




Proč koupit |
---|
Image značky Prostorný interiér Dobré zpracování Úsporné turbodiesely |

O vozidle
Motory pod kapotou jsou v podstatě převzaty z modelu A. Základem je benzinová patnáctistovka v modelu B150. Má výkon 70 kW a pro vůz této velikosti už je to spíše jen důstojný základ. Druhým stupněm je sedmnáctistovka v A170, ta má výkon 85 kW. Toto provedení lze sehnat jak v běžné verzi, tak i úspornější BlueEFFICIENCY. Výjimečně se můžeme setkat i s provedením B170 NGT BlueEFFICIENCY, které ke schopnosti jízdy na benzin přidává i možnost úspornějšího provozu na stlačený zemní plyn. Pod jeho kapotou je opět motor s výkonem 85 kW, nejde ovšem o sedmnáctistovku jako u ostatních provedení, ale o dvoulitr. Rovných 100 kW pak má dvoulitr z modelu B200, jeho přeplňovaná verze z B200 Turbo dává 142 kW. Turbodiesely jsou tu dva, oba dvoulitrové. Výkon základního provedení B180 CDI je 80 kW, silnější motor ve verzi B200 CDI má 103 kW.
Výbava




U svých menších modelů neměl Mercedes tak přísnou politiku holé základní výbavy s řadou příplatků. I obyčejnější provedení Béčka tak mají slušnou výbavu, ovšem pravdou je, že seznam příplatkové výbavy byl opravdu hodně široký. Proto je dobré vybírat vůz i podle toho, jakou výbavu požadujete.
Design




Mercedes B je klasickým kompaktním MPV, oproti některým soupeřům má ovšem trochu nižší stavbu, a to i přes netypicky vysokou podlahu. Linky jsou vcelku dynamické, vycházejí z menšího modelu A, ovšem jsou dostatečně svébytné.
Spotřeba




Motorová paleta Béčka kopíruje nabídku modelu A, jen s výjimkou základního, nejslabšího turbodieselu. Motory jsou vcelku dobře zvolené, základní benzinový model je však trochu slabší. Spotřeba je vyšší než u menšího Áčka, ovšem stále vcelku rozumná. Turbodiesely jsou příjemně úsporné, byť u konkurence najdeme i úspornější modely. Provozně úsporné dovede být vzácné provedení na CNG.
Jízdní vlastnosti




Mercedes označuje třídu B jako Compact Sports Tourer, naznačuje tedy, že by mělo jít o sportovně zaměřené cestovní auto. Díky sendvičové podlaze má vcelku nízké těžiště a sportovní podvozek snese i hrubší zacházení, ovšem řízení je odtažité a nekomunikativní.
Bezpečnost




Béčkový Mercedes přebírá konstrukci od menšího modelu třídy A a u něj je bezpečnost opravdu parádní disciplínou. Je daná hodně neobvyklou konstrukcí se sendvičovou podlahou. Veškeré mechanické skupiny jsou umístěny pod ní, podlaha navíc slouží také k pohlcování energie při havárii. V testech Euro NCAP získal Mercedes B v roce 2006 plný počet pěti hvězdiček.
Praktičnost




S béčkovým Mercedesem se automobilce opět podařilo vytvořit nadstandardně prostorný automobil. Je pravda, že oproti konkurenci už tu nemá takový náskok jako v případě třídy A, stále však jde o praktický vůz. Béčko pobere nadstandardní množství bagáže, vejde se do něj hodně zajímavých 458 litrů nákladu v základním uspořádání. Sedadla zadní řady lze sklápět, sedáky lze vyjmout tak, aby nepřekážely a vznikla rovná ložná plocha. Některé verze mohou mít vyjímatelná i zadní opěradla a také sklopné přední sedadlo – přepravovat potom lze předměty o délce až 2,1 metru.
Komfort




Mercedes B je sice sportovnějším rodinným vozem, podvozek ovšem rozhodně není tvrdý. Na výběr jsou ovšem verze se sportovním, nebo komfortním podvozkem, podle toho může zájemce vybírat. Ke komfortu přispívá i dobré odhlučnění a celkově komfortní pojetí interiéru.
Provozní náklady




Mercedes B má vcelku rozumné provozní náklady, jejich úroveň se daří držet i díky příznivé spotřebě paliva. Technika převzatá z modelu A je navíc dost spolehlivá. Provozní náklady by tak v podstatě měly zvyšovat jen vyšší náklady na servisní síť nebo některé náhradní díly.