Proč koupit |
---|
Spolehlivost Dynamický design Výborné jízdní vlastnosti Dobré odhlučnění Výborné řízení a řazení |
O vozidle
Výbava
Mazda 3 může být opět velmi dobře vybavený vůz, otázkou ovšem je, na jaká konkrétní provedení na trhu ojetých aut narazíte. Klimatizace se totiž sice přesunula v základu do druhého stupně výbavy, ovšem Mazda 3 se často prodávala v různých zvýhodněných nabídkách s akčními pakety výbavy nebo výhodnou cenou toho kterého provedení.
Design
Druhá generace Mazdy 3 přinesla výrazně dynamičtější design než ta první. Vzezření tak více odpovídá schopnostem podvozku auta, na druhou stranu výrazná, rozesmátá maska chladiče nemusí oslovit zdaleka každého. Mazdě 3 velmi sluší i provedení sedan.
Spotřeba
Skladba motorů pod kapotou druhé generace Mazdy 3 zůstala velmi podobná té z první generace, vypuštěn byl jen základní motor 1,4 litru. Základní provedení se šestnáctistovkou dovede být solidně úsporné, špatně na tom není ani moderní dvoulitr DISI, avšak jeho předchozí verze bez přímého vstřikování je žíznivější. Vyloženě vysokou spotřebu má sportovní verze MPS. Turbodiesely se drží zkrátka, byť najdeme i úspornější soupeře. Obtížnější je ovšem hledání dieselových variant na trhu ojetých vozů.
Jízdní vlastnosti
Od své předchůdkyně zdědila Mazda 3 druhé generace špičkové jízdní vlastnosti, ke kterým se tu přidává ještě přesné řízení s alespoň rozumnou zpětnou vazbou a také špičkové převodovky. Jízda s Mazdou 3 je tak zábavná a přitom bezpečná a velmi jistá.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP získala Mazda 3 druhé generace plný počet pěti hvězdiček. Aby také ne, na svou kategorii relativně velký vůz není příliš prostorný a je to dáno právě masivní konstrukcí karoserie, která má posádku co nejlépe ochránit. Na velmi dobré úrovni je i bezpečnostní výbava, ve vyšších verzích lze mít i řadu pokročilých asistentů.
Praktičnost
Jak již zaznělo, Mazda 3 druhé generace není zrovna z nejprostornějších vozů své třídy, a to i přesto, že patří k těm větším. Cestující se tu nebudou vyloženě tísnit, mnozí soupeři však dovedou nabídnout více místa, a to především nad hlavami cestujících. Zavazadlový prostor 340 litrů u hatchbacku a 430 u sedanu také neohromí.
Komfort
Podvozek má Mazda 3 tužší, přesto však zvládá tlumit nerovnosti na vozovkách překvapivě dobře. Vysokou úroveň komfortu z francouzských vozů ovšem očekávat nelze, Trojka je jednoduše sportovnějším zástupcem své třídy a nestydí se za to. Nepotěší také jen průměrná nabídka vnitřního prostoru.
Provozní náklady
I Mazda 3 druhé generace je velmi spolehlivý automobil s dobrou pověstí. Provozní náklady ovšem mohou být o trochu vyšší než u rozpočtově nejúspornějších vozů třídy. Je to dáno tím, že Trojka není ani rekordmanem ve spotřebě paliva ani v ceně servisních úkonů a náhradních dílů.