O vozidle
Druhá generace Kia Sorento znamená velkou změnu oproti předchozímu modelu. Auto totiž vlastně zcela kompletně změnilo koncepci. Zahodilo svůj off-roadový původ s rámovým podvozkem a stalo se z něj plnohodnotné SUV. Karoserie je tak samonosná, zavěšení kol nezávislé, a vzadu dokonce víceprvkové. To mimo jiné znamená, že Sorento je ve své druhé generaci o 200 kilogramů lehčí než první model a má výrazně jistější jízdní projev na silnici. Na druhou stranu si toto provedení vyloženě říká o porovnání s ostatní zavedenou konkurencí větších SUV. A tady je nutné konstatovat, že najdeme i vozy s jistějšími jízdními vlastnostmi a lepším tlumením nerovností. Sorento je trochu nervózní při přejezdu hrubších nerovností, v terénu je také třeba být obezřetnější než u předchozí generace. Na druhou stranu oproti předchozímu modelu jsou podstatně jistější jízdní vlastnosti a lepší je celková ovladatelnost vozu.
I design Sorenta je v druhé generaci trochu civilnější, auto působí více silničním dojmem. Je to ovšem velmi pohledný vůz, který budí respekt. Velkým krokem kupředu je interiér, který je nejen ještě prostornější než u předchozího provedení, ale působí také daleko hodnotnějším dojmem. Opět se tu projevuje civilnější charakter auta. Výraznou změnou prošla i paleta motorů. Hodně se zjednodušila a pod kapotou najdeme výhradně čtyřválce. Benzinový 2,4 CVVT má výkon 128 kW a je u něj nutné počítat s vyšší spotřebou paliva. Druhou volbou je turbodiesel 2,2 CRDI VGT s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Motor má solidní výkon 145 kW a dovede držet spotřebu v rozumných mezích. Koncem roku 2012 prošlo Sorento výraznou obměnou. Benzinový motor dostal výkon 141 kW, turbodiesel zůstal na svém. Zajímavé ovšem je, že se hodně změnilo v samotné konstrukci auta, i když vnější design zůstal v podstatě zachován. Karoserie se o centimetr přikrčila, vnitřní prostor pro cestující se přitom zvětšil. Co se pohonu týče, Sorento před i po modernizaci jsou na tom v podstatě stejně. Na výběr je z verzí s pohonem pouze přední nápravy nebo s automaticky přiřazovaným pohonem té zadní – i v tomto se Sorento druhé generace od svého předchůdce výrazně liší. Převodovky jsou výhradně šestistupňové, platí to i pro příplatkový automat.
Výbava




O co Kia Sorento druhé generace rozhodně nepřišla, je bohatá výbava. Už základní provedení nabízí prakticky vše, co se dnes sluší a patří, druhý stupeň pak přináší i nadstandardní prvky v podobě duální digitální klimatizace, tempomatu nebo xenonových světel. Sorento je navíc cenově příznivý vůz, takže dobrou výbavu získáte za zajímavou cenu.
Design




Jestli se něco mezigeneračně na SUV Sorento nezměnilo, tak je to fakt, že stále jde o velmi pohledný automobil. Druhá generace přitom vyznává trochu jiné hodnoty než ta první. Společným prvkem je elegance, Sorento druhé generace ovšem přidává i dynamický dojem a celkově civilnější vzhled.
Spotřeba




Sorento druhé generace oproti předchozímu provedení zhublo o 200 kilogramů a motory pod kapotou jsou tentokrát výhradně čtyřválcové. Na druhou stranu u spotřeby je potřeba počítat s tím, že Sorento je stále velký a rozměrný vůz. V rámci třídy je spotřeba na solidní úrovni, ale najdeme i úspornější vozy. Pochopitelně je z hlediska spotřeby podstatně výhodnější turbodiesel.
Jízdní vlastnosti




Sorento druhé generace dostalo z hlediska jízdních vlastností podstatně jistější podvozek. Je to dáno především kompletní změnou konstrukce, namísto rámového podvozku je tu samonosná karoserie a nezávislé zavěšení kol, včetně víceprvkové nápravy vzadu. Opět ovšem platí, že ve třídě najdeme i jízdně dravější SUV.
Bezpečnost




V crashtestech Euro NCAP si Kia Sorento druhé generace připsala skóre pěti hvězdiček, tedy maximum. O velmi dobrou úroveň ochrany posádky se stará nejenom mohutná karoserie, ale také bohatá bezpečnostní výbava vozu.
Praktičnost




Vnitřní prostor Sorenta oproti první generaci narostl, praktičnost je tedy o něco lepší. Posádka si nemůže stěžovat na nedostatek místa, v interiéru je i dostatek odkládacích prostor. Zavazadlový prostor narostl na solidních 531 litrů. Sorento v něm může mít za příplatek i třetí řadu sedadel, pak za ní zbude jen symbolických 111 litrů místa pro zavazadla.
Komfort




Vysoká úroveň jízdního komfortu byla velkou předností předchozí generace velkého SUV značky Kia. Jenže změna koncepce vozu přinesla i změny v chování. Na hladké silnici tak Sorento sice lépe sedí a lépe se řídí, filtrace nerovností ovšem úrovně předchůdce nedosahuje.
Provozní náklady




Kia v posledních letech hodně zapracovala na kvalitě svých vozů a to se projevuje i u Sorenta. Druhá generace je tak spolehlivější než ta první, navíc použitá technika je méně exotická, což by mělo trochu zlevnit případné opravy. Spotřeba se také drží ve vcelku rozumných mezích, takže v rámci třídy patří Sorento k vozům s relativně příznivými provozními náklady.