




Proč koupit |
---|
Velmi dobré terénní vlastnosti Dobrá výbava Komfortní odpružení Dobré jízdní vlastnosti na silnici Elegantní vzhled |

O vozidle
Výbava




Výbava Discovery je někde na půl cesty mezi off-roadem Defender a luxusním Range Roverem. Většina prémiových prvků je ovšem k dispozici za příplatek, ovšem třeba systém Terrain Response s dotykovou obrazovkou, vzduchové odpružení nebo spousta airbagů patří ke standardu.
Design




Land Rover Discovery třetí generace si ponechává pro tuto řadu typický profil s mírně zvednutou střechou v zadní části, vyšším zadním oknem a celkově elegantní stavbou. Čelní maska se podstatně přiblížila luxusnímu modelu Range Rover a i celková jednoduchost velkých panelů karoserie více odkazuje na tento prémiový model.
Spotřeba




Discovery rozhodně není žádné malé auto a to se projevuje i na spotřebě paliva. Provedení s žíznivým osmiválcem je opravdovou vzácností, daleko běžnější je turbodiesel s rozumnou spotřebou. Ovšem jen rozumnou, nízké hodnoty vzhledem k velikosti auta čekat nelze.
Jízdní vlastnosti




Třetí generace Discovery vyzrála na kompromis mezi průchodností v terénu a schopnostmi na silnici novou konstrukcí s nezávislým zavěšením kol, ovšem s lisovaným rámem Body-Frame, který zaručuje velkou tuhost karoserie. Na silnici i v terénu pomůže i vzduchové odpružení. Celkově je Discovery podstatně kultivovanější než dříve a jízdní vlastnosti jsou vzhledem ke schopnostem mimo cesty nadstandardní.
Bezpečnost




Vlastně trochu výjimečně se v roce 2006 postavila třetí generace Land Roveru Discovery do testovacího centra Euro NCAP. Výsledkem crashtestů byl zisk slušného čtyřhvězdičkového skóre, které je podpořeno velmi bohatou bezpečnostní výbavou.
Praktičnost




Land Rover Discovery přináší opravdu spoustu místa pro posádku i zavazadla. Vpředu i vzadu mají pasažéři královské množství místa, kontakt se stropem nebo sedadly vpředu nehrozí. Do zavazadlového prostoru se mohou složit ještě další dvě přídavná sedadla. Jinak se sem vejde ohromných 1260 litrů nákladu, výrobce to počítá po strop. Při sklopených zadních sedadlech (dělená jsou na třetiny) auto pojme 2476 litrů nákladu.
Komfort




Nová konstrukce s nezávislým zavěšením kol, vzduchovým odpružením i lisovaným rámem přináší výrazné zvýšení cestovního komfortu na silnici, ale také v terénu. Na silnici sice potkáme i pohodlnější SUV, ovšem Discovery si vede překvapivě dobře.
Provozní náklady




Podobně jako u dalších velkých terénních modelů, ani u Land Roveru Discovery nebudou provozní náklady úplně nízké. Vzhledem k poměrně úspornému turbodieselu se ovšem mohou držet v rozumných mezích. Pokud budete mít štěstí na spolehlivější kus, celkově je spolehlivost spíše průměrná.