Proč koupit |
---|
Elegantní vzhled Dobrá spolehlivost Velký vnitřní prostor Výborné jízdní vlastnosti Přesné řízení a řazení |
O vozidle
Mazda CX-7 patří mezi středně velká SUV, svým vzhledem se to však snaží trochu maskovat. Na obrázcích i při prvním setkání vypadá kompaktnější, než ve skutečnosti je. Skutečné rozměry se ovšem projeví v interiéru a také samozřejmě při parkování. Uvnitř CX-7 najde posádka dostatek místa a bude se tu cítit pohodlně. Posaz má blízko k běžným osobním vozům a například na zadních sedadlech si zaslouží trochu kritiky nízko položený sedák, který neposkytuje ideální oporu pro stehna. Zpracování interiéru je příkladné, a to i přesto, že místy se trochu šetřilo a najdeme tu tvrdé plasty. Co si ovšem kritiku zaslouží, je malé množství odkládacích míst. Tady jako by se Mazda inspirovala, podobně jako v designu, sportovními vozy. Malé jsou kapsy ve dveřích i schránka před spolujezdcem, mnoho dalších míst tu není. Pochvalu si nevyslouží ani zavazadlový prostor s objemem 455 litrů, to je na relativně velké SUV vcelku málo. Ergonomie ovládání je také trochu horší kvůli množství tlačítek na středové konzole.
Výbava
Mazda CX-7 se může pochlubit opravdu dobrou výbavou. V základu najdeme automatickou klimatizaci, šest airbagů, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, palubní počítač, tempomat, kožený volant i hlavici řadicí páky a další vymoženosti. Ve vyšším stupni výbavy pak zákazníci dostanou například výbornou audiosoustavu Bose, bezklíčkový přístup či kožené čalounění. O dobře vybavené exempláře přitom není na trhu rozhodně nouze.
Design
Mazda CX-7 patří i po letech výroby ke vzhledově nejlákavějším vozům segmentu středně velikých SUV. Svými tvary tak trochu maskuje skutečnou velikost, působí kompaktně, sportovně a velmi elegantně. Rozhodně nehrozí, že si CX-7 spletete s některým jiným konkurenčním vozem, elegantní tvary jsou zároveň i originální.
Spotřeba
Spotřeba paliva není zrovna parádní disciplínou CX-7. Na úspornější turbodiesel si museli zákazníci počkat a na trhu ojetých vozů je zatím tato verze méně zastoupena. Důvodem je ovšem i fakt, že svého kupce hledá pochopitelně rychleji než verze benzinová. Její spotřeba je opravdu vysoká a navíc hodně podléhá jízdnímu stylu.
Jízdní vlastnosti
Bezpečnost
Nárazové testy Euro NCAP Mazda CX-7 nikdy neabsolvovala, ovšem dá se předpokládat, že její výsledky by byly více než dobré. Auto má tuhý skelet a mohutnou stavbu, velmi dobrá je také bezpečnostní výbava. Pozitivně se na bezpečí podílí i výborné jízdní vlastnosti.
Praktičnost
Po stránce praktičnosti na některé své soupeře Mazda CX-7 ztrácí. Vnitřní prostor je sice více než dostačující, ovšem málo je odkládacích míst a ta která tu jsou, nejsou příliš rozměrná. Ani zavazadlový prostor s objemem 455 litrů nepřináší výrazná vylepšení. CX-7 jednoduše není úplně ideální rodinné SUV.
Komfort
Vyspělá konstrukce podvozku nepřináší jenom výborné jízdní vlastnosti, ale také špičkový jízdní komfort. Podvozek není zbytečně tvrdý, tuhost je taková, aby vůz i na výrazných nerovnostech zvládal jejich filtraci a nezneklidněl, přitom však zůstával dobře ovladatelný. K dobrému jízdnímu komfortu přispívá i velmi dobré odhlučnění a na SUV celkově menší aerodynamický hluk.
Provozní náklady
Střední SUV od Mazdy patří k velmi spolehlivým vozům, které trápí jen málo potíží. Na druhou stranu celkové provozní náklady budou i tak vyšší. I turbodiesel má přece jenom vyšší spotřebu paliva, obvyklejší benzinový agregát je pak opravdu žíznivý. Také náhradní díly a běžné servisní úkony budou dražší než u řady konkurentů.