![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výborný jízdní komfort Kvalitní odhlučnění Luxusní interiér už v základu |
![](https://www.aaaauto.cz/data/photo/thumb/12204_430x0x75.jpg)
O vozidle
I nabídka zážehových motorů se postupně měnila. Nejprve se začínalo třílitrem s výkonem 175 kW, následoval osmiválec 4,2 litru o výkonu 219 kW a běžné verze končily u pětilitrového provedení s výkonem 283 kW. Pak jsou tu ještě ostré sportovní verze – XFR má 4,2litrový osmiválec s kompresorem o výkonu 306 kW a provedení XFR-S dostalo kompresorem přeplňovaný pětilitr s výkonem 375 kW. Později se nabídka změnila, benzinovým základem je přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 250 kW. Pak už následují jenom přeplňované pětilitrové osmiválce. Verze XFR má výkon 375 kW a XFR-S ještě více, konkrétně 404 kW.
Výbava![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
XF překvapí už od základních verzí bohatou výbavou, ve které najdeme standardně kožené čalounění, klimatizaci, elektrický paket i s nastavováním sedadel, kvalitní audio aparaturu a celou řadu dalších prvků. Připlácet si ovšem zákazníci mohli opět za spoustu dalších prvků. Zajímavé ovšem je, že oproti konkurenci tu nelze některé nejmodernější záležitosti získat.
Design![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Jaguar s modelem XF odhodil svůj tradiční konzervativní výraz a přinesl zcela nový, moderní design s dynamickými linkami a novou, výraznou maskou chladiče. XF boduje krom vnějšího vzhledu i provedením interiéru. Ten je sice trochu jednodušší, co se tvarů týče, ovšem kvalitou použitých materiálů, zpracováním a celkovým provedením patří na špičku třídy. A to už v základních verzích vozu – i nejlevnější provedení XF má totiž kožené čalounění sedadel, hliník nebo pravé dřevo.
Spotřeba![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Základem nabídky Jaguaru XF jsou moderní a úsporně vznětové motory. Z hlediska spotřeby je nejatraktivnější jediný čtyřválec v nabídce, který sice ubírá trochu z prestiže vozu, ale spotřebou překoná i některé vozy o třídu níže. I šestiválce jsou překvapivě úsporné a patří na špičku. To benzinové motory, obzvláště silné osmiválce, samozřejmě palivem nešetří, ovšem vydávají za to také patřičné výkony.
Jízdní vlastnosti![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Jaguar XF není z hlediska jízdního projevu možná tak sportovní, jak by se čekalo od vnějšího vzhledu, ovšem doba perfektně agilních modelů vyšší střední třídy je pryč. XF se soustředí na komfort, snadnou ovladatelnost a velmi jisté chování podvozku v zatáčkách, což manažerské limuzíně určitě více než stačí.
Bezpečnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Mírnou ostudu si Jaguar XF uřízl v nárazových testech Euro NCAP. V době, kdy je v dané třídě naprostým standardem zisk pěti hvězdiček, totiž dosáhl Jaguar jen na čtveřici hvězd. A to se test konal dvakrát, poprvé v roce 2010 a podruhé o rok později. Byť vylepšené auto uspělo lépe, na větší zisk hvězd to nestačilo.
Praktičnost![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Jaguar XF nemá být rodinným stěhovákem, což už naznačuje i jeho nižší profil střechy. Ovšem nakonec i těm, kdo žádají více místa, automobilka podlehla a připravila praktičtější combi. U něj nemají pasažéři potíž s místem nad hlavou na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor sedanu pojme 500 litrů, combi 550 litrů.
Komfort![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
Jaguar XF přináší posádce opravdu špičkové pohodlí. Komfortní sedadla mají standardně kožené čalounění a ladí s opravdu špičkově provedeným interiérem, kde ani v základních verzích nechybí hliník nebo pravé dřevo. Parádní je odhlučnění a i komfort odpružení je opravdu výborný.
Provozní náklady![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_blue.png)
![](/images/recenze/star_grey.png)
Provozní náklady Jaguaru vyšší střední třídy nemusí být nijak zásadně vysoké, ovšem oproti menším vozům budou pochopitelně vyšší. Nemusí to být nutně kvůli spotřebě, ta u základního čtyřválce příjemně překvapí. Benzinové motory jsou ovšem náročnější a celkově více peněz vydáte v oficiálním servisu.