O vozidle
Druhá generace Kia Sorento znamená velkou změnu oproti předchozímu modelu. Auto totiž vlastně zcela kompletně změnilo koncepci. Zahodilo svůj off-roadový původ s rámovým podvozkem a stalo se z něj plnohodnotné SUV. Karoserie je tak samonosná, zavěšení kol nezávislé, a vzadu dokonce víceprvkové. To mimo jiné znamená, že Sorento je ve své druhé generaci o 200 kilogramů lehčí než první model a má výrazně jistější jízdní projev na silnici. Na druhou stranu si toto provedení vyloženě říká o porovnání s ostatní zavedenou konkurencí větších SUV. A tady je nutné konstatovat, že najdeme i vozy s jistějšími jízdními vlastnostmi a lepším tlumením nerovností. Sorento je trochu nervózní při přejezdu hrubších nerovností, v terénu je také třeba být obezřetnější než u předchozí generace. Na druhou stranu oproti předchozímu modelu jsou podstatně jistější jízdní vlastnosti a lepší je celková ovladatelnost vozu.
I design Sorenta je v druhé generaci trochu civilnější, auto působí více silničním dojmem. Je to ovšem velmi pohledný vůz, který budí respekt. Velkým krokem kupředu je interiér, který je nejen ještě prostornější než u předchozího provedení, ale působí také daleko hodnotnějším dojmem. Opět se tu projevuje civilnější charakter auta. Výraznou změnou prošla i paleta motorů. Hodně se zjednodušila a pod kapotou najdeme výhradně čtyřválce. Benzinový 2,4 CVVT má výkon 128 kW a je u něj nutné počítat s vyšší spotřebou paliva. Druhou volbou je turbodiesel 2,2 CRDI VGT s turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Motor má solidní výkon 145 kW a dovede držet spotřebu v rozumných mezích. Koncem roku 2012 prošlo Sorento výraznou obměnou. Benzinový motor dostal výkon 141 kW, turbodiesel zůstal na svém. Zajímavé ovšem je, že se hodně změnilo v samotné konstrukci auta, i když vnější design zůstal v podstatě zachován. Karoserie se o centimetr přikrčila, vnitřní prostor pro cestující se přitom zvětšil. Co se pohonu týče, Sorento před i po modernizaci jsou na tom v podstatě stejně. Na výběr je z verzí s pohonem pouze přední nápravy nebo s automaticky přiřazovaným pohonem té zadní – i v tomto se Sorento druhé generace od svého předchůdce výrazně liší. Převodovky jsou výhradně šestistupňové, platí to i pro příplatkový automat.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
O co Kia Sorento druhé generace rozhodně nepřišla, je bohatá výbava. Už základní provedení nabízí prakticky vše, co se dnes sluší a patří, druhý stupeň pak přináší i nadstandardní prvky v podobě duální digitální klimatizace, tempomatu nebo xenonových světel. Sorento je navíc cenově příznivý vůz, takže dobrou výbavu získáte za zajímavou cenu.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jestli se něco mezigeneračně na SUV Sorento nezměnilo, tak je to fakt, že stále jde o velmi pohledný automobil. Druhá generace přitom vyznává trochu jiné hodnoty než ta první. Společným prvkem je elegance, Sorento druhé generace ovšem přidává i dynamický dojem a celkově civilnější vzhled.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Sorento druhé generace oproti předchozímu provedení zhublo o 200 kilogramů a motory pod kapotou jsou tentokrát výhradně čtyřválcové. Na druhou stranu u spotřeby je potřeba počítat s tím, že Sorento je stále velký a rozměrný vůz. V rámci třídy je spotřeba na solidní úrovni, ale najdeme i úspornější vozy. Pochopitelně je z hlediska spotřeby podstatně výhodnější turbodiesel.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Sorento druhé generace dostalo z hlediska jízdních vlastností podstatně jistější podvozek. Je to dáno především kompletní změnou konstrukce, namísto rámového podvozku je tu samonosná karoserie a nezávislé zavěšení kol, včetně víceprvkové nápravy vzadu. Opět ovšem platí, že ve třídě najdeme i jízdně dravější SUV.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
V crashtestech Euro NCAP si Kia Sorento druhé generace připsala skóre pěti hvězdiček, tedy maximum. O velmi dobrou úroveň ochrany posádky se stará nejenom mohutná karoserie, ale také bohatá bezpečnostní výbava vozu.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vnitřní prostor Sorenta oproti první generaci narostl, praktičnost je tedy o něco lepší. Posádka si nemůže stěžovat na nedostatek místa, v interiéru je i dostatek odkládacích prostor. Zavazadlový prostor narostl na solidních 531 litrů. Sorento v něm může mít za příplatek i třetí řadu sedadel, pak za ní zbude jen symbolických 111 litrů místa pro zavazadla.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Vysoká úroveň jízdního komfortu byla velkou předností předchozí generace velkého SUV značky Kia. Jenže změna koncepce vozu přinesla i změny v chování. Na hladké silnici tak Sorento sice lépe sedí a lépe se řídí, filtrace nerovností ovšem úrovně předchůdce nedosahuje.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Kia v posledních letech hodně zapracovala na kvalitě svých vozů a to se projevuje i u Sorenta. Druhá generace je tak spolehlivější než ta první, navíc použitá technika je méně exotická, což by mělo trochu zlevnit případné opravy. Spotřeba se také drží ve vcelku rozumných mezích, takže v rámci třídy patří Sorento k vozům s relativně příznivými provozními náklady.