Proč koupit |
---|
Nízké ceny
Prověřená technika
Dobrý vnitřní prostor
Neotřelý vzhled |
O vozidle
V roce 1992 uvedená Mazda 626 poblouznila mnoho Čechů. Atraktivně zakulacený automobil, který byl již druhou generací takto označovaného modelu střední třídy japonské automobilky, se stal doslova odznakem úspěšného podnikatele devadesátých let. Byl to právě lákavý design, který k typu 626 zákazníky tak přitahoval. Dnes už auto pochopitelně tak atraktivně nepůsobí a zájemce láká především nízkou cenou a vcelku jednoduchou použitou technikou, která nevyžaduje příliš náročný servis. Na druhou stranu je dnes opravdu trochu složité najít exemplář v krásně zachovalém stavu. Jelikož 626 ve své době často sloužila jako vůz obchodníků, mívají automobily až nezvykle vysoké nájezdy. Ty ovšem svědčí o tom, že toho 626 hodně vydrží, na druhou stranu udržování takto ojetého automobilu v dobrém stavu už bude vyžadovat od majitele opravdu větší pozornost.
Mazda 626 se ve své druhé generaci prodávala jako sedan a hatchback. Sedan měl až netypicky zakulacenou záď, hatchback se vyznačoval elegantnějším a celkově atraktivnějším provedením, a je proto mnohem populárnější. Kombík v druhé generaci neexistoval, evropští zákazníci se jej dočkali teprve až s nástupcem. I tak se může 626 druhé generace pochlubit velkou nabídkou vnitřního prostoru a rozměrným zavazadlovým prostorem. Auto se také v době svého vzniku vyznačovalo velmi dobrým jízdním komfortem, ten ovšem může dnes být silně ovlivněn stavem podvozkových partií vozu.
Paleta pohonných jednotek je na japonský vůz až nečekaně široká. Základem byla osmnáctistovka s výkonem 66 kW, která později posílila na 77 kW. V obou případech to není příliš dynamický motor a vyhoví jen klidným řidičům. Lépe působil dvoulitr s 85 kW, se kterým se dá dnes jezdit i docela úsporně. Špičkou pak byl vidlicový šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 120 kW. Jeho vyšší spotřeba z něj ovšem už v době aktivního života modelu udělala vzácné zboží, v praxi se tento motor vyznačuje vysokou trvanlivostí, sametovým chodem a příjemně sportovním projevem. Úspornou variantu představoval turbodiesel 2,0 TD, jeho výkon 55 kW ovšem zcela jasně naznačuje, že toto provedení je opravdu hodně dýchavičné. Navíc jeho přeplňování je docela netradiční (má dmychadlo s oběžným kolem), což dnes může znamenat problematický servis.
Výbava




Najít dobře vybavenou Mazdu 626 by neměl být problém, ovšem z dnešního hlediska pochopitelně nelze očekávat žádné zázraky. Klimatizace, elektrická výbava i některé bezpečnostní prvky jsou samozřejmostí.
Design




Mazda 626 druhé generace byla ve své době hodně atraktivním vozem, který na našich silnicích působil doslova jako zjevení. Dnes tomu tak pochopitelně není, její interpretace kulatých tvarů dnes není úplně v módě. Ovšem i tak nelze této letité Mazdě odepřít určitou eleganci.
Spotřeba




Turbodiesely nebyly v době vzniku druhé generace 626 zdaleka tak populární a ten jediný v nabídce vozu byl velmi dýchavičný a navíc technicky vcelku netypický. A oproti konkurenci nebyl ani kdovíjak úsporný. Lepší jistotou jsou zážehové motory, které nejsou svázané eko normami, a tak s nimi překvapivě lze při slušném jízdním stylu jezdit s rozumnou spotřebou.
Jízdní vlastnosti




Ve střední třídě, kterou Mazda 626 reprezentuje, šlo v době vzniku vozu spíše o jízdní komfort a nabídku místa pro posádku než o špičkové jízdní vlastnosti. Ačkoli najdeme pár výjimek, 626 mezi ně nepatří, chová se spíše průměrně.
Bezpečnost




Očekávat od Mazdy z roku 1992 kdovíjaké výkony v oblasti bezpečnosti určitě nemůžeme. Airbagy byly tehdy začínající záležitostí a více než ty přední v 626 být nemohou. I konstrukce automobilu samotná je daleko jednodušší než dnes, a tak je tuhost skeletu při havárii podstatně menší.
Praktičnost




Druhá generace 626 se nabízela pouze jako sedan a liftback, praktičtější combi se v této generaci neprodávalo. Je to celkem škoda, protože jinak byla 626 velmi prostorným vozem, ve kterém se posádka rozhodně netísnila.
Komfort




Ve své době byla Mazda 626 velmi komfortním automobilem, podvozek se podařilo vyladit k opravdu plavnému a kultivovanému chování. Jenže dnes to opět nemusí tak úplně platit, záleží hodně na stavu podvozkových partií.
Provozní náklady




Mazda 626 druhé generace je dnes už hodně letitým automobilem, který lze pořídit za velmi nízké částky. Ovšem stav vozů většinou více než odpovídá vysokému nájezdu, a tak vyžaduje 626 od nového majitele větší péči.