




Proč koupit |
---|
Bohatý výběr ekologických pohonů Úsporný provoz Příjemné jízdní vlastnosti Dobrý dojezd (EV) Dobrý vnitřní prostor |

O vozidle
Kia Niro byla u této korejské automobilky průkopníkem na poli elektrifikace pohonu. Po elektrickém modelu Soul totiž přišel právě tento kompaktní corssover, u kterého si zákazník může vybrat elektrifikaci podle svého gusta: k dispozici je klasický hybrid, plug-in hybrid i plně elektrické provedení. Platí to i pro druhou generaci, která přišla na trh v roce 2021 a u které jsou tři verze pohonu k dispozici prakticky od počátku prodeje.
Druhá generace sice zachovává nabídku pohonů a posouvá jejich kvalitu a praktičnost oproti té první ještě dál, ale ke změně došlo v oblasti designu. Ačkoli je Niro druhé generace nadále kompaktní crossover (označení SUV se v tomto případě asi opravdu nehodí, Niro je takový zvětšený hatchback na vyšším podvozku), namísto auta s konzervativním pojetím je to rázem poměrně výrazný vůz. Kia se u druhé generace rozhodla pro atraktivní a moderní vzhled, který v mnohém navazuje na odvážný design dalších crossoverů a SUV korejské značky. V mnohém jde ale Niro svým vlastním směrem, velmi originální je zejména pojetí zadního sloupku karoserie, který může mít oproti barvě karoserie kontrastní zbarvení. To spolu s dalšími detaily podpoří ono crossover pojetí modelu. Oproti první generaci už možná není tak velká vizuální odlišnost mezi verzemi se spalovacím motorem a plně elektrickou variantou. Ta má však nadále jiné provedení masky chladiče a odlišit ji vizuálně jde.
V praxi pak Niro zaujme v několika ohledech. Tím prvním je prostorný a praktický interiér, který je oproti první generaci hodnotnější a samozřejmě také lépe vybavený. Kladné hodnocení si zaslouží také jízdní vlastnosti. Niro je především komfortní vůz, ale vyznačuje se skvělou ovladatelností, platí to obzvlášť pro plně elektrickou verzi s okamžitými reakcemi pohonu a nízko položeným těžištěm. Standardní hybridní verze dává kombinovaný výkon 104 kW, plug-in hybrid nabízí 135 kW a plně elektrický dojezd 65 kilometrů a plně elektrická verze má výkon 150 kW a dojezd až 460 kilometrů na jedno nabití.
Výbava
Výbava druhé generace Kia Niro je o něco lepší, než u generace první a v podstatě jde s dobou. Je to moderně vybavený vůz s moderním infotainmentem a službami konektivity, nechybí samozřejmě ani bohatá sestava asistenčních systémů. Výhodou je, že bohatě vybavená je už základní verze Comfort, která je ale k dispozici jen v hybridní verzi. Plug-in hybrid a elektromobil jsou k dispozici jen ve vyšších výbavách Style a Premium, kde opravdu nic zásadního nechybí.
Design
Kia Niro druhé generace vsadila na originální a atraktivní vzhled. Specialitou této generace je možnost lakování zadního sloupku karoserie (vlastně celého bočního panelu) v kontrastní barvě, takové provedení krásně podporuje „drsnější“ charakter vozu. Niro obecně patří mezi nepřehlédnutelné modely, přitom to vypadá, že design má i určité nadčasové kvality.
Spotřeba
Úsporný provoz je samozřejmě jednou z velkých předností vozu Kia Niro. Už hybridní provedení s benzínovým čtyřválcem 1.6 GDI a elektromotorem o výkonu 32 kW slibuje skvělou spotřebu od 4,4 litrů na 100 kilometrů. Plug-in hybrid ujede na jedno nabití až 65 kilometrů a hodnota spotřeby v cyklu WLTP začíná na 0,8 litrech. Elektrické provedení pak má spotřebu 16,2 kWh na 100 kilometrů, což je opět velmi efektivní.
Jízdní vlastnosti
Kia Niro rozhodně němá ambice být sportovním vozem, ale její jízdní vlastnosti jsou příjemným překvapením. Auto je naladěné komfortně a je potřeba tedy trochu počítat s náklony v zatáčkách, ale podvozek je velmi jistý a dovoluje přesné vedení auta. Obzvlášť to platí pro elektrickou verzi, jejíž pohon má bleskurychlé reakce na pokyny pedálem akcelerátoru, skvěle rekuperuje a celé auto má díky bateriím v podlaze nízko posazené těžiště.
Bezpečnost
Standardní provedení crossoveru Kia Niro druhé generace získalo v testech organizace Euro NCAP čtyři hvězdičky, ovšem verze vybavená takzvaným Safety Packem má plný počet pěti hvězdiček. To ukazuje sílící důležitost asistenčních systémů v celkovém hodnocení, protože ochrana posádky i ostatních účastníků při nehodě je v obou případech shodná.
Praktičnost
Zhruba 4,4 metru dlouhý kompaktní crossover Kia Niro je příjemně praktickým autem. Objem prostoru pro náklad se liší v závislosti na zvoleném druhu pohonu. Hybridní verze nabídne v základu až 451 litrů místa, plug-in hybrid 348 litrů a plně elektrické provedení pak 475 litrů prostoru. Specialitou elektrické verze je malý prostor pod přední kapotou, kam se dají schovat například nabíjecí kabely.
Komfort
Kia Niro druhé generace má komfortní podvozek, který si snadno poradí i s rozbitými cestami. Podvozek na nerovnostech nehlučí a posádku příjemně izoluje. K jízdnímu komfortu pak přispívá i plynulá povaha pohonných ústrojí, která jsou samozřejmě vždy spojena s automatickou převodovkou. U elektromobilu pak potěší příjemné ticho po celou dobu provozu.
Provozní náklady
Sice je Niro trochu průkopnický vůz, ale na druhou stranu to dnes rozhodně není žádný technologický výstřelek. To také znamená, že provozní náklady se drží v příjemně nízkých mezích. Přispívá k tomu samozřejmě i nízká spotřeba paliva nebo elektrické energie.