OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Lexus IS (1998–2005)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Dobrá výbava

Kvalitní zpracování

Spolehlivost

O vozidle

V roce 1998 se Lexus poprvé rozhodl vydat na lov zákazníků v revíru BMW 3 nebo Mercedesu C. Připravil proto model nižší střední třídy IS. První generace byla v době vzniku nejmenším modelem značky a přinášela relativně dynamický design jak v provedení sedan, tak combi, nazývaném SportCross. Z dnešního pohledu už možná design tak dynamicky nepůsobí, avšak IS je stále poměrně elegantním vozem. Oproti konkurenčnímu BMW je podstatně vzácnějším jevem, což může být pro někoho výhodou. 
 
Ve srovnání se zavedenými prémiovými konkurenty v nižší střední třídě má Lexus IS několik výhod i nevýhod. Jedním z největších kladů je jeho velmi dobrá spolehlivost, která je výrazně vyšší než třeba u BMW, Audi či Mercedesu. Přitom používá IS vcelku moderní techniku, která rozhodně není konstrukčně jednoduchá. Jen je potřeba dát pozor na některé častější intervaly výměn provozních náplní nebo některých servisních úkonů. Například mřížku chladiče je dobré čistit jednou za dva roky. Motory jsou zase trochu citlivější na kvalitu paliva, jinak se více zanášejí svíčky. Vnitřní prostorností Lexus IS nepřekvapí, podobně jako soudobé BMW příliš mnoho místa posádce nenabídne – vpředu je situace bezproblémová, vzadu je to však horší. Auto je opravdu velmi dobře zpracované a ani po letech nebude nejspíš působit opotřebovaným dojmem. Použité materiály jsou ovšem trochu obyčejnější, tam, kde má BMW měkčený plast, Lexus většinou volí materiál tvrdý. Celkový dojem z auta je však pozitivní, předností je mimo jiné i velmi bohatá základní výbava.
 
Velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti, a to mimo jiné i díky klasické koncepci – tedy motoru vpředu a pohonu zadních kol. Auto je mimořádně vyvážené, ovšem za volantem BMW 3 si přece jenom řidič užije větší zábavu. 
 
U IS je to dáno víceméně omezenou nabídkou motorů. Základní dvoulitrový šestiválec má sice hezký zvuk a slušný výkon 114 kW, ovšem dravý jízdní projev od něj nelze očekávat. Provedení IS 200 je tak spíše trochu netradičním stylovým automobilem. Silnější provedení IS 300 s třílitrovým šestiválcem má mnohem zajímavější výkon 157 kW, z dnešního pohledu však už také poměrně vysokou spotřebu paliva.

 

Výbava

Naopak výbava je zcela jasně kladnou stránkou IS. Z dnešního pohledu sice nemůžeme čekat nejmodernější vymoženosti, ovšem veškeré obvyklé komfortní a praktické prvky u IS první generace nechybějí. Lexus má na rozdíl od soupeřů taktiku s minimem příplatkové výbavy, takže není potřeba příliš rozlišovat mezi jednotlivými vozy. 

Design

Vzhled Lexusu IS první generace je poměrně svébytný a i v dnešní době neokoukaný. To především proto, že IS není moc často na našich silnicích zastoupen. Vzhled byl v době vzniku poměrně dynamický, časem ovšem z dynamiky trochu ztratil, elegantní je však IS nadále. I když také trochu vlastním způsobem, například optika zadních světel se nemusí líbit každému. 

Spotřeba

První generace Lexusu IS byla k dispozici pouze se dvěma šestiválcovými motory. Základní dvoulitr je úspornější, ovšem z dnešního hlediska už je i jeho spotřeba trochu vyšší. Třílitrový motor pak samozřejmě vyžaduje výraznější přísun paliva. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti IS slibují dobré zážitky především díky klasické koncepci s pohonem zadních kol a motorem vpředu. Lexus u IS inzeroval ideální rozložení hmotnosti v poměru 50 : 50 a IS je opravdu agilní a dobře ovladatelné. Ovšem na BMW 3 v jízdním projevu přece jenom trochu ztrácí. 

Bezpečnost

První generace Lexusu IS se nikdy nepodívala do testovacích center organizace Euro NCAP, aby prošla jejími crashtesty. Vzhledem k bohaté bezpečnostní výbavě a ve své době nadprůměrné technice však lze předpokládat, že úroveň ochrany posádky je nadprůměrná. 

Praktičnost

Mezi vozy střední třídy rozhodně Lexus IS nevyniká svou praktičností. První generace má v interiéru místa jen tak akorát, na zadních sedadlech budou mít vyšší cestující potíže. Ani zavazadlový prostor není kdovíjak velký, u sedanu má objem 400 litrů, u kombi dokonce ještě méně – 380 litrů – je však v praxi lépe využitelný. 

Komfort

Jízdní komfort IS je také spíše jen průměrný. Auto má sice výborné odhlučnění a kultivované motory s příjemným zvukovým projevem, ovšem místa je v kabině trochu méně a i použité materiály jsou oproti konkurenci obyčejnější. Odpružení je celkově tužší a filtrování nerovností není silnou stránkou IS. 

Provozní náklady

Lexus IS první generace je nadprůměrně spolehlivý automobil, vůbec jeden z nejspolehlivějších ve své třídě a věkové skupině. I tak však budou provozní náklady trochu vyšší, a to kvůli vyšší spotřebě výhradně zážehových motorů i nutnosti vykonávat některé úkony pravidelné údržby častěji než u soupeřů. I náhradní díly budou trochu dražší. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

800 110 800


Momentálně je online 0 odborníků Volejte denně 7:00 - 21:00 Zavolejte mi
E-SHOP
Kupte svůj nový vůz,
rychle a jednoduše
ONLINE
  • Doprava zdarma
    Vůz Vám doručíme až domů
  • 14 dní na vrácení vozu
    Pohodlně a bezpečně, jasný původ i historie vozu
Nabídka vozů