Proč koupit |
---|
Výborné jízdní vlastnosti
Lehká konstrukce
Kvalitní zpracování
Přesné a komunikativní řízení |
O vozidle
Mazda 2 druhé generace je postavena na stejném technickém základu jako Ford Fiesta generace šesté. Jestliže ovšem Fiesta zmohutněla a snaží se vypadat dospěleji, Dvojka šla opačným směrem. Oproti předchozímu prostornějšímu provedení se vrátila ke klasickým tvarům malého hatchbacku, navíc se Mazda snažila maximálně ušetřit hmotnost, a tak je Dvojka lehčí než technicky spřízněný Ford. To znamená, že Dvojka je ještě agilnější a lépe ovladatelná než Fiesta. Jízdní vlastnosti patří ke špičce segmentu, Dvojka je hravá, výborně čitelná a skvěle ovladatelná. Řízení a řazení je přesné, navíc řidič získává skrze volant opravdu dobré informace o tom, co se s předními koly děje. Platí to pro všechny verze od těch základních až po sportovní. Jízdní vlastnosti jsou opravdu velmi dobrou předností Dvojky druhé generace a ne nadarmo i díky nim vůz získal ocenění Evropské auto roku 2008. Sportovní vlastnosti se ovšem promítají do trochu horšího komfortu odpružení, auto si přece jenom s filtrováním nerovností nedává tolik práce. Vnější design Dvojky je povedený. Auto je celkově hodně zakulacené a vypadá velmi příjemně a dynamicky zároveň. Určitě ovšem najdeme na trhu i dynamičtěji vyhlížející malá auta. To na druhou stranu znamená, že Dvojka neurazí ani konzervativněji smýšlející zákazníky. Oblá karoserie ovšem znamená, že především vzadu není místa na rozdávání. Nad hlavou je tu trochu méně místa v porovnání s většinou soupeřů, ale situace celkově není špatná. Opět ovšem platí, že najdeme ve třídě i prostornější auta. Na druhou stranu zpracování interiéru je příkladné a patří k tomu nejlepšímu ve třídě, ocenění si zaslouží i kvalita použitých materiálů. Sluší se dodat, že většinou Dvojku seženete v provedení s pětidveřovou karoserií, existují však i třídveřová auta.
Pod kapotou Dvojky opět najdeme velmi optimální paletu motorů. Základem je třináctistovka MZR s výkonem 55 kW, která lehkému autu stačí pro solidní a pružnou jízdu, rychlá jízda dálničním tempem ovšem znamená už motor v otáčkách a vyšší spotřebu. To ovšem platí v podstatě i pro všechny ostatní verze. Tedy i silnější třináctistovku s výkonem 63 kW. Nejsilnější je provedení 1,5 MZR s výkonem 76 kW, které dodává Dvojce velmi dobrou dynamiku a dovolí řidiči si perfektně užívat přesného řízení a skvěle naladěného podvozku. Turbodiesely tu mohou být tentokrát dva. Základ tvoří motor 1,4 MCD s výkonem 50 kW, silnější alternativou je potom motor 1,6 MCD s výkonem 66 kW. Vznětové verze dovedou lépe krotit spotřebu i v dálničním tempu, ovšem jsou na trhu velmi vzácné.
Výbava
Základní Dvojky mají vcelku chudou výbavu, ve které je jen dvojice airbagů a téměř nic ze zajímavějších komfortních prvků. Ovšem auta na trhu ojetých vozů jsou většinou dobře vybavena, jde o modely s vyššími stupni výbav s klimatizací, lepší bezpečnostní výbavou a dalšími prvky.
Design
Vzhled Mazdy 2 je dobrým mixem mezi líbivým, dynamickým malým vozem a trochu konzervativnějším autem. Často záleží na konkrétní volbě barvy vozu, nicméně Dvojka překvapivě uspokojí velmi rozdílné tábory řidičů.
Spotřeba
Mazda 2 je lehký automobil s dobře vyváženou paletou motorů. Za běžného provozu se prakticky všechny agregáty vyznačují příjemně nízkou spotřebou paliva. Ta ovšem roste s tím, jak rostou rychlosti. Pětka je totiž zpřevodována tak, že na dálnici už motory točí více, než by bylo zdrávo. Sice to pomáhá dynamice, avšak spotřebě nikoli. V městském provozu je situace podstatně lepší.
Jízdní vlastnosti
Druhá generace Mazdy 2 se vyznačuje špičkovými jízdními vlastnostmi a vynikající ovladatelností. Dvojka je hravá, výborně čitelná a skvěle ovladatelná. Řízení a řazení je přesné, navíc řidič získává skrze volant opravdu dobré informace o tom, co se s předními koly děje.
Bezpečnost
V nárazových testech Euro NCAP si Mazda 2 druhé generace vedla velmi dobře. V roce 2007 získala maximální pětihvězdičkové hodnocení. Malý a lehký automobil má tuhou karoserii a posádku ochrání v rámci třídy velmi dobře. Bezpečnostní výbava je různorodá, v základu jsou jen čelní airbagy, ale vyšší výbavy mohou mít i boční a hlavové airbagy.
Praktičnost
Dvojka není nejpraktičtějším modelem své třídy, avšak ztráta na soupeře není velká. Vzadu je méně místa nad hlavou, za což mohou zakulacené tvary karoserie. Zavazadlový prostor má lehce podprůměrný objem 250 litrů.
Komfort
Jízdní komfort Dvojky není vyloženě špatný, ale za špičkou třídy trochu zaostává. Malá Mazda se soustředí především na kvalitní jízdní vlastnosti, a tak komfort trochu ustoupil. Rozhodně to ovšem není tak, že by auto posádku nějak výrazně natřásalo.
Provozní náklady
Mazda 2 je spolehlivý vůz s celkově příznivými provozními náklady. Ve většině provozních režimů je spotřeba motorů příznivá, roste ovšem na dálnici. Dvojka je trvanlivá a i přes japonský původ nejsou náhradní díly výrazně dražší než u soupeřů – ostatně, některá technika je opět příbuzná s Fiestou.
Mazda 2