Proč koupit |
---|
Image značky
Prostorný interiér
Kvalitní zpracování
Atraktivně pojatý interiér
Úsporné motory |
O vozidle
Od konce roku 2011 je zákazníkům dostupná druhá generace Mercedesu B. Ta přináší oproti té první výrazné změny v technice. Společně se třetí generací třídy A totiž došlo na kompletní změnu podvozkové platformy. Namísto průkopnické sendvičové konstrukce, která byla prostorově i z bezpečnostního hlediska velmi praktická, je tu klasická podvozková platforma obyčejné konstrukce. Zatímco u modelu A to vedlo k naprosté koncepční změně vozu (z malého jednoprostorového vozu na kompaktní hatchback), u Béčka nová platforma na první pohled mnoho nezměnila.
Praktické změny jsou ovšem vcelku výrazné, byť Mercedes B nadále zůstává prostorným kompaktním MPV s dobrou variabilitou interiéru. Nová platforma dovolila udělat auto celkově nižší, což více sedí sportovnějšímu charakteru třídy B. Řidič tu tak může sedět v podstatě stejně nízko u silnice jako v běžných hatchbacích, pokud chce, lze sedadlo nastavit i podstatně výše. Nad hlavou v obou případech zbývá více než dostatek místa. I celková nabídka prostoru v interiéru je v podstatě shodná nebo lepší než u předchozí generace. Jen zadní sedáky jsou možná trochu zbytečně krátké. Opět platí, že je tu spousta místa na nohy. Nově se dá připlácet za posuvnou zadní lavici, ovšem nemusí jí být vybavené všechny vozy, a tak je nutné dle toho na trhu ojetin vybírat. Interiér je navíc nově výjimečně elegantní a působí opravdu hodnotně. Posun je oproti předchozí generaci opravdu výrazný a Béčko se definitivně nejen kvalitativně, ale i esteticky a pocitově zařadilo po bok mnohem dražších vozů německé prémiové značky.
Nová platforma přinesla především vylepšené jízdní vlastnosti, Béčko je teď jistější. To společně s vylepšeným řízením a řazením znamená, že Mercedes B patří z hlediska řidičských zážitků na úplný vrchol třídy kompaktních MPV. Těžiště je dokonce níže než u předchozího provedení se sendvičovou podlahou, takže se auto příliš nenaklání. Vylepšení se dočkal i jízdní komfort a Béčko je také špičkově odhlučněné.
Motory v druhé generaci Mercedesu B jsou také zcela nové. Jde výhradně o čtyřválce, ať už benzinové, nebo vznětové. Všechny jednotky jsou také přeplňované. Základem je přeplňovaná šestnáctistovka v provedení B 180 o výkonu 90 kW. Druhým stupněm je tentýž motor s výkonem solidních 115 kW v typu B 200. I v druhé generaci zachovává tradici modelů s pohonem na zemní plyn, typ B 200 Natural Gas Drive má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr s výkonem 115 kW. Tentýž motor v běžném provedení B 220 je k dostání výhradně s pohonem všech kol a s výkonem 135 kW. Dá se sehnat i v úspornějším provedení BlueEFFICIENCY. Nejsilnější je provedení B 250 BlueEFFICIENCY s dvoulitrem vyladěným na 155 kW. Turbodiesely začínají na patnáctistovce s výkonem 66 kW v provedení B 160 CDI. V typu B 180 CDI se může skrývat hned několik různých motorů. Nejčastěji to bude osmnáctistovka s výkonem 80 kW v běžném provedení i v provedení s dvouspojkovým automatem. Patnáctistovka se stejným výkonem pak může být pod kapotou provedení BlueEFFICIENCY Edition i v některých dalších modelech. V typu B 200 CDI je osmnáctistovka vyladěná na výkon 100 kW. Nejsilnější alternativou je provedení C 220 CDI s objemem 2,2 litru a výkonem 125 kW.
Výbava
V nejnovějších modelech Mercedesu už najdeme vcelku solidní sestavu základní výbavy. To ovšem nemění nic na tom, že seznam výbavy příplatkové je opravdu hodně dlouhý. Jednotlivé vozy tak mohou mít hodně rozdílné prvky výbavy.
Design
Druhá generace Mercedesu B zcela jasně navazuje na generaci první, celkově ovšem působí dynamičtějším a elegantnějším dojmem. Béčko se tváří luxusněji než doposud, svým charakterem se snaží být opravdovým Mercedesem. Design je povedený, obzvláště výjimečně se pak povedlo provedení interiéru. Auto má i špičkovou aerodynamiku.
Spotřeba
Béčko dostalo krom nové podvozkové platformy i zcela nové motory, které přinášejí výrazně nižší spotřebu paliva než doposud. Ve spotřebě pochopitelně vedou vznětové verze, ovšem ani benzinové přeplňované jednotky nejsou příliš příznivé a řidiči, kteří touží po co nejlepším akustickém komfortu i sportovnějším projevu, se jim tak rozhodně vyhýbat nemusejí.
Jízdní vlastnosti
Béčkový Mercedes si i ve druhé generaci zachovává oproti konkurentům sportovnější a dynamičtější charakter. Jízdní vlastnosti se ještě vylepšily, auto je celkově nižší a v zatáčkách se méně naklání. Podvozek je hodně jistý a dobře čitelný, takže Béčko se svým charakterem blíží běžným osobním vozům.
Bezpečnost
Mercedes B se ve své druhé generaci vzdal neobvyklé sendvičové platformy, která byla výhodná především z bezpečnostního hlediska. Ovšem bezpečnost auta to nijak neovlivnilo, v nárazových testech Euro NCAP si koncem roku 2011 model připsal plný počet pěti hvězdiček, navíc s jedním z nejvyšších skóre v oblasti ochrany dospělých cestujících.
Praktičnost
Druhé Béčko už sice nemá plochou podlahu, to ovšem neznamená, že není praktické. Auto je nižší, nicméně níže jsou položena i sedadla, takže místa je tu spousta. Nově se dá připlácet za posuvnou zadní lavici, ovšem nemusejí jí být vybaveny všechny vozy, a tak je nutné dle toho na trhu ojetin vybírat. Zavazadlový prostor povyrostl v základním objemu na 486 litrů, ovšem s posuvnou zadní lavicí pojme až 695 litrů nákladu.
Komfort
Druhá generace Mercedesu B poskytuje díky klasickému podvozku ještě lepší jízdní komfort než první provedení. Krom výborného odpružení se na něm podílí i špičkové odhlučnění vozu (dané mimo jiné špičkovou aerodynamikou) a také kvalitní a komfortní provedení interiéru. Sedadla by ovšem mohla mít lepší boční vedení a zadní sedáky jsou trochu krátké.
Provozní náklady
I druhé Béčko je kvalitním vozem, nové motory přinášejí i příjemně nízkou spotřebu paliva. Náklady na provoz se drží celkově v rozumných mezích, ovšem opět je nutné počítat s vyššími náklady spojenými se samotnou značkou vozu.
Mercedes-Benz B
Další vozy