




Proč koupit |
---|
Dobrý základní motor 1,4 CVVT Slušný vnitřní prostor Dobrá výbava Dynamický design Jízdní komfort |

O vozidle
Výbava




Zatímco Hyundai klade důraz především na bezpečnostní výbavu, Kia u svého modelu vsází spíše na dynamické a praktičtější prvky. V základu jsou tak pouze čelní airbagy, boční a hlavové jsou za příplatek nebo ve vyšších výbavách. U základního provedení ovšem nechybí klimatizace a některé další praktické drobnosti.
Design




Kia Venga patří k nejdynamičtěji vyhlížejícím vozům segmentu malých MPV. Navíc oproti stájovému sourozenci auto maskuje asijský původ, výraz Kia je vesměs evropský. A to i přesto, že se liší jen maska vozu. Auto vcelku úspěšně maskuje svou větší výšku i snahu o co nejlepší využití obestavěného prostoru. Z hlediska vzhledu je to jeden z nejatraktivnějších vozů segmentu.
Spotřeba




Nabídka motorů u Kia Venga možná není tak široká jako u některých konkurentů, ovšem o to je vyváženější. Jednotky poskytují solidní dynamiku při zachování příznivé spotřeby paliva. Žádný z motorů není vyloženě slabý, takže není potřeba jej trápit. Vzhledem k tomu, že benzinové motory zůstaly atmosférické, nejsou v praxi tolik náchylné na jízdní styl, jako tomu bývá u přeplňovaných agregátů.
Jízdní vlastnosti




Krom designu se Kia Venga od Hyundai ix20 liší i jízdním projevem. Ten je celkově jistější, auto má čitelnější chování a řidič může lépe odhadovat limity podvozku. Není tak pouhým pasažérem jako v Hyundai. Ovšem očekávat sportovní výkony nelze, řízení je stále spíše odtažité a nepříliš komunikativní.
Bezpečnost




Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Kia Venga hned dvakrát. Nejprve krátce po svém uvedení získal vůz čtyři hvězdičky, když mírně zklamal v oblasti ochrany posádky. O několik měsíců později se tak proti překážkám postavil vylepšený model, který už dosáhl na maximální pětihvězdičkové hodnocení. To by si vůz ponechal i dle nejpřísnějších měřítek platných od roku 2013.
Praktičnost




Z hlediska praktičnosti nepatří Kia Venga ve své třídě k největším přeborníkům, ostatně poukazuje na to i tvar karoserie, který se snaží být dynamičtější než prostornější. Přesto posádka nedostatkem místa trpět nebude, interiér je útulný. Zavazadlový prostor ovšem svou schopností pojmout velká zavazadla nepředčí klasické hatchbacky o třídu výše. Interiér je ovšem přece jen lehce variabilnější.
Komfort




Jízdní komfort Kia Venga je vzhledem k odlišnému naladění podvozku oproti Hyundai ix20 přece jenom o něco horší, auto dovede poskakovat a na příčných nerovnostech se do interiéru přenášejí rázy. Opět nelze vůz doporučit také těm, kdo hledají vzdušné MPV, Venga hraje spíše na notu útulnosti.
Provozní náklady




Vzhledem k příznivé spotřebě paliva a velkorysým záručním podmínkám automobilky Kia lze počítat s tím, že provoz Vengy nebude nijak výrazně nákladný. Je to moderní automobil, který by se měl řadit ke spolehlivějším vozům a při běžné péči se odvděčí příznivými provozními náklady.