




Proč koupit |
---|
Skvělá manévrovatelnost Atraktivní design Dobrý vnitřní prostor Úsporné motory Dobré jízdní vlastnosti Kvalitní interiér |

O vozidle
Kia Picanto druhé generace patří k černým koňům kategorie městských minivozů. Má atraktivní design, který ji opticky zvětšuje na úroveň aut minimálně o třídu výše, zaměření prozradí jen malá šířka vozu. Velmi povedený je také interiér, který je na malý a levný vůz postaven z až překvapivě kvalitních materiálů a může se pochlubit dobrou ergonomií i estetikou. Uvnitř vozu je podobně jako v první generaci dostatek místa, nabídka se ještě mírně zlepšila. Stále však platí, že trojice cestujících se na zadní sedadla usadí jen s velkým sebezapřením, dva dospělí lidé tu však určitě nebudou mít jakékoli problémy. Picanto je tentokrát dostupné jako tří- i pětidveřové. Zavazadlový prostor, který byl v první generaci kritizován za svůj malý objem, si výrazně polepšil. Jeho 200 litrů naopak patří ve třídě miniaut k tomu lepšímu.
Výborný je také celkový jízdní projev vozu. Byť samozřejmě nevýhody plynoucí z krátkého rozvoru a úzké stavby nelze úplně eliminovat, Picanto je velmi komfortní a rozhodit se nechá až na větší sérii příčných nerovností. Velmi dobře jsou hodnoceny také jízdní vlastnosti, i tady se Picanto druhé generace hodně zlepšilo. Vedení stopy v zatáčkách je překvapivě jisté a vůz ochotně mění směr jízdy. V této disciplíně patří k nejlepším ve třídě.
Pod kapotou minivozu mohou být dva různé benzinové motory. Diesel v nabídce není, s tím, jak pokročila technika benzinových agregátů, vlastně ani není zapotřebí. Základem je litrový tříválec o solidním výkonu 51 kW, který na pohon Picanta bohatě stačí. Zajišťuje mu přinejmenším v nízkých rychlostech solidní dynamiku, při rychlostech za mimoměstským limitem však už trochu ztrácí elán, není to však nic neočekávatelného. Příjemný je fakt, že motor není příliš náročný na jízdní styl a spotřeba se drží v rozumných mezích nehledě na zacházení s ním. Silnější volbou je čtyřválcový motor 1,25 CVVT s výkonem solidních 63 kW, který ovšem v bazarech potkáte méně často. Přináší překvapivě dobrou dynamiku a jen o málo vyšší spotřebu než tříválec.
Výbava




Oficiální základní výbava Picanta toho moc nenabízí, vůz se však většinou prodával v akčních provedeních, která za cenu základního modelu nabízela podstatně lepší výbavu. Ve faktickém základu tak nechybí centrální zamykání, elektrická výbava, rádio s CD a MP3 přehrávačem, palubní počítač, šest airbagů a další záležitosti. Jen je dobré zkontrolovat, že kupovaný vůz opravdu tuto výbavu má, základní provedení Active jinak totiž bylo docela chudé. Za klimatizaci se připlácelo vždy.
Design




Kia Picanto je vzhledově velmi zdařilý malý automobil. Opticky vypadá větší, než ve skutečnosti je, dynamické linky a zajímavé detaily rozhodně nepůsobí samoúčelně a určitě se jen tak neokoukají. Auto je opět k dispozici ve veselých a výrazných barvách, což mu může dodat na pozitivním výrazu.
Spotřeba




Pod kapotou Picanta druhé generace může být jeden z dvojice zážehových motorů. Oba se vyznačují příznivou spotřebou paliva a navíc nejsou příliš závislé na jízdním stylu. Mezi soupeři sice najdeme i o malinko úspornější vozy, ale u Picanta rozhodně není spotřeba důvodem ke kritice.
Jízdní vlastnosti




Kia Picanto druhé generace má jedny z nejlepších jízdních vlastností ve třídě minivozů. Směr mění vůz velmi ochotně a na pokyny od volantu reaguje rychle a přesně. V zatáčkách je pěkně stabilní a výrobci se podařilo eliminovat až zbytečně výrazné náklony karoserie. Všechna kola tedy zůstávají i v razantně projížděných zatáčkách v kontaktu s vozovkou a vůz se opravdu dobře ovládá.
Bezpečnost




U minivozů je zisk maximálního pětihvězdičkového hodnocení v crashtestech Euro NCAP prozatím hodně nezvyklým jevem a ani Picanto s tuhou a robustní karoserií na něj nedosáhlo. Výsledek čtyři hvězdičky je velmi dobrý, obzvláště když si uvědomíme, že roli tu hraje hlavně slabší elektronická výbava, která se do malých a levných vozů jednoduše nedodává.
Praktičnost




Druhé Picanto opět platí za jeden z nejprostornějších vozů své třídy, navíc u něj tentokrát výrazně narostl zavazadlový prostor. Ten tak pojme solidních 200 litrů nákladu, což je v rámci třídy velmi dobrá hodnota. Trochu horší je manipulace se sklopnými zadními sedadly.
Komfort




Cestovní komfort Picanta druhé generace opět patří na špičku ve třídě. Vůz velmi dobře tlumí nerovnosti, rozhodí jej až větší série příčných nástrah, která prozradí krátký rozvor a malá kola. Picanto je i dobře odhlučněno a interiér vozu příjemně překvapí svým zpracováním.
Provozní náklady




Kia Picanto je malý a nenáročný automobil. K nízké spotřebě se tu přidává jednoduchá a spolehlivá technika, která by měla sloužit bez větších potíží. Pokud nějaké nastanou, měly by opravy být levné a nenáročné. Příjemná je také nízká sazba povinného ručení.