhledově velmi solidní a hodnotné, jako ojetina v dané třídě poskytne jednu z nejlepších image. Lákavý je jak vzhled sedanu, tak u nás daleko oblíbenějšího combi. Pro zájemce o vyloženě sportovně tvarovaný Mercedes pak automobilka od roku 2011 vyrábí i dynamicky střižené kupé. To má na rozdíl od předchozí generace klasické proporce, předchozí SportCoupé mělo zkrácenou záď.
Vylepšeny byly také jízdní vlastnosti Céčka. Důraz na komfort přitom prakticky nepolevil a i třetí generace C-Klasse platí za zřejmě nejpohodlnější vůz svého segmentu, ovšem automobilka zapracovala také na samotných jízdních vlastnostech. Byť nejsou tak sportovní jako u BMW 3, ztráta je minimalizována a Céčko působí při jízdě velmi jistým dojmem a dokáže nabídnout i slušné řidičské zážitky. Kromě verze s tradičním pohonem zadních kol je k dispozici i varianta s pohonem všech kol 4MATIC. Vzhledem ke komfortnímu zaměření se u třídy C častěji než u soupeřů ve voze setkáme s automatickou převodovkou. Sedmistupňový automat 7G-Tronic přispívá u motorů k příznivé spotřebě, a to zejména při dálniční jízdě. Paleta motorů je opět velmi široká a na trhu ojetých modelů najdeme především vznětové motory, které lákají na výrazné úspory paliva. Provedení C180 CDI je s 88 kW nejslabší a vyhoví klidným řidičům. Silnější verze čtyřválce 2,2 CDI mají 100 (C200 CDI), 125 (C220 CDI) a 150 kW (C250 CDI). Vznětovým vrcholem jsou třílitrové šestiválce s výkonem 170 (C300 CDI) a 195 kW (C350 CDI). Velmi zajímavá je i nabídka benzinových motorů, byť ty jsou podstatně méně oblíbené. Přitom se i tyto motory vyznačují překvapivě příznivou spotřebou paliva a už u základní verze C180 přinášejí solidní výkon (115 kW) a dynamiku. Dalším krokem je přeplňovaná osmnáctistovka s výkonem 135 (C200) a 150 kW (C250). Následuje šestiválec 3,5 litru s výkonem 225 kW a špičkou je provedení C63 AMG s osmiválcem a ohromující porcí 336 kW výkonu. Silnou stránkou je i celková spolehlivost vozu.
Výbava
Vysoká úroveň konkurence donutila prémiové výrobce k výraznému vylepšení výbavy jejich modelů. Mercedes C není v tomto případě výjimkou, standardem jsou prvky, za které by se muselo u předchozích generací připlácet.
Design
S třetí generací změnil Mercedes C výrazněji svůj vzhled. Z usedlejšího vozu se stal atlet sportovních proporcí a ostřeji řezaných tvarů. Nadále vypadá C-Klasse velmi hodnotně a zdá se, že ani sportovnější vzhled nebude stárnout příliš rychle. Atraktivní vzhled je tak jednou z předností aktuálního provedení Mercedesu C, obzvláště lákavé může být provedení kupé.
Spotřeba
Vznětové motory v řadě C se mohou úsporností chlubit už delší dobu, v nové generaci se mohou nízkými nároky na palivo pochlubit i zážehové jednotky. V podstatě to v rámci třídy platí i pro šestiválce. Nejúspornější jsou nejslabší turbodiesely, ovšem mezi silnějšími je jedna výjimka. Provedení C220 CDI BlueEfficiency se 125 kW je totiž speciálně upraveno a vybaveno tak, aby nabídlo rekordně nízkou průměrnou spotřebu od 4,1 litru nafty na 100 kilometrů.
Jízdní vlastnosti
Mercedes C byl většinou v dané třídě synonymem pohodlí, ve třetí generaci se k tomu přidávají i špičkové jízdní vlastnosti. V agilitě se sice Céčko nerovná BMW trojkové řady, ale bavorský náskok je menší než kdy jindy. C-Klasse se chová jízdně velmi jistě a nezáludně a dovede nabídnout i sportovní projev.
Bezpečnost
Pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP je pro Mercedes C třetí generace samozřejmý výsledek, stejně jako bohatá celková bezpečnostní výbava a robustní konstrukce. Důležité je, že za hlavní bezpečnostní prvky není nutné připlácet, a sestava je tak bohatá i u základně vybavených vozů. V lepších provedeních pak lze mít například i adaptivní tempomat a další lahůdky.
Praktičnost
Ani ve třetí generaci nepatří Mercedes C k nejprostornějším vozům své třídy, ovšem strádat tu bude málokdo. Prostor pro posádku se příjemně zvětšil a ani na zadních sedadlech se nebudou cestující tísnit, zavazadlový prostor narostl u sedanu na 475 litrů, combi má 485 litrů. Překvapí „kufr“ u provedení kupé, které pojme 450 litrů zavazadel.
Komfort
Ve své třídě je Mercedes C asi nejpohodlnějším vozem, míra pohodlí je dána také špičkovými sedadly, která mohou mít velmi široké možnosti nastavení. Kromě pohodlného podvozku a sedadel zvyšuje komfort i velmi solidní úroveň výbavy a také celkové provedení interiéru. To se i u obyčejněji vybavených verzí kvalitativně posunulo oproti předchozí generaci výrazně výše, a vnitřek Céčka je tak velmi útulný.
Provozní náklady
Mercedes se snaží s třetí generací Céčka potlačit mýty, že provoz prémiového automobilu musí být finančně nákladný. K nadprůměrné spolehlivosti přidává Mercedes nadstandardní péči se vcelku příznivými cenami klasických servisních prohlídek. Pochopitelně, náhradní díly i případné opravy budou nákladnější, ale běžný provoz vozu včetně nároků na palivo nevybočuje z obvyklého průměru třídy.