O vozidle
Paletu motorů z počátku tvořil diesel 2,8 litru v různých verzích. Základem bylo atmosférické provedení s výkonem 66 kW, přeplňovaná verze měla 78 kW a varianta vylepšená o vstřikování paliva common rail dostala výkon 92 kW. Pak ještě přišla varianta s variabilní geometrií lopatek turba s výkonem 107 kW. V roce 2003 se objevily nové motory – slabší verze s objemem 2,3 litru a výkonem 74 a 88 kW. O rok později se na vrchol nabídky zařadily třílitrové turbodiesely s výkony 100 a 122 kW.
Výbava




Výbava nehraje u Iveca Daily většinou příliš velkou roli, stejně jako u většiny ostatních dodávkových vozů. Bývá spíše základní, pokročilé prvky se objevují až v novějších dodávkových vozech.
Design




Design třetí generace Iveco Daily není v podstatě ničím zvláštní. Je to klasická velká dodávka jednoduchých a účelných tvarů se vcelku elegantní maskou chladiče. Zajímavostí je oplastování spodní části karoserie, které je praktické a odolné vůči poškození.
Spotřeba




Iveco Daily patří mezi větší dodávkové vozy a tomu odpovídá celková hmotnost i spotřeba vozu. Jednoduše se nevyplatí jej provozovat pro malé náklady, spotřeba paliva je možná i mírně vyšší než u některých konkurentů, oproti nim toho Daily také mnohdy uveze více.
Jízdní vlastnosti




V rámci dodávkových vozů získalo Iveco Daily i lehce nadstandardní jízdní vlastnosti, byť tu jde především o jistější držení stopy. Zacházení s autem je stále spíše typicky dodávkové, ovládací síly třeba k řazení jsou větší.
Bezpečnost




Iveco Daily se podobně jako většina běžných dodávkových vozů neobjevilo v nárazových testech. Jisté je, že důraz je tu kladen na praktičnost, a nikoli na kdovíjaké bezpečí. Proto i úroveň ochrany řidiče a spolujezdce můžeme považovat jenom za základní.
Praktičnost




Iveco Daily třetí generace bylo k dispozici v celé řadě různých provedení. Nad konkurencí často vyniká maximální přepravní kapacitou, nosnost se dle provedení pohybuje od 1075 kilogramů do 3860 kilogramů.
Komfort




Daily třetí generace není příliš komfortní dodávkový vůz, ovládací síly odpovídají spíše modelům starší školy. Mezi konkurenty najdeme modely s lepším odhlučněním motorů i se snazším ovládáním.
Provozní náklady




Provozní náklady Iveca Daily jsou trochu vyšší než u některých soupeřů. Je to dáno i celkově vyšší přepravní schopností auta, ale také mírně horší spolehlivostí. Zkušenosti s Daily jsou ovšem velmi různorodé a povaha auta robustní, takže lze určitě najít i bezproblémové kousky.